ادغام 2 وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی کار شایستهای بود که انجام شد و در این ۸ سال بیش از ۶۰ هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و راهآهن ساخته و تحویل شد. به گزارش تسنیم علی نیکزاد، وزیر سابق راهوشهرسازی با اشاره به مذاکرات هستهای افزود: رهبر انقلاب اجازه مذاکره با آمریکاییها را دادند تا به همگان اثبات شود آنها با بغض همیشگی نسبت به انقلاب و شیعیان، خوی استکباری خود را رها نکردهاند و از دشمنی با ملت ایران دست بر نمیدارند. وزیر سابق راهوشهرسازی با اشاره به مزخرف دانستن مسکن مهر از سوی وزیر راهوشهرسازی، بیان کرد: بعید میدانم حتی یک نفر عاقل از این ادبیات که مسکنمهر را «مزخرف» بدانند خوشش بیاید و اگر مسکن اجتماعی بهتر از مسکن مهر بود، دولت آن را اجرا میکرد و ما هم آنها را دعا میکردیم. نیکزاد با بیان اینکه بر اساس واقعیتهای موجود در جامعه، حوزه مسکن تا سال 96 هم از رکود خارج نمیشود، بیان کرد: حوزه مسکن اگر کمی رونق بگیرد، بسیاری از مشاغل مستقیم و غیرمستقیم رونق میگیرد و اشتغالزایی میشود. وی با اشاره به مشکل بیکاری در جامعه افزود: نرخ بیکاری در دولت نهم و دهم همواره نزولی بود اما در دولت یازدهم این آمار همواره در حال افزایش است. وی با اشاره به لزوم توجه دولت به مشکلات جامعه اضافه کرد: امروز حوزه مسکن رکود شدیدی پیدا کرده و نقدینگی در جامعه در دولت یازدهم افزایش بسیار چشمگیری داشته است. نیکزاد در ادامه تصریح کرد: اگر با همان روند به کارها ادامه میدادیم ماهانه پروژههای بزرگی برای افتتاح در کشور وجود داشت، در حالی که در دولت یازدهم هیچ استانی جز 21 استان قبلی به وسیله آزادراه و بزرگراه و راهآهن به هم متصل نشدهاند. نیکزاد با بیان اینکه نوسازی ناوگان هواپیمایی خوب است اما بر اساس سندهای بالادستی اولویت با راهآهن است، گفت: در ابتدای دولت نهم 144 هواپیما در کشور وجود داشت و انتهای دولت دهم 224 هواپیما را تحویل دادیم، متأسفانه امروز یک هواپیما آمده است و وزیر و بسیاری از مسؤولان و نمایندگان بدون در نظر گرفتن شأن ملت ایران برای رونمایی آن رفته بودند و واقعاً ورود یک هواپیما جای ذوقکردن ندارد. وی با بیان اینکه دولتهای نهم و دهم چند برابر دولتهای هفتم و هشتم فعالیت کردند، بیان کرد: متاسفانه در دولت یازدهم بسیاری از پروژههایی که میتوانست در کشور مفید و مؤثر باشد از دستور کار خارج شد. وی درباره اجرای پروژه منوریل در قم افزود: این پروژه در شورایعالی ترافیک به تصویب رسید و 20 میلیارد تومان هم اعتبار برای آن اختصاص پیدا کرد و اگر با اهتمامی که در دولت قبل وجود داشت، کار ادامه پیدا میکرد، پروژه ارزشمندی بود که مشکلات ترافیکی قم را حل میکرد و ما در آن زمان با دید مثبت و ذخیره آخرت به این پروژه نگاه میکردیم.