printlogo


کد خبر: 171816تاریخ: 1395/11/21 00:00
راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب فردا در بیش از 1000 شهر برگزار می‌شود
روز قرار ملت

گروه سیاسی:  راهپیمایی سی‌وهشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی فردا در سراسر کشور برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد امسال مردم انقلابی ایران نسبت به سال‌های گذشته، حضور پرشورتری در جشن انقلاب اسلامی داشته باشند. در کنار دعوت‌ها و فراخوان‌های گسترده‌ برای حضور مردم در راهپیمایی که از سوی علما، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف صورت گرفته است، برخی اتفاقات در عرصه بین‌الملل، راهپیمایی فردا را به یکی از باشکوه‌ترین جشن‌های استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی مردم ایران در سال‌های اخیر تبدیل خواهد کرد.
به گزارش «وطن امروز» امسال مردم ایران در شرایطی برای جشن ملی 22 بهمن آماده می‌شوند که تلاش‌های 3 سال اخیر یک جریان خاص در داخل ایران برای بزک کردن چهره آمریکا با روی کار آمدن دونالد ترامپ در این کشور در کمتر از 3 هفته بر باد رفت و برای مردم ایران چهره واقعی هیات حاکمه آمریکا با هر اظهارنظر گستاخانه علیه کشورمان نمایان شد. همین مساله نیز باعث شده شعارهای راهپیمایی فردا در بیش از یکهزار شهر، تبدیل به سمفونی «مرگ بر آمریکا» و اعلام انزجار ملت ایران از آمریکا و بزک‌کنندگان چهره استکبار جهانی باشد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، جزئیات راهپیمایی سی‌وهشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را نصرت‌الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشریح کرد. وی در نشست خبری که صبح دیروز در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به ویژه‌برنامه شب 22 بهمن‌ماه گفت: امسال به دلیل همزمانی شامگاه 22 بهمن با آغاز ایام فاطمیه مردم ایران اسلامی در سراسر کشور به یاد تکبیرهای بهمن 1357 نوای روحانی و دل‌انگیز گلبانگ تکبیر فاطمی را راس ساعت 21 در آسمان میهن عزیزمان طنین‌انداز می‌کنند. همچنین بانگ الله‌اکبر از ماذنه‌های مساجد، پایگاه‌های بسیج و شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش خواهد شد و به احترام ایام فاطمیه امسال مراسم نورافشانی برگزار نمی‌شود.
لطفی افزود: راهپیمایی امسال نیز با حضور مردم زمان‌شناس متفاوت‌تر از همیشه با الهام از رهنمودهای رهبر انقلاب برگزار خواهد شد و تمام سلایق سیاسی در این مراسم ملی شرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: طنین ندای لبیک یا حسین، لبیک یا زینب و الله اکبر، توانمندی‌های اقتداری و روحیه شهادت‌طلبی را به جهانیان نشان خواهد داد. قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  تصریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن امسال در تهران و همزمان در هزار شهر و شهرستان و 4 هزار روستای کشور از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود.
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: 2 هزار و 750 خبرنگار در تهران و بیش از 3 هزار خبرنگار در سطح ملی و 250 خبرنگار خارجی، راهپیمایی باشکوه 22 بهمن امسال را پوشش می‌دهند.  وی با بیان اینکه در تهران طبق روال گذشته راهپیمایی در مسیرهای دهگانه از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود، گفت:‌ طبق روال
هر ساله سخنران این مراسم در تهران رئیس‌جمهور خواهد بود.  قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یاوه‌گویی‌های رئیس‌جمهور جدید آمریکا علیه ایران تصریح کرد: باید با نگاه بصیرتی، شناخت دشمن و مهیا شدن برای مقابله با دشمن وارد صحنه شد. ملت با حضور پررنگ‌تر از همیشه در این مراسم و حضور در چارچوب‌های اولیه نظام که بی‌اعتمادی به استکبار و دلخوش نکردن به لبخندهای دشمن است پاسخ دندان‌شکن به دشمنان خواهند داد.
وی به حضور میهمانانی از کشورهای خارجی در مراسم 22 بهمن اشاره کرد و گفت: علاوه بر سفرا و کارداران، 550 فرهیخته و اندیشمند دعوت شده‌اند که در این مراسم حضور پیدا کنند.
دعوت علما، گروه‌ها و سازمان‌ها از مردم
آیات عظام تقلید روز گذشته در دروس خارج خود با تاکید بر اهمیت راهپیمایی 22 بهمن از مردم خواستند با حضور خود جواب یاوه‌گویی‌های دشمن را بدهند.
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با تبریک سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن نمایش انسجام و وحدت  و موجب شکست نقشه‌های دشمنان است.  وی افزود: راهپیمایی 22 بهمن امسال باید پرشکوه‌تر و پرخروش‌تر از هر سال باشد تا دشمن بداند تهدیدهایش تاثیری بر ما ندارد.
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی با اشاره به تهدیدهای مکرر دشمنان گفت: راهپیمایی 22 بهمن نمایش انسجام و وحدت ایران اسلامی است و اگر  در مقابل تهدید‌ها  منسجم‌تر شویم دشمن می‌فهمد سیاست تهدید، برای  ملت ایران غلط است و تهدید در این جمعیت نفوذ ندارد. آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی نیز در درس خارج فقه خود با محکوم کردن یاوه‌گویی استکبار جهانی علیه ایران اسلامی  مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی تاکید کرد: مردم ایران اسلامی پر شکوه‌تر از سال‌های قبل در راهپیمای یوم‌الله 22 بهمن شرکت می‌کنند و با پایبندی بر آرمان‌های امام  و رهبری و شهدا  مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان خواهند زد.
همچنین آیت‌الله العظمی سبحانی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به یوم‌الله 22 بهمن گفت: 22 بهمن سرآغاز حکومت اسلامی است و روزی است که همگی باید به آن احترام بگذاریم.
آیت‌الله العظمی علوی‌گرگانی هم گفت: ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن، عزت و بزرگی نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان می‌کشد.
وی تصریح کرد: این حضور مردم موجب  دلگرمی آنها نسبت به یکدیگر و ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌شود و دشمنان را در رسیدن  به اهداف‌شان ناکام می‌کند.
آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی هم تداوم انقلاب اسلامی را مرهون خون شهدا و ایثارگری جانبازان دانست و افزود: امروز تمام این خدماتی که در جمهوری اسلامی ارائه می‌شود ثوابش برای شهدا و جانبازان نوشته می‌شود، چرا که آنها جانشان را برای حفظ دین دادند و امروز حداقل وظیفه ما شرکت در راهپیمایی 22 بهمن است.
وی افزود: در زمان انقلاب همه ما در راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌ها از ادعیه و اذکار استفاده می‌کردیم و امروز هم، همه باید این سنت الهی را در راهپیمایی‌ها رعایت کنند، چراکه این عمل یک عبادت است. علاوه بر علما، سران قوا، احزاب، سازمان‌ها، ارگان‌ها و گروه‌های مختلف نیز از مردم برای حضور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن دعوت کردند. مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، سپاه پاسداران، سازمان بسیج، وزارت دفاع، حزب موتلفه اسلامی، خانه احزاب ایران، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جامعه اسلامی مهندسین، حزب مردمسالاری و... در بیانیه‌های جداگانه بر حضور پرشکوه در مراسم راهپیمایی پیروزی انقلاب تاکید کردند.
انقلاب‌زدایی و تحریف انقلاب در دستور کار دشمن است
در بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دعوت از ملت ایران برای شرکت پرشور و انقلابی در راهپیمایی سراسری 22 بهمن‌ماه و با تاکید بر اینکه سه‌گانه «اسلام»، «رهبری» و «مردم» ماندگاری انقلاب اسلامی و توسعه کرانه‌های نفوذ گفتمان آن در پهنه گیتی را پدید آورده است، رسالت خطیر اصحاب انقلاب اسلامی و آحاد دلسوزان و علاقه‌مندان به عزت و پیشرفت ایران عزیز، کشف رمز و راز تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ روحیه و جهت‌گیری انقلابی و برافراشته نگه داشتن پرچم «گفتمان انقلابی‌گری» در کشور قلمداد و خاطرنشان شده است: احساس خطر نسبت به انقلاب‌زدایی و تحریف انقلاب و مولفه‌های حیات‌بخش آن ـ به عنوان رکن رکین قدرت ملی ـ که با هدف تضعیف تدریجی انقلاب و از بین بردن ماهیت اسلامی و انقلابی نظام در دستور کار جبهه دشمن قرار گرفته است از جمله رازهای نهفته در تاکید معظم‌له مبنی بر حفظ «روحیه انقلابی» و ترویج «انقلابی‌گری» در اندیشه و عمل است که بایستی با هوشمندی مورد همت آحاد مردم و مسؤولان قرار بگیرد. در این بیانیه با تبریک فرا رسیدن
طلیعه سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی آمده است: پاسداران انقلاب اسلامی به ایرانیان فهیم و غیور و علاقه‌مندان به انقلاب و نظام اسلامی در اقصی نقاط جهان اطمینان می‌دهند راهبرد دشمن در شکستن قدرت بازدارندگی ایران اسلامی را با «قدرت‌افزایی دفاعی» و عدم اعتنا به جزر و مدهای سیاسی در عرصه بین‌الملل، ناکام گذارده و تحت منویات مقام عظمای ولایت و رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) در وحدت و هماهنگی همه‌جانبه با سایر نیروهای مسلح، اجازه هیچگونه تعدی و عرض‌اندام به جبهه دشمن نداده و خود را پشتوانه «بالندگی» و «تابندگی» تاریخ‌ساز انقلاب، نظام و ملت ایران در آینده جهان دانسته و همراه با اقیانوسی خروشان مردم انقلابی در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه پاسخ تهدیدات دشمن و سخنان اخیر مقامات آمریکایی را خواهند داد.
اعلام مسیرهای دهگانه راهپیمایی تهران
در تهران امسال نیز به رسم هر ساله، مسیرهای ده‌گانه‌ای برای راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است. این مسیرها عبارتند از:
مسیر شماره یک: مسجد امام حسین، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره 2: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره 3: مسجد امام هادی، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره 4: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره 5: مسجد الجواد، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت‌الله دکتر مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره 6: مسجد حضرت امیر، خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ‌ آزادی
مسیر شماره 7: مسجد المهدی، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره 8: مسجد حضرت ابوالفضل، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره 9: مسجد جامع امام سجاد، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ‌ آزادی
مسیر شماره 10: مسجد امام صادق، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی


Page Generated in 0/0067 sec