printlogo


کد خبر: 171786تاریخ: 1395/11/21 00:00
سازمان‌ها و دستگاه‌های اجتماعی، فرهنگی و خدماتی برای برگزاری راهپیمایی باشکوه 22 بهمن آماده شده‌اند
دعوت از مردم برای حضور میلیونی

گروه اجتماعی: امسال هم همانند سال‌های گذشته با نزدیک شدن به 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان‌ها و دستگاه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و امنیتی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم راهپیمایی دست به کار شده‌اند و برنامه‌های گسترده‌ای را تدارک دیده‌اند. علاوه بر این برخی سازمان و نهادهای اجتماعی هم با انتشار بیانیه‌هایی از مردم برای حضور میلیونی در این راهپیمایی دعوت کرده‌اند. همه شرایط و شواهد موجود از آمادگی بالای سازمان‌ها و همچنین اشتیاق مردم برای حضور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در روز جمعه حکایت دارد. علاوه بر این تدابیر لازم برای برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران هم اندیشیده
شده است.
آمادگی نیروی انتظامی
در همین باره سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی گفته است: نیروی انتظامی اقدامات اولیه را برای هر چه باشکوه و امن‌تر برگزار شدن راهپیمایی 22 بهمن انجام داده است. وی افزود: این برنامه‌ها اعم از برنامه‌های ترافیکی و انتظامی و در راستای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم راهپیمایی است.
خدمات ویژه مترو
مترو 22 بهمن رایگان است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با بیان این مطلب گفت: متروی تهران در یوم‌الله ۲۲ بهمن با بسیج نیروهای خود خدمات ویژه‌ای را به راهپیمایان ارائه خواهد کرد. محمد احمدی‌بافنده اظهار داشت: استفاده از مترو از ابتدای سرویس‌دهی تا پایان مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن رایگان است ضمن آنکه فاصله حرکت قطارها بویژه در خط ۴ که در مسیر راهپیمایی قرار دارد کاهش خواهد یافت. وی گفت: در خط یک فاصله گذر ۷ دقیقه، خط دو ۴ دقیقه، خط سه ۱۵ دقیقه و خط چهار 5/4 دقیقه و خط پنج ۱۵ دقیقه است.
 احمدی‌بافنده با بیان اینکه در این روز تردد مسافران در تمام خطوط رصد و در صورت ازدحام جمعیت قطارهای فوق‌العاده اعزام می‌شود، تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد که هنگام بازگشت راهپیمایان در ایستگاه‌های خط ۴ هر ۹۰ ثانیه یک قطار اعزام شود. وی با بیان اینکه از مدتی پیش شرکت بهره‌برداری متروی تهران برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر در این روز، بررسی تجهیزات ایستگاه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: بر این اساس سرویس زودتر از موعد پله‌ برقی‌ها و سایر تجهیزات در ایستگاه‌های فردوسی، زیرگذر تئاترشهر، میدان انقلاب اسلامی، توحید و شادمان و سایر ایستگاه‌هایی که در مسیر راهپیمایی قرار دارند توسط متخصصان شرکت انجام شده است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در پایان خاطرنشان کرد: همانند هر سال و به منظور حفظ نظم و امنیت در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، ایستگاه میدان آزادی از صبح تا پایان مراسم راهپیمایی پذیرش مسافر ندارد.
محدودیت‌های ترافیکی
علاوه بر این رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ویژه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران را تشریح کرده است. سردار محمدرضا مهماندار گفت: امسال هم مثل هر سال راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن با شکوه هر چه بیشتر برگزار خواهد شد و به همین خاطر هماهنگی‌های لازم در حوزه‌های مرتبط با حمل‌ونقل شهر تهران انجام شده است. وی با بیان اینکه پلیس با آمادگی کامل تمهیدات لازم را برای راهپیمایان فراهم می‌کند، گفت: ما در این روز حداقل محدودیت‌ها را اعمال خواهیم کرد و سعی خواهیم داشت این حداقل محدودیت‌ها با حداکثر تسهیلات به نحوی باشد که شهروندان بتوانند با انواع وسیله نقلیه تا نزدیک‌ترین معابر منتهی به مسیرهای راهپیمایی حضور بهم رسانند. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: این محدودیت‌ها شامل تمام معابر اصلی و فرعی منتهی به خیابان آزادی و خیابان انقلاب است و سعی می‌شود از نزدیک‌ترین تقاطع‌هایی که منتهی به این خیابان و میدان آزادی هستند اعمال محدودیت داشته باشیم.
به گفته وی، برای معابر حساس از جمله مسیر فرودگاه مهرآباد که خدمات خاص به شهروندان دارند تدابیر ویژه داریم. ما مسیرهای جایگزین را برای دسترسی مسافران به فرودگاه مهرآباد پیش‌بینی کرده‌ایم با این توضیح که مسافران می‌توانند از بزرگراه‌های شهید همت و شهید حکیم استفاده کنند و در انتها وارد بزرگراه شهید ستاری شده و به سمت جنوب وارد جاده مخصوص شوند و در ادامه به فرودگاه دسترسی پیدا کنند. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اضافه‌ کرد: کسانی که بلیت هواپیما دارند لطفا بلیت خود را همراه داشته باشند تا همکاران ما در تسریع تردد آنها همکاری لازم را داشته باشند. برای بازگشت از فرودگاه هم مسافران می‌توانند از مسیر خیابان معراج وارد خیابان آزادی شوند و از رینگ بیرونی میدان آزادی وارد بزرگراه آیت‌الله سعیدی شده و به سایر مسیرها دسترسی داشته باشند. مهماندار در باره  نحوه تردد موتوسیکلت‌سواران تهرانی نیز گفت: خواهشمند است که موتورسواران هم برای اینکه ایمنی راهپیمایی‌کنندگان به خطر نیفتد وارد مسیر راهپیمایی نشوند و از این طریق اعلام می‌کنیم همکاران ما از ورود موتوسیکلت‌سواران در معابر مشخص شده راهپیمایی جلوگیری خواهند کرد.
محدویت ترافیکی از ساعت 23 امشب
 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: محدودیت‌های ترافیکی و تردد به مناسبت 22 بهمن از ساعت 11 شب پنجشنبه 21 بهمن آغاز می‌شود و این محدودیت ابتدا شامل رینگ داخلی میدان آزادی خواهد بود که خودروها اجازه تردد در این محدوده را نخواهند داشت. مهماندار با بیان اینکه این محدودیت‌های ترددی در محدوده میدان آزادی با تعطیلی ترمینال مسافری غرب از ساعت 11 شب پنجشنبه آغاز می‌شود، گفت: در ادامه از ساعت 6 صبح جمعه 22 بهمن محدودیت‌ها در تمام مسیرهای اعلام شده اعمال می‌شود و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت. وی به افرادی که با خودروی شخصی، خود را به مراسم 22 بهمن می‌رسانند توصیه کرد به دلیل محدودیت‌هایی ترافیکی و برای تسهیل در شرکت در راهپیمایی به جای خودروی شخصی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی همچون اتوبوس، مترو و تاکسی استفاده کنند. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: محدودیت‌های ترافیکی به گونه‌ای است که اگر کسی با خودروی شخصی هم وارد محدوده شود می‌تواند در نزدیک‌ترین فاصله به مسیر راهپیمایی بپیوندد. مهماندار درباره برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران بعد از مراسم یوم‌الله 22 بهمن و محدودیت‌های ترافیکی این مراسم گفت: نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود و محدودیت‌های ترافیکی همانند قبل خواهد بود.
نماز جمعه این هفته در دانشگاه تهران
 شهردار ناحیه2 منطقه6 با بیان اینکه 22 بهمن روز جمعه است، گفت: بنا به نظر ستاد نماز جمعه تهران، این هفته نماز جمعه با توجه به برگزاری راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در دانشگاه تهران برگزار می‌شود و بر همین اساس تمام تمهیدات از سوی شهرداری ناحیه صورت گرفته است. فرزاد هنرور توضیح داد: محوطه دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی و نمازجمعه پاکسازی شده و اکیپ خدمات شهری در طول مسیر راهپیمایی پاکسازی و نظافت خیابان انقلاب و دانشگاه تهران را بر عهده خواهد داشت. وی افزود: واکاری درخت و درختچه، پاکسازی برچسب و پوستر، حذف زوائد فیزیکی و بصری، اصلاحات عمرانی و ترافیکی و رنگ‌آمیزی زیرمخزنی‌ها تا روز جمعه به‌صورت شبانه‌روزی ادامه خواهد داشت.
دعوت از مردم برای حضور میلیونی
همچنین در روزهای گذشته سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی با انتشار بیانه‌های متعدد و گوناگون ضمن گرامیداشت یوم‌الله 22 بهمن، از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرده‌اند. براساس این گزارش، سازمان‌ها و نهاد‌هایی مانند سازمان بسیج اساتید، سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان،  دانشگاه پیام‌نور و  بسیاری از دانشگاه‌های دیگر و سازمان‌ها، دستگاه‌ها، احزاب، گروه‌ها و اتحادیه‌های گوناگون  از مردم برای حضور در این راهپیمایی دعوت کرده‌اند.
برپایی 17 غرفه فرهنگی در مسیر راهپیمایی
این در حالی است که شهرداری منطقه 3 تهران همزمان با 22 بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاه فرهنگی با  عنوان «گذر انقلاب» را در مسیر راهپیمایان برگزار می‌کند. مهدی پیرهادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه گفت: اجرای برنامه‌های آموزش شهروندی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، پرسش و پاسخ، مشاوره، توزیع محصولات، ارائه خدمات رفاهی و سلامت‌محور  از جمله برنامه‌هایی است که در قالب 17 غرفه در روز 22 بهمن و از ساعت 7 تا 11 صبح  در نمایشگاه این منطقه در خیابان آزادی نبش والعصر پیش‌بینی شده است. پیرهادی خاطرنشان کرد: پخش فیلم مستند و  عکس انقلاب، عکس یادگاری، مسابقات ورزشی، تست قندخون و فشار خون، پاسخگویی به شبهات انقلاب، عفاف و حجاب، نقاشی و مشاوره کودک، نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی و توزیع بروشور از برنامه‌های نمایشگاه گذر انقلاب است.


Page Generated in 0/0049 sec