printlogo


کد خبر: 171810تاریخ: 1395/11/21 00:00
اخبار

برگزاری انتخابات الکترونیکی در 40 هزار حوزه
وزیر کشور گفت: نمی‌توانیم انتخابات شوراها را در کل کشور الکترونیکی برگزار کنیم، زیرا زمان سفارش تولید دستگاه از دست رفته است و فقط آمادگی برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها را در 30 تا 40 هزار شعبه داریم. به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره تغییر زمانبندی ثبت نام انتخابات شوراها گفت: ما هر چه قانون است و ابلاغ شود موظفیم انجام دهیم و یکی از این موارد مربوط به زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها بوده که تصمیم گرفته شده این کار اوایل اسفندماه صورت بگیرد. رحمانی‌فضلی درباره جمع‌بندی نهایی صورت گرفته برای برگزاری انتخابات سال 96 به صورت الکترونیکی و اینکه طبق آخرین مصوبه مجلس انتخابات شوراها الکترونیکی برگزار می‌شود یا خیر، گفت: همین الان هم اگر به ما اعلام کنند که می‌توانید انتخابات را الکترونیکی برگزار کنید، ما دیگر تمام کشور را نمی‌توانیم، چرا که زمان سفارش تولید دستگاه از دست رفته و نمی‌توانیم برای کل کشور انجام دهیم. وی ادامه داد: می‌توانیم حدود 30 تا 40 هزار حوزه اخذ رای انتخابات شوراها  را با توجه به تجهیزات و ماشین‌آلاتی که از دور قبل داشته‌ایم، به صورت الکترونیکی برگزار کنیم، با مجلس هم به توافق رسیدیم که این حوزه‌ها را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

مهم‌ترین هدف «جبهه مردمی» رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی است
نماینده فلاورجان در مجلس گفت: مهم‌ترین هدف جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پیگیری و رفع مشکلات اقتصادی و محقق شدن اقتصاد مقاومتی است. سیدناصر موسوی‌لارگانی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف از سوی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» با اقشار و گروه‌های مختلف در کشور گفت: جبهه مردمی با هدف جذب نیروهای انقلابی در سراسر کشور از بین گروه‌های مختلف از جمله زنان، پزشکان، روحانیون، جوانان و حتی نمایندگان ادوار و فعلی مجلس اعلام موجودیت کرده است.وی افزود: موسسان این جبهه از زمان آغاز به کار آن اعلام کردند که هدف «جبهه مردمی» گستردگی و فراگیری آن در سراسر کشور است، از این رو جلسات اقشار مختلف در هفته‌های اخیر به طور مرتب و بدون وقفه در حال برگزاری است. حامی «جبهه مردمی» افزود: هدف جبهه مردمی این نیست که به طور مقطعی و تنها به خاطر انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها اعلام موجودیت کرده و فعال باشد بلکه اهداف کلان بویژه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم که طی سال‌های اخیر به طور مکرر مورد اشاره رهبری بوده در دستور کار این جبهه قرار دارد. موسوی‌لارگانی تصریح کرد: به نظر می‌رسد ابتکار «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در برگزاری نشست ویژه اقشار مختلف می‌تواند زمینه‌ساز جذب نیروهای انقلابی در سراسر کشور باشد.


پرونده تحصیلی «فریدون» در سازمان بازرسی کل کشور نیز باز است
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته کمیته بررسی وضعیت تحصیلی حسین فریدون گفت: در این جلسه معلوم شد این پرونده در سازمان بازرسی کل کشور نیز باز است. سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به تشکیل جلسه کمیته 3 نفره بررسی مدرک تحصیلی حسین فریدون، برادر و دستیار ارشد حسن روحانی رئیس‌جمهور، اظهار داشت: در این جلسه که روز  سه‌شنبه تشکیل شد، با حضور نمایندگانی از وزارت علوم و دانشگاه شهید بهشتی درباره این پرونده بحث و بررسی شد. وی افزود: در این نشست اعلام شد پرونده تحصیلی آقای فریدون در سازمان بازرسی کل کشور هم باز است، لذا برای جلوگیری از موازی‌کاری قرار شد استعلامی از سوی کمیته منتخب مجلس از سازمان بازرسی شده و جزئیات کارهای انجام شده در این زمینه دریافت شود. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: در نشست دیروز آقای فریدون حضور نداشت و ما هم فعلا بنا داریم تا با حضور وزارت علوم موضوع را بررسی و سپس از وی دعوت کنیم. در پی مطرح شدن شبهاتی درباره نحوه پذیرش و ادامه تحصیل حسین فریدون در دوره دکترای روابط بین‌الملل پردیس بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس 2 هفته پیش کمیته 3 نفره‌ای متشکل از محمد قمی، سیدجواد ابطحی و کارن خانلری برای بررسی این موضوع تشکیل داد.


Page Generated in 0/0067 sec