printlogo


کد خبر: 171771تاریخ: 1395/11/21 00:00
اخبار

سردبیر «چلچراغ» استعفا کرد
سردبیر نشریه چلچراغ در اعتراض به مخالفت مدیران اصلاح‌طلب این نشریه در پرداختن به فیلم ماجرای نیمروز، از سمت خود استعفا کرد، به گزارش «وطن‌امروز» امیر موسی کاظمی با انتشار متنی در فضای مجازی استعفای خود را در اعتراض به این تصمیم اعلام کرد. متن وی به این شرح است:
خداحافظ چلچراغ؛ ماجرای نیمروز ارزش آن را داشت که به خاطرش چلچراغ را رها کنم. مجله‌ای که دوستش داشتم و دارم اما نتوانستم منطق مخالفت برخی مدیران اصلاح‌طلب آن را با جلد شدن این فیلم درک کنم و در نهایت تصمیم به استعفا از سردبیری مجله محبوبم گرفتم. شاید ماجرای ترس داوران دوتابعیتی جشنواره سی و پنجم فیلم فجر از جایزه دادن به این فیلم، در بدنه مطبوعات هم رخنه کرده. ترسی که ریشه در تابعیت دوگانه افرادی دارد که نمی‌خواهند با توجه نشان دادن به فیلمی ضد منافقین، در خارج از مرزها دچار مشکل شوند.

بازی در «ویلایی‌ها» ادای دین به مادرم بود
گیتی قاسمی، بازیگر تئاتر و سینمای ایران که امسال با 2 فیلم «ویلایی‌ها» و «سدمعبر» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباره حضورش در فیلم «ویلایی ها» گفت: بازی من در این فیلم سینمایی در واقع به نوعی قسمت بود چون من بیش از ۲۰ سال پیش در همان مکان و در اندیمشک با خانواده‌ام زندگی می‌کردم. در واقع این فیلم به نوعی زندگی مادر من بود، چون پدرم در آن دوران اسیر شده بود و در یکی از کمپ‌های عراقی‌ها به‌سر می‌برد و چون نامش در لیست هلال‌احمر نبود، چند سال مفقودالاثر بود. بنابراین من فضایی را که در فیلم «ویلایی‌ها» به تصویر می‌کشد، کاملاً از نزدیک درک کردم و با آن مشکلات آشنا بودم. به گزارش مهر، وی ادامه داد: باوجودی که نقشم در این فیلم بسیار کمرنگ بود اما بسیار دوست داشتم در آن بازی کنم و به همان فضای گذشته بازگردم. این اثر سینمایی شبیه دوران کودکی من بود و در واقع بازی من در این فیلم ادای دینی به زحمت‌ها و تلاش‌های مادرم در آن دوران بود.

تجلیل از زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور در «اوج‌هنر»
سومین آیین «اوج هنر» پاسداشت کارگردان فقید سینما زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور در نخلستان سازمان هنری -رسانه‌ای اوج برگزار می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این مراسم که ۱۰ اسفند از ساعت ۱۶ در نخلستان سازمان اوج برگزار می‌شود، قرار است تعداد کثیری از هنرمندان، کارگردانان هم‌نسل زنده‌یاد ملاقلی‌پور، بازیگران و عوامل تولید فیلم وی، منتقدان سینما و چهره‌های فرهنگی و هنری حضور یافته و به پاسداشت مقام هنری این کارگردان فقید بپردازند. زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور با کارگردانی آثاری چون قارچ سمی، سفر به چزابه، نسل سوخته، بلمی به سوی ساحل، میم مثل مادر و... در سینمای ایران درخشید و با فیلم پرواز در شب، سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. سلسله‌نشست‌های «اوج هنر» در پاسداشت مقام هنری چهره‌های ماندگار هنر انقلاب در سازمان اوج برگزار می‌شود که تاکنون در 2 جلسه پیشین، از گلعلی بابایی و هدایت‌الله بهبودی تجلیل به عمل آمده است.

سفر شاعران جشنواره شعر فجر به جزیره هرمز
تعدادی از شاعران دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با سفر به هرمزگان در ششمین محفل شعرخوانی این جشنواره شرکت کردند. به گزارش تسنیم، پس از کاشان، البرز، مشهد، تهران و ری، استان هرمزگان و «جزیره هرمز»، میزبان شاعران کشورمان در ششمین محفل از محافل شعرخوانی یازدهمین جشنواره شعر فجر بود. محفل «خلیج‌فارس» با سخنرانی مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی برگزار شد. همچنین جواد محقق، غلامرضا طریقی، پونه نکوی، مسعود دیانی، سیده‌فاطمه موسوی، امینه دریانورد، مسلم محبی، بلقیس بهزادی، جواد ضمیری، هاجر مهدی‌حسینی، عبدالحسین انصاری، سارا عباسی و عبدالحسین انصاری‌نسب در آن به شعرخوانی پرداختند. مراسم پایانی یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، اسفندماه امسال در مشهد مقدس،‌ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0056 sec