printlogo


کد خبر: 171850تاریخ: 1395/11/23 00:00
اخبار

یعنی فیلم ما را دیده‌اند؟
علی نوری‌اسکویی، تهیه‌کننده و کارگردان انیمیشن «رهایی از بهشت» در یادداشتی از عوامل فیلم خود که در جشنواره فیلم فجر زحمات‌شان نادیده گرفته شد، عذرخواهی کرد. کارگردان انیمیشن «رهایی از بهشت» به عنوان تنها اثر انیمیشنی حاضر در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر در یادداشتی اعتراض خود را نسبت به رفتاری که با این اثر در جشنواره شده است، اعلام کرد. وی که فیلمش در هیچ بخشی از جشنواره نامزد نشده بود، با بیانی کنایه‌وار نوشت: «معذرت می‌خواهم از همه هنرمندانی که
4 سال بی‌ادعا برای تولید یک اثر انیمیشن آبرومند در کنار من زحمت کشیدند. معذرتخواهی می‌کنم شما را در میهمانی‌ای همراه کردم که میزبانان آن هیچ شناختی از میهمان‌شان نداشتند. معذرت می‌خواهم از دوستانی که امروز اسم‌شان زینت‌بخش تیتراژ فیلم‌های مطرح هالیوود است و صرفا برای کمک به خلق فیلمی بی‌ادعا برای کشور خودشان چندی کنار من بودند». اسکویی در ادامه به انتقاد از جشنواره فجر پرداخت و با اشاره به ضعف‌های داوری، متن خود را اینچنین ادامه داد: «اینجا جایی است که بیش از 60 دقیقه موسیقی پرحجم یک فیلم دیده نمی‌شود اما موسیقی تیتراژ یک فیلم... اینجا بیش از 70 دقیقه جلوه‌های ویژه بصری در یک فیلم دیده نمی‌شود اما... اینجا نمی‌دانند صدای یک فیلم سینمایی انیمیشن از هیچ ساخته می‌شود. راستی اینجا شاید اصلا فیلم انیمیشن نگاه نمی‌کنند. یعنی فیلم ما را دیده‌اند؟ قرار دادن این فیلم در آخرین سانس جشنواره شاید خیلی هم بی‌حکمت نیست... و جواب یک سوال را اصلا نمی‌فهمم چرا این فیلم را در بخش مسابقه پذیرفتید؟

ایوبی: حیدری دبیر جشنواره خواهد ماند
پس از برگزاری اختتامیه جشنواره فجر که با انتقادات زیادی در برگزاری جشنواره و امر داوری همراه بود، حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی با حضور در جمع خبرنگاران در پرسش اینکه دبیر بعدی جشنواره فجر چه کسی خواهد بود، گفت: تا اینکه نتیجه انتخابات و دولت آینده مشخص شود فعلا محمد حیدری دبیرخانه جشنواره را مدیریت می‌کنند. وی همچنین افزود: فضای سینما پر از همدلی است و اهالی سینما خودشان پاسخ حاشیه‌ها را دادند. البته به نظرم هیچ جشنواره‌ای بدون حاشیه نیست. ایوبی در ادامه عنوان کرد: با اینکه در ماه‌های پایانی مدیریت هستم اما اصلا چنین حسی ندارم و اهالی سینما هر وقت ما کم‌انرژی می‌شویم به ما انرژی می‌دهند. رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: صورتجلسه هیات داوران پیشنهادی بود که داده شد تا ثبت شود و به نظرم برایش مشکلی نیست و این اتفاق بیفتد حتما آن را بررسی می‌کنیم.

نمایش همزمان «ماجرای نیمروز» در ۵ سالن سینما آزادی
مدیر پردیس آزادی گفت: در روز پنجشنبه با تقاضای بی‌اندازه علاقه‌مندان به دیدن فیلم‌ «ماجرای نیمروز» مواجه شدیم و 5 سالن آزادی به نمایش این فیلم اختصاص یافت. به گزارش فارس، رضا سعیدی‌پور مدیر پردیس آزادی اظهار داشت: شب گذشته استقبال مخاطبان برای دیدن فیلم «ماجرای نیمروز» بسیار زیاد بود. به‌رغم سانس موظف مجبور شدیم در 5 سالن پردیس آزادی در ساعت‌های 24، 24:15، 24:30، 24:45 و یک بامداد این فیلم را در سالن‌ها به نمایش بگذاریم. وی ادامه داد: با این سانس فوق‌العاده باز هم با اقبال مخاطبان مواجه شدیم و نتوانستیم پذیرای همه علاقه‌مندان باشیم و بسیاری از مخاطبان موفق به دیدن فیلم نشدند.  سعیدی‌پور در خاتمه گفت: برای نخستین بار در مدت زمانی که در جشنواره مدیریت پردیس آزادی را برعهده داشتم این اتفاق رقم خورد که باید آن را به فال نیک گرفت. به گزارش فارس، «ماجرای نیروز» در سینما پیروزی هم همزمان در 2 سالن نمایش داده شد. استقبال از فیلم به حدی بود که عده زیادی از تماشاچیان با رضایت خودشان بلیت خریدند و برای تماشای فیلم روی پله‌ها نشستند. بنابراین گزارش، فیلم «ماجرای نیمروز» در بخش‌های مختلف از جمله کارگردان کاندیدای سیمرغ بلورین فیلم فجر شده و فیلم نظر علاقه‌مندان به سینما را به خود جلب کرده است. بنابراین اگر در سانس‌های فوق‌العاده امکان رأی‌گیری آرای مردمی وجود داشت، این فیلم با اختلاف بسیار زیادی با دیگر رقبای خود در جایگاه نخست قرار می‌گرفت.


Page Generated in 0/0129 sec