printlogo


کد خبر: 171780تاریخ: 1395/11/21 00:00
اخبار

فروش گسترده برنج 3800 تومانی
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با بیان اینکه 1500 تن برنج هندی به قیمت هر کیلوگرم 3400 تومان توسط شرکت بازرگانی دولتی برای تنظیم بازار فروخته شده، گفت: این برنج‌ها به قیمت 3800 تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.  محمد‌ آقاطاهر در گفت‌وگو با فارس افزود: توزیع 1500 تن برنج هندی دانه‌بلند بزودی با قیمت هر کیلوگرم 3800 تومان برای مصرف‌کننده توسط بنکداران تهران آغاز می‌شود. این برنج‌ها توسط شرکت بازرگانی دولتی با قیمت هر کیلوگرم 3400 تومان در اختیار اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با احتساب همه هزینه‌های باربری، تخلیه، سود عمده‌فروشی و خرده‌فروشی قرار گرفته است و ما هم از سه‌شنبه گذشته توزیع حواله‌های آن را به بنکداران آغاز کرده‌ایم. وی ادامه داد: سهمیه برنج هندی با قیمت 3800 تومان برای مصرف‌کننده برای اتحادیه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مختلف توسط شرکت بازرگانی دولتی در نظر گرفته شده و این برنج در سراسر کشور توزیع می‌شود. در صورت جذب 1500 تن برنج هندی در تهران، توزیع برنج توسط شرکت بازرگانی دولتی به بنکداران
ادامه خواهد یافت.


مسکن اجتماعی در حد پیشنهاد است
رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه طرح مسکن اجتماعی هنوز به قانون و دستورالعمل و مصوبه تبدیل نشده و در حد طرح و پیشنهاد است، گفت: دولت نباید در ساخت و ساز مسکن به شکل انبوه در شهرهای جدید ورود کند. حمیدرضا عظیمیان در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه مسکن اجتماعی بارها از سوی دولت به عنوان طرح جایگزین مسکن‌مهر مطرح شده است، آیا این طرح در این دولت آغاز خواهد شد، افزود: طرح مسکن اجتماعی هنوز به قانون و دستورالعمل و مصوبه تبدیل نشده و در حد طرح و پیشنهاد است. وی افزود: هنوز کلید مسکن اجتماعی زده نشده است. عظیمیان در پاسخ به اینکه دولت یازدهم در حال پایان است، آیا مسکن اجتماعی قرار نیست آغاز شود، گفت: وقتی مسکن مهر به جمع‌بندی رسیده و به پایان برسد این طرح آغاز می‌شود. تلاش ما این است که باقیمانده مسکن‌مهر به پایان برسد تا پس از آن مسکن اجتماعی آغاز شود. وی در پاسخ به اینکه نظر شما درباره ورود دولت در ساخت‌وساز انبوه در شهرهای جدید چیست، گفت: دولت نباید در ساخت و ساز مسکن به شکل انبوه در شهرهای جدید ورود کند. وی تاکید کرد: ما مخالف ساخت‌و‌ساز انبوه توسط دولت و پروژه‌هایی مثل مسکن مهر هستیم.


بخشش جرایم وام‌های زیر ۱۰۰میلیون ابلاغ نشد
بخشش جرایم دیرکرد وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون با وجود آنکه مصوبه هیات دولت را دارد ولی هنوز به بانک‌ها ابلاغ نشده، آن هم درحالی که در یک هفته گذشته رئیس کل بانک مرکزی از 2 زمان مشخص برای ابلاغ‌ آن خبر داده است. به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام بانک مرکزی، بانک‌ها بالغ بر 250هزار میلیارد تومان بابت تسهیلات زیر 100میلیون تومان از مردم طلب دارند که سود آن بالغ بر 44 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. برخی کارشناسان می‌گویند تفسیر جدید بانک مرکزی مبنی بر بخشش جریمه 6درصدی تسهیلات یادشده نشان از آن دارد که بانک مرکزی نسبت به پرداخت سود تسهیلات و جریمه آن از سوی دولت تردید دارد و با هدف کاهش بار مالی ناشی از این مصوبه بر بانک‌ها ترجیح داده قانون مصوب مجلس را به نفع بانک‌ها تفسیر کند. در همین حال ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک‌ مرکزی در حاشیه جلسه هیات‌ دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به  بخشودگی جرایم وام‌های زیر 100 میلیون و اینکه تاکنون مصوبه آن به بانک‌ها ابلاغ نشده، اظهار داشت: مصوبه آن از سوی دولت به بانک‌ مرکزی ابلاغ شده و فکر می‌کنم امروز به بانک‌ها ابلاغ شود.


Page Generated in 0/0050 sec