printlogo


کد خبر: 171778تاریخ: 1395/11/21 00:00
اخبار

چلسی بدون کاستا دوام می‌آورد؟
پاتریک گلیسون: «من به وفاداری دیگو شکی ندارم». این جمله‌ای بود که آنتونیو کونته درباره مهاجم تیمش زمانی که او را به چین حواله می‌دادند گفت، البته که خیلی‌ها با او هم عقیده نبودند؛ بیشتر مردم فکر می‌کردند  کاستا دوست دارد هرچه زودتر از استمفوردبریج خارج شود و آخرین زمانی که او را در این تیم می‌بینیم تابستان پیش رو است. این صحبت‌ها وجود داشت تا اینکه کونته تصمیم گرفت در بازی با لستر کاستا را روی نیمکت قرار دهد. از آن زمان به بعد هم هنوز اوضاع بین این دو مثل قبل نشده است، بویژه که کونته بارها روی داشتن اتحاد در تیمش تاکید کرده است. مهاجم ملی‌پوش اسپانیایی در چلسی در رقابت‌های این فصل دورانی باشکوه داشته است و در لیگ برتر 15 گل زده است. شاید توانایی او یکی از دلایل اصلی موفقیت این فصل چلسی و صدرنشینی این تیم باشد.
اگر کاستا تصمیم بگیرد در پایان فصل به پیشنهاد وسوسه‌کننده چینی‌اش پاسخ مثبت دهد مطمئنا کونته باید بلافاصله برای او به فکر جایگزینی باشد، جایگزینی که در حد و اندازه‌های آلوارو موراتا باشد. کونته پیش از این هم پنهان نکرده بود یکی از طرفداران جدی مهاجم رئال‌مادرید است. او بود که وقتی در یوونتوس مربیگری می‌کرد سران باشگاه را متقاعد کرد تا این بازیکن را به خدمت گیرند. آلگری هم از حضور او در یووه استفاده کرد و در نهایت رئال‌مادرید با استفاده از بندی که در قراردادش با یوونتوس وجود داشت دوباره او را بازگرداند، البته با بازگشت او به رئال دوباره مشکل همیشگی پیش آمد و فرصت  زیادی برای بازی کردن در برنابئو پیدا نمی‌کند. تقریبا می‌توان گفت موراتا گزینه بعد از کریم بنزماست و از 19 بازی رئال‌مادرید در لیگ اسپانیا در این فصل تنها در6 بازی در ترکیب اصلی بوده و 8 بار هم به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده است. در این مدت هم تمام تلاشش را کرده تا آمار گلزنی خوبی را به نمایش بگذارد و خودش را به زیدان ثابت کند.
او در 659 دقیقه حضور در زمین 6 گل زده است که می‌شود به طور میانگین یک گل در هر 110 دقیقه، در حالی که بنزما در 968 دقیقه 5 گل زده است و این یعنی هر 194 دقیقه یک گل. در مقایسه با این دو کاستا در 1948 دقیقه 15 گل زده است که می‌شود یک گل در هر 130 دقیقه. پس یعنی آمار موراتا با کاستا تفاوت زیادی ندارد. همچنین هر دوی اینها این توانایی را دارند که در کناره‌های زمین هم بازی کنند، بویژه در سمت چپ که کونته در آن منطقه نیاز شدیدی هم به یک بازیکن موفق دارد. دلیلش هم این است که او از سیستم 3-4-3 انعطاف‌پذیر استفاده می‌کند. آزادی‌ای که در این فصل به ادن آزار داده شده است باعث شده این بازیکن بلژیکی 10 گل در رقابت‌های این فصل بزند و 3 پاس گل هم بدهد. اهمیت حضور کاستا در زمین برای بهتر شدن عملکرد ادن آزار هم البته چیزی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. این را هم نمی‌توان منکر شد که کاستا در بازی آزادی بیشتری از موراتا می‌تواند داشته باشد و در ضدحملات هم بهتر کار خواهد کرد. موراتا هم این را می‌داند و گزارش‌های مطبوعات اسپانیایی حاکی از آن است که خودش را برای پیوستن به سرمربی سابقش در یوونتوس این بار در استمفوردبریج آماده کرده است. از زمانی که کونته در چلسی روی کار آمده مدام صحبت از احتمال پیوستن موراتا به این تیم بوده است. حتی قبل از اینکه زیدان درخواست کند این بازیکن را از یووه بازگردانند. از پیشنهاد تابستانی چلسی حالا یک زمستان می‌گذرد؛ گفته می‌شد کونته او را در ژانویه خواهد خرید اما نشد و حالا می‌گویند او در تابستان این مهاجم را خواهد خرید، بویژه که موراتا هم به دنبال یک خانه همیشگی است که بتواند در آن سطح بازی‌اش را هم پیشرفت دهد، کاری که در رئال‌مادرید نمی‌تواند انجام دهد.

 
اقدام وزارت ورزش در رابطه با محرومیت استقلال و تراکتورسازی
وزیر ورزش با بیان اینکه در رابطه با محرومیت استقلال و تراکتورسازی پای هیچ مسؤولی از وزارتخانه در میان نبوده، گفت: بررسی می‌کنیم و اگر کوتاهی شده باشد، تصمیم می‌گیریم. به گزارش مهر، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان ظهر دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که «آیا مشکل پول‌های بلوکه شده فدراسیون‌ها حل شده است؟» گفت: هفته گذشته به من گفتند این مشکل حل شده است و بزودی این پول منتقل می‌شود. وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال که «آیا در موضوع محرومیت استقلال و تراکتور پای مسؤولان در میان بوده است؟» اظهار داشت: پای هیچ مسؤولی در وزارت ورزش و جوانان در میان نبوده است ولی من به آقای داورزنی گفته‌ام این موضوع را بررسی کند تا اگر کسی کوتاهی کرده تصمیمات لازم گرفته شود.


Page Generated in 0/0047 sec