printlogo


کد خبر: 171653تاریخ: 1395/11/19 00:00
مزیت بزرگ بارسلونا نسبت به رقبا
سه‌گانه‌ای دیگر در راه است؟

بارسلونا در شرایطی توانست شنبه آتلتیک‌بیلبائو را شکست دهد که بازیکنانی مانند لوئیز سوارز در ترکیب اصلی تیم نبودند و حتی مسی هم در میانه بازی تعویض شد.
به گزارش شفقناورزشی، در دقیقه 64 بازی آتلتیک‌بیلبائو – بارسلونا یک اتفاق نادر در نوکمپ به وقوع پیوست و لیونل مسی تعویض شد. پس از اتفاقات جنجالی در فصل اول حضور انریکه در بارسلونا که پس از بازی ندادن به مسی، بارسلونا شکست خورد و رابطه این بازیکن آرژانتینی با سرمربی تیم تا ماه‌ها تیره بود، انریکه دیگر تلاشی برای تعویض لیونل مسی نکرد و هر موقع شماره 10 بارسلونا شرایط بازی را داشت تا دقیقه 90 در ترکیب اصلی بود. همین مساله باعث شد این گمانه‌زنی شکل بگیرد که مسی دوست ندارد تعویض شود و مربیان بارسلونا هم از ترس واکنش‌های مسی، این بازیکن را تعویض نمی‌کنند. با این حال، لیونل مسی در شرایطی جای خود را در اواسط بازی به سرخیو روبرتو داد که اصلا نشانه‌ای از ناراحتی در او دیده نمی‌شد و کاملا خندان روی نیمکت نشسته بود و با لوئیز سوارز جوک می‌گفت. مسی البته تاثیر بسزایی در پیروزی برابر بیلبائو داشت و یک گل شگفتی‌برانگیز هم از روی ضربه ایستگاهی وارد دروازه این تیم کرد. لوئیز سوارز دیگر بازیکن ترکیب اصلی بارسلونا بود که در این بازی به طور کلی نیمکت‌نشین شده و جای خود را به آلکاسر داده بود.
در هفته‌های اخیر بعضی کارشناسان به انتقاد از بارسلونا پرداخته و دلیل عقب افتادن این تیم از رئال در کورس قهرمانی لالیگا را تغییرات متمادی و اعمال سیستم چرخشی از سوی لوئیز انریکه دانسته‌اند. با این حال، خود انریکه نظر کاملا متفاوتی دارد و درباره این انتقادات می‌گوید: «اگر به‌خاطر استفاده از سیستم چرخشی نبود، تا 15 فوریه هم دوام نمی‌آوردیم».
استفاده از سیستم چرخشی از سوی انریکه به تجربه او در فصل اول حضورش در بارسلونا بازمی‌گردد. با این سیستم چرخشی بود که بارسایی‌ها تا روزهای واپسین فصل تازه‌نفس باقی ماندند و توانستند به یک سه‌گانه رویایی دست یابند.
در مقابل فصل گذشته لوئیز انریکه سعی کرد در بیشتر بازی‌ها از یک ترکیب ثابت استفاده کند که این مساله در نهایت به ضرر بارسلونا تمام شد و آبی‌واناری‌های خسته نتوانستند در لیگ قهرمانان کاری از پیش ببرند و در لالیگا هم در هفته‌های پایانی کاملا کنترل خود بر اوضاع را از دست داده بودند و حتی تا آستانه واگذار کردن عنوان قهرمانی به رئال هم پیش رفتند.
با توجه به این تجربیات، لوئیز انریکه تابستان گذشته تصمیم گرفت ترکیب تیم خود را قوی‌تر کند و برای هر پست حداقل 2 گزینه داشته باشد. بر همین اساس بود که بازیکنانی مانند ساموئل اومتیتی، دنیس سوارز، آندره گومز، جاسپر سیلسن و پاکو آلکاسر خریداری شدند.
حالا در میانه‌های فصل انریکه آنقدر بازیکن در اختیار دارد که غیبت ستاره‌هایی کلیدی مانند آندرس اینیستا و سرخیو بوسکتس هم خیلی احساس نمی‌شود.
بارسلونا یک ماه بسیار سخت را پیش رو دارد و برهمین اساس، بارسایی‌ها می‌خواهند با تقسیم انرژی به سلامت از این دوره سخت گذر کنند. به همین دلیل انریکه در بازی با بیلبائو تصمیم گرفته بود از آلکاسر به جای سوارز در نوک خط حمله استفاده کند و مهاجم اروگوئه‌ای بارسلونا را برای بازی حساس نیمه‌نهایی کوپا دل‌ری برابر اتلتیکومادرید ذخیره نگه دارد. این آزمایش خیلی خوب هم جواب داد و هم آلکاسر بالاخره توانست در لالیگا برای بارسلونا گلزنی کند و هم بارسلونا در این بازی به یک پیروزی پرگل رسید تا غیبت سوارز احساس نشود. انریکه همچنین مسی را که این فصل در تمام دقایق لالیگا بازی کرده بود بیرون کشید تا این بازیکن هم استراحت کند و در مقاطع حساس‌تر فصل دچار خستگی مفرط نشود. البته نیمار که در بازی برگشت برابر اتلتیکو محروم است، در بازی برابر بیلبائو 90 دقیقه در زمین حضور داشت و احتمالا جای او را در بازی برگشت در سمت راست خط حمله، آردا توران پر خواهد کرد.
در خط میانی و خط دفاعی که تغییرات انریکه به مراتب بیشتر است و در هفته‌های اخیر بارها و بارها این مربی دست به استفاده از بازیکنانی متفاوتی در پست‌های مختلف خط دفاعی و خط میانی زده است.
در خط میانی بازیکنانی مانند دنیس سوارز، آندره گومز، آردا توران و ایوان راکیتیچ به صورت چرخشی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در خط دفاعی هم وضعیت برای اومتیتی، پیکه، ماسچرانو و جرمی متئو تقریبا به همین گونه است.


Page Generated in 0/0136 sec