printlogo


کد خبر: 171684تاریخ: 1395/11/19 00:00
اخبار

تازه‌کارها در آمریکا گمان می‌کنند تهدید اثرگذار است
رئیس دستگاه قضا می‌گوید تازه‌کارها در آمریکا گمان می‌کنند این تهدیدها اثرگذار است. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به تهدیدات اخیر مطرح‌شده از سوی مقامات آمریکایی تصریح کرد: این قبیل اظهارات برای ما تازگی ندارد و اگر بنا بود مردم ما عقب‌نشینی کنند، 38 سال در برابر تهدیدات و فشارها مقاومت نمی‌کردند. رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مردم ما به هیچ‌وجه از آرمان‌های خود دست بر نخواهند داشت، اظهار کرد: «تازه‌کارها در آمریکا گمان می‌کنند این تهدیدها اثرگذار است. به هر حال کم‌کم تجربه به دست می‌آورند و متوجه می‌شوند این قبیل اظهارات هیچ تاثیری بر ایران ندارد». آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه سیاستمداران، مسؤولان و نیروهای مسلح ما با اقتدار مسیر خود را ادامه خواهند داد، اقتدار ملی را در گرو وحدت و انسجام مردم و مسؤولان دانست و ابراز امیدواری کرد ایام‌الله دهه فجر، بستری برای تجلی هر چه بیشتر این وحدت و انسجام باشد.

افتتاح خط تولید 5 دستاورد رزمی- دفاعی
با حضور سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 5 دستاورد رزمی- دفاعی رونمایی شد. به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در هفتمین روز ایام‌الله دهه مبارک فجر با حضور سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 5 دستاورد رزمی دفاعی شامل راکت هدایت‌شونده فجر 5، سامانه سلاح دوش‌پرتاب میثاق 3، سیستم سلاح نارنجک‌انداز 40 میلیمتری و مهمات پیشرفته، سلاح انفرادی کالیبر x5.5645 مصاف و سلاح کمری ملی رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد. در مراسم رونمایی از این دستاوردها و افتتاح خطوط تولیدی آن سردار دهقان گفت: وزارت دفاع در راستای پشتیبانی موثر از نیروهای مسلح در حوزه‌های رزم زمینی و پدافند هوایی با طراحی، ساخت و ایجاد خط تولید این سامانه‌های پیشرفته گام بلند دیگری در تامین نیاز‌های نیروهای مسلح و تقویت بنیه دفاعی کشور برداشت. وزیر دفاع گفت: سامانه سلاح‌هایی که امروز رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد؛ ضمن افزایش توان دفاعی نیروهای مسلح در حوزه رزم انفرادی و پدافند هوایی تحرک عملیاتی آنها را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد. سردار دهقان با اشاره به رشد 69 درصدی کل تولید نظامی وزارت دفاع در 3 سال اخیر گفت: در این دوره زمانی بیش از 115 نوع سامانه و اقلام جدید دفاعی طراحی، تولید و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

اینقدر نپرسید وزارت امور خارجه برای پیگیری فاجعه منا چه کرد
معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه از رسانه‌ها خواست در ماجرای منا اینقدر نپرسند چه کرده‌اید و به وزارت امور خارجه بابت این مساله انتقاد نکنند.  حسن قشقاوی در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین پیگیری‌های صورت گرفته در ارتباط با پرونده فاجعه منا با اشاره به اعزام هیات حقوقی به کشورهای اروپایی یا کشورهای منطقه برای بررسی امکان اقامه دعوا در 2 نهاد قضایی بین‌المللی شامل دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان بین‌المللی کیفری، گفت: همه این افراد می‌گویند چون ایران و عربستان کنوانسیون‌هایی را که بستر اقامه دعوا در این دو نهاد قضایی بین‌المللی فراهم می‌کند به طور کامل نپذیرفته‌اند، بنابراین امکان اقامه دعوا در مجامع بین‌المللی علیه همدیگر را ندارند. معاون کنسولی وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: با وجود این مساله ما این باب را نبسته‌ایم؛ خواهش من از رسانه‌ها این است اینقدر نپرسند چه کرده‌اید و به وزارت امور خارجه بابت این مساله انتقاد نکنند، بلکه همراهی کنند؛ یعنی بخش حقوقی رسانه‌ها نیز جلو بیایند و در رابطه با این فراخوان کمک کنند. قشقاوی با تأکید بر اینکه انتقاد نسبت به پیگیری حقوقی پرونده منا فایده‌ای ندارد، تأکید کرد: ما همچنان منتظر نظرات دیگر در این رابطه هستیم و این فایل برای ما باز است که هر کسی نظر حقوقی دیگری دارد، به ما ارائه دهد. وی با اشاره به امکان پیگیری این پرونده در محاکم داخلی عربستان، اظهار داشت: طرف سعودی نمی‌تواند مسؤولیت خود را در این فاجعه رد کند، زیرا قاعده‌ای در فقه حنبلی وجود دارد که از آن با عنوان «قتیل‌الزحام» یاد می‌کنند. براساس این قاعده، آدمی که در ازدحام کشته شود، بیت‌المال باید غرامت او را بدهد و این مسؤولیت بر عهده کشور متوقفُ‌فیه است.
 


Page Generated in 0/0128 sec