printlogo


کد خبر: 171751تاریخ: 1395/11/20 00:00
اخبار

علمای بحرین در آستانه ششمین سالروز انقلاب:
نسل نو و امیدبخشی ظهور کرده است
علماى بحرین در آستانه ششمین سالروز انقلاب 14 فوریه مردم این جزیره در بیانیه‌ای با خون شهدا و ملت تجدید عهد کردند. در این بیانیه که روز دوشنبه ١٨بهمن (٨ جمادی‌الاول ١٤٣٨هـ.ق) به هردو زبان اکثریت مردم بحرین یعنی عربی و فارسی صادر شده است، این ملت انقلابی به ادامه حضور پرقوت در میادین فراخوانده شده  و از حضور قدرتمند بانوان در صحنه و فعالیت متمایز و پرنشاط نسل جدید انقلاب تقدیر شده است. در متن بیانیه مزبور آمده است: «اکنون پس از 6 سال انقلاب، نسل نو و امیدبخشی ظهور کرده، نسل نویی که به چشم خود حماسه اسطوره‌ای جوان‌شان را در طول این 6 سال دیده است، قامت ایستاده و تدابیر حکیمانه پدران‌شان، قلب آرام و محکم مادران‌شان را دیده است. آنان نظاره‌گر بوده‌اند خانواده، دوستان، همکلاسی و همشهری‌های‌شان را، علمای کشور، فرهیختگان، پزشکان، کارگران، کارمندان، آموزگاران، ورزشکاران و همه و همه را، از اقشار مختلف که در مسجد امام صادق‌(ع) منطق دراز و در پای منبر آیت‌الله عیسی قاسم فریاد زدند «لن نرکع الا لله»؛ «جز در برابر خداوند سر فرود نخواهیم آورد» و در محافل‌شان مشت گره نمودند که «هیهات منا الذله». و در وسط این انقلاب فراگیر جوانه‌هایی در حال رشد و نمو بود که تبدیل به نسل جوانان امروز شد».
علمای بحرین همچنین یاد جوانان فدایی و قهرمانانی چون مصطفی حمدان (که در دفاع از آیت‌الله عیسی قاسم در برابر مهاجمان مسلح با مجروحیت در بستر مرگ مغزی است) را گرامی داشته و انقلاب را وامدار حضور مبارک بانوان فهیم و آگاه بحرین دانستند.

آموزش سرکوبگران آل‌خلیفه در بریتانیا
روزنامه تایمز فاش کرد که افسران و فرماندهان رژیم آل خلیفه در بریتانیا برای سرکوب انقلابیون بحرینی آموزش می‌بینند. به نوشته این روزنامه انگلیسی، با وجود پنهان‌کاری دولت لندن درباره کمک‌های مالی‌اش به برنامه آموزش پلیس حکومت منامه برای کنترل جمعیت مخالفان، مشخص شده است که  طارق‌الحسن رئیس پلیس آل‌خلیفه و دیگر افسران امنیتی ارشد این رژیم  به طور مخفیانه در ایرلند شمالی آموزش‌های لازم  را برای مقابله با اعتراضات عمومی می‌بینند. وزارت خارجه انگلیس هم به دنبال افشای کمک‌هایش در سرکوب مردم بحرین از انکار و مخفی‌کاری دست برداشته و  علنا کمک به پلیس آل‌خلیفه را بخشی از کمک فنی خود به این رژیم دانسته است.


کفتار پشت در بسته روباه پیر
روباه پیر چشمه‌ای از موذی‌گری دیپلماتیک خود را برای دوست کفتارش به نمایش گذاشت. ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا پیش از آنکه در دیدار روز دوشنبه نتانیاهو را با مواضع دوپهلوی سیاسی گیج کند، او را پشت در خانه شماره 10 خیابان داونینگ لندن معطل کرد تا  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مضحکه رسانه‌ها شود. نتانیاهو  پس از پیاده شدن از خودروی تشریفات در مقابل در منزل خانم نخست‌وزیر با این حقیقت تلخ مواجه شد که برخلاف رسم دیپلماتیک هیچ‌کس برای استقبال او از ساختمان خارج نشده است. اسرائیلی همیشه عصبی که حالا به خاطر این تحقیر دیپلماتیک عصبانی‌تر هم شده بود، نمی‌دانست در چنین موقعیتی چه کند و ترجیح داد در کمال بلاتکلیفی همان طور که پشت در خانه شماره 10 معطل مانده است لبخندی مصنوعی به دوربین‌های خبری تحویل دهد.اما وقتی لبخندهای تصنعی او تمام شد، تصمیم گرفت برخلاف پروتکل‌های انگلیس، بدون همراهی استقبال‌کننده، وارد ساختمان شود که سر بزنگاه سر وکله روباه پیر پیدا شد. ترزا می ‌که گویی از پشت در وضعیت همتای صهیونیست خود را رصد می‌کرد ناگهان از خانه‌اش بیرون پرید و پیش از ملاقات با نتانیاهو، جلوی خبرنگاران با او دست داد.
 


Page Generated in 0/0051 sec