printlogo


کد خبر: 171718تاریخ: 1395/11/20 00:00
اخبار

کسبه پلاسکو به نور رفتند
روند نقل‌مکان همه کسبه پلاسکو اعم از پیراهن‌دوزان از دیروز به مجتمع تجاری نور تهران آغاز شد. مجتبی درودیان، رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت:  402 واحد تولیدی در پاساژ پلاسکو حضور داشتند اما کارگاه‌های آنها جایی دیگری بوده است و در سال‌های گذشته این کارگاه‌ها به مکان‌های دیگری نقل‌مکان کرده‌اند. وی افزود: همه کسبه پلاسکو اعم از پیراهن‌دوزان قرار است که در پاساژ نور تهران مستقر شوند و باید منتظر ماند و دید که بعد از جابه‌جایی چقدر رضایت این فعالان جلب می‌شود. در همین حال پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در بیست و سومین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به حادثه پلاسکو،‌ گفت:‌ اتاق بازرگانی ایران در راستای حمایت از کسبه آسیب‌دیده این ساختمان به آنها وام قرض‌‌الحسنه می‌دهد. برای این منظور 5 میلیارد تومان به صورت قرض‌الحسنه از سوی اتاق ایران در اختیار کارفرمایان پلاسکو قرار می‌گیرد.


قراردادهای خودرویی با فرانسوی‌ها را ندیده‌ایم
کمیسیون صنایع و معادن مجلس یک برگه از قراردادهای جدید خودرویی با فرانسوی‌ها را ندیده ‌است. حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این مطلب در پاسخ به این پرسش که ایدرو اعلام کرده جزئیات قراردادها و تفاهمنامه‌های خودرویی توسط وزیر صنعت در کمیسیون تخصصی مجلس ارائه شده است، آیا شما این قراردادها را دیده‌اید؟ گفت: یک برگه از این قراردادهای جدید خودرویی را ندیده‌ام. فولادگر در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه 3 ماه پیش اعضای کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صنعت برای بررسی قراردادهای جدید خودرویی، اظهار داشت: در آن جلسه توضیحات وزیر صنعت برای نمایندگان مجلس قانع‌کننده نبود و قرار شد در جلسات بعدی این موضوع بیشتر ارزیابی شود اما متأسفانه تاکنون 3 ماه از آن جلسه گذشته و هنوز خبری از برگزاری جلسه دیگر برای بررسی قراردادهای جدید خودرویی نیست. وی با تأکید براینکه در آن جلسه نمایندگان حتی به جمع‌بندی نهایی برای تنظیم دستور جلسه هم نرسیدند، اضافه کرد: بنده هنوز حتی یک برگه از این قراردادهای جدید را ندیده‌ام و همچنان منتظریم وزیر صنعت توضیحات قانع‌کننده‌ای را درباره قراردادهای خودرویی مطرح کند تا ابهامات نمایندگان برطرف شود. فولادگر اضافه کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم هیچ دعوت رسمی از نمایندگان کمیسیون صنایع برای بازدید از شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو انجام نشده است اما شاید برخی به صورت غیررسمی به این دو شرکت رفته‌اند.


نظام بانکی زیان تولید می‌کند
رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: نظام بانکی کشور هم‌اکنون با مشکل مواجه است و زیان تولید می‌کند. به  گزارش مهر، ولی‌الله سیف در جمع فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه آرامشی که در بازار ارز ایجاد شده ناشی از اصول اقتصاد مقاومتی است، گفت: برخی کشورها همچون کشورهای حوزه شمالی خودمان در قبال شوک شدید نفتی سال ۹۳ وضعیت اقتصادی‌شان تحت تاثیر قرار گرفت، ونزوئلا تورم 3 رقمی پیدا کرد و نرخ ارز بشدت کاهش یافت و این شوک می‌توانست در اقتصاد ما تاثیرات عمیق بگذارد اما با تبعیت از اصول اقتصاد مقاومتی شرایط طور دیگری شد. وی درباره سختگیری بانک‌ها در بحث وثیقه گفت: سختگیری بانک‌ها درباره پذیرش وثیقه باید تعدیل شود اما  در برخی موارد بانک ممکن است حق داشته باشد. در دنیا بانک مبنای تصمیم‌گیری برای پرداخت تسهیلات وثیقه نیست اما در نظام بانکی کشور تمرکز جدی بر وثیقه وجود دارد. وی بیان کرد: هم‌اکنون نظام بانکی کشور واقعا دچار مشکل شده است. به رغم تلاش‌هایی که برای رفع تنگناهای دولت در زمان‌های مختلف شده اما خود بانک‌ها اکنون بخشی از منابع‌شان تبدیل به مطالبات معوق شده، بخشی از بدهی‌های دولت از طریق واگذاری بنگاه‌های اقتصادی تسویه شده و اینها به دارایی‌های غیرمالی در ترازنامه بانک‌ها تبدیل شده است. سیف سختگیری افراطی بانک‌ها درباره نوع وثیقه و شرایط را مردود دانست و گفت: عدم تعادل دارایی بدهی و عدم تعادل ترازنامه‌ای و درآمد هزینه سبب بحران در نظام بانکی می‌شود.
 


Page Generated in 0/0047 sec