printlogo


کد خبر: 171667تاریخ: 1395/11/19 00:00
آوای شهر

شرکت کنترل کیفیت هوا  اعلام کرد
ثبت 30 روز آلوده در زمستان
با وجود شرایط پایداری هوا که از ابتدای هفته جاری در آسمان تهران برقرار شده، سی‌امین روز هوای آلوده زمستان امسال به ثبت رسید. به گزارش مهر، لیلا نظری، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: از ابتدای زمستان سال جاری تاکنون هوا ۱۸ روز سالم و ۳۰ روز ناسالم بوده که ۲۶ روز آن ناسالم برای گروه‌های حساس و ۴ روز آن در شرایط اضطرار قرار داشته است. به گفته نظری، شاخص ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوای تهران روی عدد ۱۳۲ و ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است و آنگونه که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد سه‌شنبه نیز شرایط هوا به همین ترتیب آلوده خواهد بود. گفتنی است، در گزارش سیاهه انتشار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آمده، هر روز حدود ۲ هزار تن انواع آلاینده‌های جوی شامل مونوکسید کربن، دی‌اکسید نیتروژن، دی‌اکسید گوگرد و ذرات معلق توسط وسایل نقلیه در تهران تولید می‌شود و هرگونه پایداری هوا موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود.  

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر:
دستگاه‌ها برای مدیریت بحران به وظیفه خود عمل کنند
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مدیریت بحران تهران تنها به عهده شهرداری نیست، گفت: دستگاه‌های دیگر هم باید به وظیفه خود عمل کنند. به گزارش تسنیم، احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود به موضوع حادثه پلاسکو پرداخت و گفت: امروز وضعیت شهر مشخص نیست و معلوم نیست مدیریت ایمنی شهر با چه کسی است. این مشکل را قبل و پس از پلاسکو داشته‌ایم و نیاز است که این موضوع را حل کنیم.  دنیامالی تصریح کرد: درباره ایمنی شهر حدود 2 سال است که پیش‌نویس قانونی آماده شده اما هنوز به مجلس نرفته است. خواهشمندیم در این باره تسریع شود و مدیریت ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران تعیین تکلیف شود.

تخریب طبقه هفتم علاءالدین  تا پایان بهمن
«طبقه هفتم پاساژ علاءالدین تا پایان بهمن ماه به طور کامل تخریب می‌شود». به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عیسی فرهادی فرماندار تهران گفت: پاساژ علاءالدین دارای 7 طبقه است که 6 طبقه آن مجاز و یک طبقه آن در سال‌های 90 و 91 به صورت غیرمجاز ساخته شده و این در صورتی است که مالک تمام عوارض آن را پرداخت کرده بود ولی نباید احداثی صورت می‌گرفت. وی افزود: بنابراین این احداث در ماده 100 غیرمجاز بود و ماده 100 حکم تخریب این طبقه مازاد را صادر کرد که طبق شکایت مالک و رای تجدیدنظر و دیوان عدالت اداری کشور رای به ماده 100 داده شد و حکم تخریب صورت گرفت و این موضوع تا مرداد ماه امسال به طول انجامید. فرهادی گفت: در حال حاضر 600 واحد صنفی در پاساژ علاءالدین وجود دارد که نزدیک به 2 هزار نفر در این مکان مشغول به فعالیت هستند. فرماندار تهران با اشاره به ممانعت شورای تامین درباره تخریب یکباره این طبقه غیرمجاز ادامه داد: شورای تامین به خاطر اینکه حق و حقوق مالکان پاساژ علاءالدین از بین نرود این تخریب را به صورت گام به گام انجام داده، چراکه تاسیسات این 6 طبقه در طبقه هفتم قرار دارد که با تخریب ناگهانی طبقه هفتم تاسیسات کل طبقات از بین می‌رود. وی افزود: به همین منظور نظام مهندسی اعلام کرده بود اگر تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین اصولی انجام نشود به هر 2هزار نفر شاغل در این پاساژ ضرر وارد می‌شود لذا ما تخریب را به صورتی فنی و علمی انجام می‌دهیم. فرهادی گفت: در حال حاضر دیوارهای داخلی طبقه هفتم، 100 درصد تخریب و سقف طبقه هفتم بالای 50 درصد تخریب شده و مابقی آن نیز تا پایان بهمن تخریب می‌شود. فرماندار تهران افزود: لازم است توضیح دهم شورای تامین مانع تخریب طبقه پاساژ علاءالدین نشده بلکه مکمل ماده 100 و حکم قضایی مشغول فعالیت است و شورای تامین کمک می‌کند که بهترین وجه ممکن کار تخریب صورت گیرد.
 


Page Generated in 0/0054 sec