printlogo


کد خبر: 171688تاریخ: 1395/11/19 00:00
اخبار

توزیع 40 هزار تن برنج خارجی
برای تنظیم بازار شب عید 40 هزار تن برنج هندی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور توزیع می‌شود. حسن عباسی‌معروفان، معاون شرکت بازرگانی دولتی در گفت‌وگو با فارس،‌ در پاسخ به اینکه برای تنظیم بازار و کاهش قیمت برنج با نزدیک شدن نوروز چه تدابیری اندیشیده‌اید، گفت: با مصوبه ستاد تنظیم بازار از هفته گذشته 40 هزار تن برنج هندی 1121 به قیمت 3800 تومان در حال توزیع در سراسر کشور است. وی اضافه کرد:‌ قرار است با ستاد تنظیم بازار هر استان فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای توزیع این نوع برنج انتخاب شده تا مردم بتوانند از این طریق برنج مورد نیاز خود را تأمین کنند. در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج درجه یک ایرانی در بازار خرده‌فروشی تا 13 هزار و 500 تومان هم رسیده و قیمت هر کیلوگرم برنج هندی 4800 تا 5 هزار تومان است. قیمت برنج ایرانی در یک سال اخیر افزایش40 درصدی داشته است اما قیمت برنج وارداتی تغییر چندانی نداشته است. طی 2 هفته اخیر نیز دولت تعرفه واردات برنج را به یکباره از 26 درصد به 5 درصد کاهش داده است.


واردات واگن‌ غیربهداشتی از اروپا
مدیرعامل شرکت سفیر ریل با اشاره به ورود واگن‌های مشکل‌دار اروپایی به ایران در یک سال اخیر گفت: این واگن‌ها مشکل بهداشتی داشته و اجازه سیر در شبکه ریلی اتحادیه اروپا را ندارند اما وارد کشور شده‌اند. به گزارش تسنیم، محمد خان‌احمدی در این‌باره اظهار داشت: واگن‌هایی که در سال‌های اخیر به اسم چینی وارد کشور شده دارای سیستم کنترل، ترمز و بوژی اروپایی هستند اما سال 1383 بالغ بر 135 دستگاه واگن از چین بابت پول نفت وارد کشور شد.  وی با بیان اینکه سال 90 نیز 54 دستگاه واگن چینی تحت لیسانس آلمان و اتریش وارد کشور شده است، بیان کرد: متاسفانه طی یک سال اخیر واگن‌های دست دوم اروپایی وارد شده که در اروپا اجازه سیر ندارند. وی افزود: این واگن‌ها مشکل بهداشتی (آزبست) داشته و به همین دلیل نمی‌توانند در شبکه ریلی اتحادیه اروپا تردد داشته باشند.


۹۹ درصد پوشاک خارجی قاچاق است
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ۹۹ درصد پوشاک خارجی بازار را قاچاق دانست. به گزارش تسنیم، سعید جلالی‌قدیری در این باره گفت: متاسفانه مراکزی در خود وزارت صنعت هستند که در اجرای بخشنامه ساماندهی پوشاک خارجی که شهریورماه ابلاغ شده بود، اهمال می‌کنند. وی افزود: متاسفانه نبود نظارت در بازار باعث شده حضور کالاهای تقلبی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند افزایش پیدا کند به طوری که مشاهدات چشمی ما نشان می‌دهد 3 میلیارد دلار پوشاک وارد کشور می‌شود که از این میزان فقط 30 میلیون دلار اظهارنامه رسمی گمرکی دارد. وی تصریح کرد: شرکت‌های واردکننده اوایل ابلاغ دستورالعمل ساماندهی واردات پوشاک این موضوع را جدی گرفته و تلاش‌هایی را برای رعایت آن انجام دادند اما پس از گذشت یک ماه متوجه شدند این دستور‌العمل‌ها غیرموثر بوده و مانند دیگر دستور‌العمل‌ها ضمانت اجرایی کافی ندارد به نحوی که روال گذشته خود را در پیش گرفته‌اند.


بهره‌برداری از وای‌فای سراسری
فاز دوم شبکه ملی اطلاعات با بهره‌برداری از وای‌فای سراسری در کشور افتتاح شد. به گزارش فارس، فاز دوم شبکه ملی اطلاعات به مناسبت دهه فجر با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورایعالی فضای مجازی در سالن شهید قندی این وزارتخانه افتتاح شد. طبق الگوی استقرار شبکه ملی اطلاعات، فاز اول برای استقرار این شبکه در شهریور 95 اجرا شده، فاز دوم برای رشد در دهه فجر 95 افتتاح می‌شود و فاز سوم برای بلوغ در اردیبهشت 96 همزمان با روز جهانی مخابرات تکمیل خواهد شد. طبق شاخص‌های مورد نظر در برنامه کوتاه‌مدت شبکه ملی اطلاعات قرار بوده امروز و در بهمن 95 متوسط سرعت دسترسی پهن‌باند ثابت 4 مگابیت در ثانیه و متوسط پهن‌باند سیار 3 مگابیت بر ثانیه باشد و همین شاخص‌ها قرار است در اردیبهشت 96 به ترتیب به 5 و 4 مگابیت بر ثانیه برسد.


Page Generated in 0/0054 sec