printlogo


کد خبر: 171808تاریخ: 1395/11/21 00:00
اخبار

در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت
موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
در آستانه فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات ۶۳۱ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۶۳۱ نفر از محکومان را که در کمیسیون مربوط واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند ارائه کرده بود که مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

حکم فرمانده قرارگاه پدافند هوایی
خاتم‌الانبیا(ص) برای سردار علی بلالی
سردار علی بلالی به عنوان معاون جدید هماهنگ‌‌کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) منصوب شد. به گزارش فارس، سردار علی بلالی با حکم امیر فرزاد اسماعیلی به عنوان معاون جدید هماهنگ‌کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) منصوب شد. سردار بلالی پیش از این معاونت آموزش نیروی هوافضای سپاه را برعهده داشت. پیش از این سردار موسی بختیاری در سمت معاونت هماهنگ‌کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) خدمت می‌کرد.

اوباما چهره روباه‌صفتی و ترامپ چهره گرگ‌صفتی آمریکاست
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه ترامپ و اوباما دو روی سکه جنایت و حقوق بشر آمریکایی هستند، گفت:‌ در زمان اوباما هم عده‌ای می‌گفتند اگر با آمریکا کنار بیاییم سایه جنگ از سر ملت برداشته می‌شود. آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه اوباما راهبرد زمینگیر کردن ایران را از طریق مذاکره دنبال می‌کرد، اظهار داشت:‌ در همان زمان عده‌ای می‌گفتند اگر ما مذاکرات را پیش ببریم و با آمریکا کنار بیاییم، سایه جنگ از سر ملت ایران برداشته خواهد شد و از این طریق دوقطبی جنگ و صلح را ایجاد کرده بودند. وی افزود: این در حالی است که نتیجه مذاکره با آمریکا بر پایه برجام نه تنها تهدیدات آمریکا را کم نکرد، بلکه امروز ترامپ طلبکارانه و قلدرمآبانه زبان به یاوه‌گویی باز کرده است.  نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه امثال ترامپ و اوباما دو روی سکه فساد، جنایت و حقوق بشر آمریکایی هستند، خاطرنشان کرد: ترامپ امروز چهره حقیقی آمریکا را عیان کرده است و اگر اوباما چهره روباه‌صفتی آمریکا را علنی کرده بود امروز ترامپ نمایش‌دهنده چهره گرگ‌صفتی آمریکاست.

شورای امنیت، ایران را از آزمایش موشکی منع نکرده
«ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل روز سه‌شنبه تأکید کرد هیچ ممنوعیتی برای آزمایش موشکی توسط ایران وجود ندارد. به گزارش فارس، نماینده روسیه در سازمان ملل که با شبکه «راشاتودی» گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «[درباره] این سروصدایی که درباره شلیک موشک بالستیک توسط ایران به راه افتاده، واقعا از شنیدن اینکه حتی کارشناسان آمریکایی در مثلا «سی‌ان‌ان» درباره شلیک موشک‌های بالستیک صحبت کرده و می‌گویند این نقض ممنوعیت شورای امنیت است، غافلگیر شده‌ام». وی افزود: «این ممنوعیت‌ها قبلا وجود داشت اما زمانی که توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران به دست آمد، برداشته شد. حالا در وضعیتی هستیم که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که در اسناد هم ثبت شده، از ایران «درخواست می‌کند» موشک‌های بالستیکی را آزمایش نکند که «برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند». چورکین در این باره گفت: «این یک ممنوعیت نیست، بلکه تنها یک «درخواست» است. علاوه بر این، باید ثابت شود این موشک خاص برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده است بنابراین به این سادگی هم نیست».


Page Generated in 0/0059 sec