printlogo


کد خبر: 171686تاریخ: 1395/11/19 00:00
پارلمان

تشریح مکانیسم انتخاب کاندیدای «جبهه مردمی نیروهای انقلاب»
عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مراحل رسیدن به کاندیدای نهایی این جبهه را تشریح کرد. حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره ضرورت تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی باید با یک نگاه فراجناحی حرکت کند. ما نیاز داریم اکثریت مردم کنار هم قرار بگیرند تا بتوانیم دل‌ها را به یکدیگر نزدیک کنیم و با کاهش فاصله نظام و مردم و افزایش جاذبه‌های انقلاب اسلامی، نظام را یاری کنیم؛ از این رو هیچ‌کسی نمی‌تواند در ضرورت تشکیل این جبهه تردید کند. حاجی‌بابایی تصریح کرد: اینکه بعضا ممکن است ما موفق نشده باشیم، در بعضی قسمت‌ها جذب را بخوبی انجام دهیم یا وحدت را صد درصد و کامل کنیم، اینها نقاط ضعفی است که باید پیگیری کنیم تا بتوانیم کار را به جمع‌بندی برسانیم. عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به زمان تعیین نامزد نهایی این جبهه تاکید کرد: برای این کار باید چند هزار نفری که عضو این جبهه هستند از سراسر کشور حضور پیدا کرده و مجمع تشکیل شود تا ابتدا هیات‌رئیسه 25 نفره را انتخاب کنند. هیات‌رئیسه پس از تدوین و بررسی و با توجه به شرایط و زمان تصمیم خواهد گرفت کار چگونه ریل‌گذاری شده و به جمع‌بندی برسد.

نمایندگان مجلس اسناد کامل اتهامات فریدون را ارائه می‌کنند
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: شماری از نمایندگان مجلس اعلام کرده‌اند اسناد دیگر و کاملی برای اتهامات حسین فریدون در دست دارند که هنگام نیاز ارائه خواهند کرد. احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با فارس، درباره اتهامات اقتصادی حسین فریدون اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمام اسناد موجود در راستای اتهامات اقتصادی را مجدداً به قوه‌قضائیه ارسال کرده اند.
 وی با بیان اینکه طبق اسناد موثق خواستار رسیدگی قوه‌قضائیه به این موضوع هستیم، ادامه داد: قوه‌قضائیه باید فارغ از مسؤولیت دولتی فریدون و نسبت فامیلی با رئیس‌جمهور به موضوع رسیدگی کند. نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید این شفاف‌سازی برای ملت ایران صورت گیرد، روشن شدن موضوع جزو مطالبات مردم است. وی افزود: نمایندگان اتهامات موجود نسبت به حسین فریدون را نفی و تایید نمی‌کنند و مطابق با مدارک موجود اقدامات صورت می‌گیرد و قوه‌قضائیه نیز باید مطابق با اسناد به بررسی موضوع بپردازد. علیرضا بیگی درباره وجود مدارک دیگری برای اتهامات اقتصادی فریدون تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس اعلام کرده‌اند اسناد دیگر و کاملی نیز برای اتهامات حسین فریدون در دست دارند که هنگام نیاز ارائه خواهند کرد.

۲ هفته آینده؛ قرائت گزارش برجامی مجلس در صحن پارلمان
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از قرائت گزارش این کمیته درباره روند اجرای برجام در یک سال گذشته در صحن پارلمان خبر داد. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه بررسی گزارش چهارم وزارت امور خارجه درباره نحوه اجرای برجام در دستور کار این کمیته قرار دارد، اظهار کرد: اقدامات اولیه کارشناسی از سوی کمیته هسته‌ای پارلمان روی گزارش چهارم وزارت امور خارجه درباره نحوه اجرای برجام انجام شده است. وی با تأکید بر اینکه بررسی گزارش وزارت امور خارجه درباره نحوه اجرای برجام در دستور کار کمیسیون امنیت‌ملی مجلس قرار دارد، افزود: قرار است پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه به منظور بررسی بیشتر گزارش چهارم وزارت امور خارجه، درباره نحوه اجرای برجام از مسؤولان این وزارتخانه دعوت کنیم در کمیسیون امنیت‌ ملی حضور یابند. حجت‌الاسلام ذوالنور ادامه داد: همچنین قرار است کمیته‌ هسته‌ای مجلس نیز گزارشی درباره روند اجرای برجام و یک‌سالگی اجرای آن به کمیسیون امنیت ‌ملی تحویل و اعضای این کمیسیون نیز دیدگاه‌ها و نظرات‌شان را درباره گزارش برجامی وزارت امور خارجه ارائه دهند. رئیس کمیته هسته‌ای مجلس خاطرنشان کرد: احتمالا تا 2 هفته آینده گزارش نهایی کمیته هسته‌ای درباره گزارش چهارم وزارت امور خارجه درباره نحوه اجرای برجام جهت قرائت در صحن علنی مجلس آماده می‌شود.


Page Generated in 0/0058 sec