printlogo


کد خبر: 171727تاریخ: 1395/11/20 00:00
نبض جامعه

عضو کمیسیون آموزش مجلس:
مدارس در بخش سرانه به حال خود رها شده‌اند
عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه سرانه برخی مدارس پرداخت نشده است و برخی دیگر نیز اعتباراتی به صورت قطره‌چکانی دریافت کرده‌اند، گفت: مدارس درباره سرانه رها شده‌اند. به گزارش فارس، فرهاد فلاحتی، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درباره «عدم پرداخت سرانه مدارس» اظهار داشت: متأسفانه در ماه‌های پایانی سال هستیم و عملاً عمده وقت ماه‌های تحصیلی دانش‌آموزان سپری شده است؛ با این شرایط هنوز بخش عمده‌ای از مدارس سرانه را یا دریافت نکرده‌اند یا اگر به آنها پرداخت شده است، بسیار قطره‌چکانی بوده و تکاپوی مشکلات مدارس را نمی‌دهد. فلاحتی با اشاره به مشکلات مدارس شبانه‌روزی متذکر شد: در این مدارس مدیران واقعاً با مشکل مواجه هستند یعنی برخی مدارس در بسیاری از نقاط از جمله در حوزه انتخاباتی بنده یعنی قائنات به حدی به بازار بدهکار هستند که کارپردازان آنها نمی‌توانند از بازار کالایی را خریداری کنند. عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: وقتی وزیر فعلی آموزش‌وپرورش به این وزارتخانه آمد، تعهداتی داد تا هرچه سریع‌تر این موضوعات پیگیری شود؛ بخشی از سرانه‌ نیز در یک مدت زمان حدود یک ماه قبل واریز شد اما بخش عمده‌ای از آن باقی مانده و دانش‌آموزان با مشکل جدی مواجه هستند. وی در واکنش به این پرسش که «دلیل عدم واریز شدن سرانه مدارس چیست؟» تصریح کرد: بنده علت را عدم همکاری دولت با آموزش‌وپرورش می‌دانم؛ یعنی سازمان برنامه و بودجه که وظیفه تخصیص اعتبار را دارد و بودجه سالانه این وزارتخانه را می‌بندند، باید به فکر این روزها باشد اما عملاً مدارس در این باره رها شده‌اند.

افتتاح بزرگ‌ترین رویداد ورزشی بازنشستگان
بزرگ‌ترین رویداد ورزشی پیشکسوتان پایتخت با شرکت بیش از 3500 بازنشسته شهرداری تهران و با حضور  جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مجموعه ورزشی امام علی (ع) کلید خورد. به گزارش «وطن امروز»، بیش از 3500 نفر از ورزشکاران بازنشسته به همراه خانواده‌های‌شان در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات شرکت کردند تا چهارمین المپیاد ورزشی بازنشستگان آغاز شود.  این دوره از المپیاد ورزشی با استقبال گسترده بازنشستگان روبه‌رو شد و  بیش از 3500 نفر برای شرکت در رقابت‌ها ثبت‌نام کردند که در بین آنها نام افرادی با بیش از 80 سال سن هم به چشم می‌خورد. در این دوره از مسابقات، گروه‌های سنی با حداقل سن 54 سال و حداکثر 91 سال در 15 رشته ورزشی فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، شطرنج، بدمینتون، تیراندازی، تیرو کمان، دارت، دوومیدانی، دوچرخه‌سواری، فوتبال روی میز، قایق سواری، شنا و آمادگی جسمانی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. رقابت‌های اصلی این دوره از مسابقات از امروز  بیستم  بهمن‌ماه در 15 رشته ورزشی آغاز خواهد شد که  شرکت‌کنندگان  به مدت 10 روز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

جزئیات ثبت‌نام کنکور ۹۶
ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۹۶ از ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد. به گزارش تسنیم، ثبت‌نام آزمون سراسری سال 96 از دیروز آغاز شد و داوطلبان تا روز پنجشنبه 28 بهمن 95 برای ثبت‌نام فرصت دارند. دفترچه راهنما روی سایت سازمان سنجش قابل دریافت است. متقاضیان شرکت در آزمون سراسری سال 96 برای‌ پذیرش در دوره‌های‌ روزانه‌، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ و دانشگاه آزاد اسلامی باید برای ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند، داوطلبان قبل از ثبت‌نام باید دفترچه راهنما را با دقت مطالعه کنند. پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما باید برای پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی اقدام  و با استفاده از کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با پرداخت مبلغ
20 هزار تومان از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال 12 رقمی) اقدام کنند. آزمون سراسری سال 96 در روزهای ‌پنجشنبه 15 تیر و جمعه 16 تیر 96 برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0058 sec