printlogo


کد خبر: 171658تاریخ: 1395/11/19 00:00
چهارگوشه

اعتراف وزیردفاع انگلیس به ضعف ناوشکن‌ها
وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد در ساخت ناوشکن جدید برای نیروی دریایی این کشور (پروژه 45) نارسایی‌های جدی وجود دارد. دریادار کریس پری گفت: این ناوشکن که هزینه ساخت آن حداقل یک میلیارد پوند است، در حین حرکت به قدری صدا می‌دهد که در زیر دریا در فاصله‌ای تا 100 مایل دریایی (بیش از 185 کیلومتر) شنیده می‌شود. به گفته این دریادار انگلیسی، این ناوشکن‌ها در برابر شناورهای زیردریایی بی‌دفاع هستند و زیردریایی‌های روسیه به آسانی آنها را کشف خواهند کرد. ناوشکن پروژه 45 از سال 2003 برای نیروی دریایی بریتانیا ساخته می‌شود و تاکنون 6 فروند از این نوع کشتی ساخته شده است.

رسوایی کلیسای کاتولیک استرالیا
کلیساهای کاتولیک استرالیا طی دهه‌های گذشته به جای مراقبت از هزاران کودک، آنها را مورد سو‌ءاستفاده جنسی قرار داده است. شبکه خبری استرالیا گزارش داد، آمار نشان می‌دهد طی 35 سال
4 هزار و 444 نفر که در زمان کودکی از  سوی کلیسا مورد سو‌ءاستفاده قرار گرفته بودند، شکایت کرده‌اند. بر این اساس، بیش از 20 درصد افرادی که به نوعی با برنامه‌های مذهبی کلیسای کاتولیک در استرالیا در ارتباط بودند، از کودکان سوءاستفاده می‌کردند. واتیکان در پاسخ به درخواست انتشار اسناد چنین مواردی پاسخ داد این اقدام مناسب نیست و امکان آن وجود ندارد.

داعش در محاصره کامل ارتش سوریه
ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن با پشتیبانی حملات هوایی روسیه موفق شدند شهر الباب استان حلب، بزرگ‌ترین پناهگاه گروه تروریستی داعش را به‌طور کامل محاصره کند. این در حالی است که ارتش سوریه یکشنبه موفق شد روستای «ام عویشه» را به کنترل خود درآورد و در امتداد منطقه تل عویشه، در نزدیکی جاده‌ای که الباب را به استان‌های رقه و دیرالزور متصل می‌کند، به پیشروی خود ادامه دهد. با پیشروی ارتش، نیروهای سوری در حال حاضر تروریست‌های داعش را در شهرهای الباب، بزاعه، قباسین و تادف به محاصره کامل خود درآورده‌اند.

حکم انحلال الوفاق تأیید شد
دادگاه فرجام‌خواهی بحرین روز دوشنبه درخواستی مبنی بر لغو حکم انحلال جمعیت الوفاق را رد کرد. وکیل مدافع بحرینی گفت که دادگاه فرجام‌خواهی این کشور با درخواستی جهت توقف انحلال جمعیت الوفاق، بزرگ‌ترین جمیعت مخالف در این کشور مخالفت کرد. پیش‌تر یک دادگاه بحرینی حکم به انحلال جمعیت الوفاق داد که این اقدام در راستای شدیدترین اقدامات علیه این جمعیت مخالف صورت گرفت. انحلال جمعیت الوفاق و تشدید حکم علیه شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق و سلب تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین انتقادهای شدید سازمان ملل  و ایالات متحده را در پی داشته است.

قتل یک دیپلمات افغان در پاکستان
یک دیپلمات افغان در کنسولگری این کشور در پیشاور پاکستان به ضرب گلوله از پای درآمد. مقامات پاکستانی علت این قتل را خصومت شخصی اعلام کرده‌اند. یک مقام پلیس در این‌باره به رویترز گفت منشی سوم کنسولگری افغانستان به دست یک محافظ شخصی که دستگیر شده است به قتل رسید. به گفته وی، این فرد نیز ملیت افغان دارد و از اسلحه خودکار برای ارتکاب این قتل استفاده کرده است. سفیر افغانستان در پاکستان نیز وقوع این قتل را در صفحه فیسبوک خود تایید کرد.

انصراف بان‌ کی‌مون از نامزدی ریاست‌جمهوری
دبیرکل سابق سازمان ملل برخلاف اظهارات پیشینش مبنی بر تمایل وی برای حضور در عرصه سیاسی کره‌‌جنوبی اعلام کرد در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد نمی‌شود. بان کی‌مون در کنفرانس خبری گفت وی نسبت به ساختار سیاسی کشورش «ناامید» شده است. در ماه‌های اخیر کره‌‌جنوبی به دلیل رسوایی مالی پارک گئون هه، رئیس‌جمهور استیضاح شده این کشور دچار بحران و اعتراضات گسترده‌ای در این کشور برگزار شد.
 


Page Generated in 0/0131 sec