printlogo


کد خبر: 171857تاریخ: 1395/11/23 00:00
اخبار

چطور می‌توان دخه‌آ را خرید؟
مصائب رئال
آلبرتو پنیرو: اینکه شایعات داوید دخه‌آ را به رئال‌مادرید ربط می‌دهد اصلا موضوع جدیدی نیست. این دروازه‌بان مدت‌هاست زیر ذره‌بین رئالی‌هاست و حتی 18 ماه پیش نزدیک بود انتقالش به مادرید قطعی هم شود اما هر لحظه که می‌گذرد دروازه‌بان اتلتیکو به نظر از رئال دورتر و دورتر می‌شود. این روزها هم با آمدن مورینیو به منچستریونایتد این شانس کمرنگ‌تر از همیشه شده است.
البته مدتی است کیلور ناواس گزینه اول کهکشانی‌ها بوده و ناتوانی رئال برای جذب دروازه‌بانی جدید بیشتر از همه برای او مفید بوده است. در طول یک فصل و نیمی که ناواس در مادرید دروازه‌بانی کرده، طبق گفته مطبوعات هم رابطه خوبی با هواداران دارد و هم با افراد باشگاه. حتی وقتی صحبت از آمدن دخه‌آ به رئال بود و این دروازه‌بان تا آستانه پیوستن به مادرید پیش رفت هم ناواس مانند یک دروازه‌بان حرفه‌ای به کارش ادامه داد و هیچ افتی نداشت.
فلورنتینو پرس هنوز هم دخه‌آ را فراموش نکرده است. از زمانی که باشگاه به دنبال جایگزینی برای کاسیاس اسطوره‌ای بود رئیس او را می‌خواست و بعد هم مجبور شد ناواس را به خدمت بگیرد. مطبوعات اسپانیایی اما خبر دادند دخه‌آ هنوز هم در برنامه‎های باشگاه مادرید است و قرار است در تابستان به او پیشنهاد 70 میلیون یورویی داده شود. مشخص است چرا این طور است! دخه‌آ دروازه‌بان شماره یک اسپانیاست، شماره یک در سن 26 سالگی، سنی که بویژه برای یک دروازه‌بان بسیار مناسب است و در واقع می‌توان گفت جوان هم هست. به همین دلیل است که بارها تلاش ناموفق رئالی‌ها برای جذب او باعث نشده این دروازه‌بان را از لیست خریدهای‌شان کنار بگذارند.
البته اگر رئال بخواهد او را به خدمت گیرد چندین مانع سر راهش وجود دارد که جدی‌ترین آن رابطه بد بین تیم اسپانیایی و من‌یونایتد است که نیاز به مذاکره زیاد دارد. اخیرا رقابت در فصل نقل و انتقالات بین 2 تیم شدید شده است و از زمانی که 2 تیم معاملات زیادی با هم انجام می‌دادند گذشته است. زمانی که یونایتد حاضر شده بود بکام، فان‌نیستلروی و رونالدو را به رئال بفروشد. مشکلات این دو تیم از زمانی شروع شد که مذاکره برای معاوضه ناواس و دخه‌آ انجام شد. از آن زمان به بعد می‌توان گفت رابطه 2 باشگاه به طور کامل قطع شد. حتی کار به جایی کشید که هر دو باشگاه به طور رسانه‌ای دیگری را مسؤول و مقصر به هم خوردن این ترانسفرها می‌دانستند.
اما مورینیو، سرمربی منچستریونایتد سلطه زیادی بر تیمش دارد؛ سرمربی اسبق رئال مادرید مدام از دروازه‌بان تیمش تمجید می‌کند و هما‌نطور که تاریخ هم نشان می‌دهد او اصلا از آن مربیانی نیست که عقب بنشیند و اجازه بدهد بازیکنانش از تیم دزدیده شوند. یونایتد هم چنین باشگاهی نیست. دخه‌آ در آستانه انجام سیصدمین بازی برای منچستر است. در 6 سال اخیر او یکی از بازیکنان محبوب هواداران در اولدترافورد شده است. او 3 بار پشت‌سر هم به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد و از طرفی هم همیشه برای یونایتد دروازه‌بانی پستی مهم بوده است.
به این دلایل مطمئنا اگر قرار باشد او از تیم برود جدایی‌اش بدون جنگیدن نخواهد بود. حتی در بهترین شرایط اگر هم جدالی در کار نباشد منچستریونایتد برای فروش دروازه‌بانش رقمی را تعیین می‌کند که رکورد نقل و انتقالات را می‌شکند. در نهایت موضوع فراتر از عدم توافق مالی است و مطمئنا رئال برای جذب دخه‌آ هم باید رقمی هنگفت بپردازد و هم با یونایتد بجنگد. یک مانع جدید هم نسبت به قبل اضافه شده و آن هم مورینیو است که به این راحتی اجازه جدایی دروازه‌بان تیمش را نخواهد داد.


ایران ـ چین؛ ساعت ۱۷:۳۰ هشتم فروردین در ورزشگاه آزادی
طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان و مکان بازی تیم‌های ملی ایران و چین از هفته هفتم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اعلام شد. به گزارش فارس، دیدار تیم‌های ملی ایران و چین از هفته هفتم مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه در منطقه آسیا به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، این دیدار از ساعت 17:30 هشتم فروردین ماه سال 96 به میزبانی تهران و در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. این در حالی است که برنامه دقیق سایر دیدارهای هفته هفتم در منطقه آسیا مدت‌ها قبل اعلام شده بود و فقط زمان و مکان دیدار ایران و چین باقی مانده بود و به این ترتیب برنامه هفته هفتم رقابت‌ها به طور کامل مشخص شد.
 


Page Generated in 0/0059 sec