printlogo


کد خبر: 171863تاریخ: 1395/11/23 00:00
چهارگوشه

ترور دبیرکل حزب‌الله عراق
منابع عراقی اعلام کردند باسم الموسوی، دبیر کل حزب‌الله عراق که به نیروهای بسیج مردمی پیوسته‌ است، چهارشنبه شب به دست افراد ناشناس ترور و یکی از همراهان وی نیز مجروح شده است. به گفته این منابع، افراد مسلح ناشناس در مرکز استان البصره واقع در جنوب عراق به سمت خودروی باسم الموسوی در منطقه الحیانیه شلیک کرده و از محل حادثه گریختند. تاکنون هیچ گروهی مسؤولیت این ترور را به عهده نگرفته است. الموسوی سال گذشته از تشکیل شورای گروه‌های مقاومت در بصره برای رویارویی با داعش خبر داده بود.

کشته شدن هزار مسلمان توسط ارتش میانمار
2 مقام بلندپایه سازمان ملل می‌گویند در عملیات نظامیان میانمار در شمال این کشور بیش از هزار نفر از مسلمانان روهینگیایی کشته شده‌اند. این دو مسؤول سازمان ملل که به امور مربوط به مسلمانان در حال فرار از این خشونت‌ها رسیدگی می‌کنند، چهارشنبه به طور ضمنی اعلام کردند آمار تلفات این عملیات بسیار بیشتر از رقمی است که قبلاً گزارش شده بود. عملیات سرکوبگرانه ارتش میانمار در شمال این کشور بعد از حمله نهم اکتبر به مرزبانان میانماری شروع شد؛ دولت میانمار این حمله را به روهینگیاها نسبت داده است.

جراحت 5 صهیونیست در تل‌آویو
حمله با سلاح سرد و تیراندازی در ورودی بازاری در جنوب شهر تل‌آویو در عصر پنجشنبه به مجروحیت 5 صهیونیست انجامید. همزمان پلیس رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهایش یک جوان فلسطینی را پس از تیراندازی به یک اسرائیلی در یکی از بازارهای بتاح تکفا در تل‌آویو بازداشت کردند. این بیانیه افزود  نیروهای پلیس اسرائیل سرگرم بررسی جزئیات این دو حادثه هستند که به نظر می‌رسد عملیات جهادی بوده است.

اشاره مجله دولتی مصر به توطئه سعودی
یک نشریه دولتی مصر از توطئه برخی کشورهای عربی و آفریقایی در کاهش دادن سهم مصر از آب رود نیل خبر داد. مجله المصور، مقاله‌ای از دکتر فلیفل کارشناس پژوهش‌های آفریقایی و عضو مجلس منتشر که در آن آمده است: «ملک سلمان (سعودی)، البشیر (سودان) و هایله مریم  دسالین (اتیوپی) درباره سهم مصر از آب نیل در حال توطئه‌چینی هستند. همه این کشورها (به همراه امارات کویت و رژیم صهیونیستی) با یکدیگر  بر سر طرح‌های بزرگ کشاورزی در میلیون‌ها هکتار زمین  توافق کرده‌اند که در صورت  اجرایی شدن آن موجب کاهش سهم مصر از آب نیل خواهد شد.

بمب‌افکن‌های روس نزدیک انگلیس
به دنبال نزدیک شدن 2 فروند بمب‌افکن راهبردی فوق‌سریع روسی به حریم هوایی بریتانیا، نیروی هوایی سلطنتی انگلیس مجبور به واکنش شد. به گزارش رویترز، مقامات دفاعی انگلیس روز پنجشنبه رهگیری بمب‌افکن‌های توپولف 160 (مشهور به بلک جک در سازمان ناتو) توسط  چند فروند جنگنده تایفون را که از پایگاه‌های لوسیموث و کانسینگسبی به پرواز درآمده بودند، تایید کردند. این رویداد جدیدترین نمونه از پرواز هواپیماهای روس نزدیک فضای هوایی انگلیس است. روسیه معمولا این اقدام را برای آزمودن زمان پاسخگویی همتایان انگلیسی خود انجام می‌دهد. هفته گذشته ولادیمیر پوتین طی فرمانی اضطراری که غافلگیری ناتو را در پی داشت دستور بررسی آمادگی تمام پایگاه‌های پروازی و پدافندی نیروی هوایی این کشور برای شرایط جنگی را صادر کرده بود.

سلب تابعیت  وزیر خارجه انگلیس
وزارت خزانه‌داری آمریکا از سلب شدن تابعیت آمریکایی بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس خبر داد. بنا بر فهرستی که وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر کرده است، بوریس جانسون متولد سال 1964 در نیویورک از جمله افرادی است که تبعیت آمریکایی خود را پس داده است. بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس پیش از این احکام مهاجرتی دونالد ترامپ را اشتباه و تفرقه‌افکنانه توصیف و خاطرنشان کرده بود از حقوق مردم کشورش مقابل این احکام حمایت خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0048 sec