printlogo


کد خبر: 171873تاریخ: 1395/11/23 00:00
میلیون‌ها ایرانی با حضور پر شور در سی‌و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پاسخ به گزافه‌گویی‌های دونالد ترامپ ، فریاد «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» سر دادند
عینک بزن!

گروه سیاسی: خیابان‌ها و میدان‌های اصلی بیش از هزار شهر و 4 هزار روستای ایران دیروز در تسخیر مردمی بود که با مشت‌های گره کرده آمده بودند تا در سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن برگزاری جشن و سرور، به اظهارات و اقدامات گستاخانه دونالدترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه مردم ایران پاسخ دهند. به گزارش «وطن‌امروز» در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن امسال که با حضور پرشکوه مردم در سراسر کشور برگزار شد، مردم در کنار شعارهای ضداستکباری و بویژه شعار مرگ بر آمریکا، هر یک به زبان و گویش خود، پیامی را برای رئیس‌جمهور آمریکا آماده کرده بودند. از دستنوشته «یره ترامپ گنده نیا، ادعات نشه قناری» جوان مشهدی تا «ترامپ خاکه ته سر کرن»(ترامپ خاک بر سرت) سمنانی‌ها و از دستبند نمادین بر دستان یک کودک و هل من مبارز طلبیدن یک نوجوان خطاب به ژنرال‌های 5 ستاره آمریکایی تا  دستنوشته کنایه‌آمیز «ممنون آقای ترامپ که زحمت عینک زدن ما را کم کردی» بخشی از پاسخ‌های نمادین مردم ایران به لفاظی‌های اخیر ترامپ بود.
از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب، دیروز آمده بودند تا با برپایی جشن پیروزی انقلاب اسلامی شعار مرگ بر آمریکا سر دهند. از قلب تهران تا  خیابان اصلی روستای اردیب از توابع خور و بیابانک اصفهان فرقی نمی‌کرد، مردم آمده بودند تا به رئیس جمهور جدید آمریکا بگویند هرگز از تهدیدات پوشالی آمریکا هراسی به دل راه
نمی دهند و همیشه هر تهدیدی را با واکنش مناسب پاسخ می دهند. از حضور فرزندان شهید مدافع حرم مازندرانی محمد بلباسی که هنوز پیکر مطهرش به کشور بازنگشته تا راهپیمایی وحدت‌آفرین شیعه و سنی در چابهار یا پیوستن هموطنان کلیمی به موج خروشان ملت از کنیسه ابریشم‌چی تهران نشان داد 22 بهمن 95، یکی از ویژه‌ترین نمادهای وحدت امت انقلابی ایران است. دیروز علاوه بر حضور سلایق مختلف مردم در راهپیمایی 22 بهمن، شخصیت‌های سیاسی با گرایش‌های مختلف نیز در این مراسم شرکت کردند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، راهپیمایی میلیونی یوم‌الله 22 بهمن، دیروز راس ساعت 9 صبح در تهران و بیش از هزار شهر و 4 هزار روستا در سراسر کشور برگزار شد. حضور پرشور مردم در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها صحنه‌های بی‌نظیری را در رسانه‌ها به تصویر کشید. شهرهای اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز در روز 22 بهمن شاهد حضور چشمگیر و پرشور مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی بود. مردم در کنار شعارهای استکبارستیز، با برخی اقدامات خودجوش، انتقادات خود نسبت به عملکرد دولت را مطرح کردند. از جمله این اقدامات، حرکت نمادین چند جوان در اعتراض به عدم برخورد مناسب با مدیران نجومی بود. آنان به همراه کیسه‌های مملو از پول که روی آن عبارت «حقوق‌های نجومی» نوشته شده بود، در راهپیمایی شرکت کردند. در قم آیات عظام تقلید دوشادوش مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن شرکت کردند. آیات عظام مکارم‌شیرازی، جوادی‌آملی و نوری‌همدانی با حضور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، انزجار خود را از اقدامات خصمانه آمریکا اعلام کردند. آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس دستگاه قضا نیز از دیگر علمای شرکت‌کننده در راهپیمایی 22 بهمن شهر قم بود.
رئیس قوه‌قضائیه در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور بی‌نظیر مردم در راهپیمایی عظیم 22 بهمن با بیان اینکه این حرکت هیچ‌گاه متوقف نخواهد شد، گفت: دولتمردان آمریکا امروز پاسخ یاوه‌گویی‌های خود را از حضور مقتدرانه مردم در خیابان‌ها دریافت خواهند کرد.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی حضور مردم را نشان وحدت و همراهی مردم و مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: این حضور مایه دلگرمی مسؤولان است و  مسؤولان هم باید قدر این ملت را بدانند و از دل و جان برای خدمت به آنان تلاش کنند. وی با بیان اینکه مردم ما هر تهدیدی را با زبان قدرت و به طور عملی پاسخ خواهند داد، افزود: دشمنان بدانند که این مردم و مسؤولان اگر در مواردی اختلاف نظر هم داشته باشند اما در دفاع از انقلاب اسلامی با وحدت و قدرت هر چه تمام پاسخ گزافه‌گویی‌های دشمنان را خواهند داد.
در تهران نیز جمعیت زیادی از مردم، به‌رغم سردی هوا، ساعاتی قبل از شروع رسمی مراسم به خیابان‌ها آمدند و در حالی که مراسم اصلی و سخنرانی در میدان آزادی تهران برگزار می‌شد، جمعیت زیادی از مسیرهای ده‌گانه اعلام شده سمت محل اصلی مراسم راهپیمایی کردند. مردم در سالروز پیروزی انقلاب با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامینی همچون «قدرت استکباری و جهنمی آمریکا ماندنی نیست و از بین خواهد رفت» و «آنهایی که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند»، اعتراض خود را  به سیاست نگاه به غرب و کدخدا نشان دادند. راهپیمایان تصاویر زیادی از حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در دست داشتند و شعارهای غالب آنها هم «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» بود. علاوه بر این شعارها مردم در واکنش به  رئیس‌جمهور جدید آمریکا که در روزهای اخیر مواضع تند ضدایرانی خود را به کرات اعلام کرده، بارها شعار «مرگ بر ترامپ» و «ایرانی از تهدید نمی‌ترسد» سر دادند. آنان علاوه بر این شعارها با امضای تومارهای متعددی که در طول مسیر راهپیمایی در اختیارشان قرار داده شد، انزجار خود را از مواضع خصمانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه کشورمان اعلام کرده و از دولتمردان خواستند به گستاخی‌های آمریکایی‌ها پاسخ دهند. راهپیمایان تهرانی در جملات کوتاه خود در این تومارها، دونالد ترامپ را دیوانه خواندند و بر ضرورت ایستادگی برابر استکبار جهانی تأکید کردند. در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در تهران علاوه بر مردم، شخصیت‌های سیاسی نیز با سلایق گوناگون حضور چشمگیری داشتند. حسن روحانی و چند تن از وزرای کابینه، دریابان علی شمخانی، غلامعلی حدادعادل، آیت‌الله احمد جنتی، سردار حسین اشتری، سرلشکر حسن فیروزآبادی، حجت‌الاسلام سیدمجتبی خامنه‌ای، صادق محصولی، علیرضا زاکانی، سرلشکر محمد باقری، سرلشکر محمدعلی جعفری،  حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری، محمود احمدی‌نژاد، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، سردار حسین سلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان رئیس هیات موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» و چند تن دیگر از اعضای هیات موسس این جبهه مردمی، از جمله دیگر شخصیت‌های حاضر در راهپیمایی بودند. مهرداد بذرپاش، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز به همراه فرزندانش (محمدامین و نازنین‌فاطمه) در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد. سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از دیگر شخصیت‌هایی بود که در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرد.
تازه‌کارهای آمریکا با زبان احترام سخن بگویند
حسن روحانی سخنران مراسم یوم‌الله 22 بهمن در تهران بود. او در سخنانی با اشاره به شرایط منطقه و جهان اظهار داشت: امروز با شرایط خاص منطقه و جهان مواجهیم اما ملت ما با حماسه امروز و حماسه‌های هر روزش هراسی به دل راه نخواهد داد. ما با وضعیتی مواجه هستیم که در منطقه بعضی تازه‌کاران قدرت در دست گرفته‌اند، در دنیا و آمریکا بعضی از تازه‌کاران قدرت در دست گرفته‌اند و همه آنان بدانند در برابر ملت ایران تنها باید با زبان احترام و تکریم سخن بگویند و ملت به تهدید پاسخ قاطع می‌دهد. بدانند کسانی که دولت و نیروهای مسلح ما را تهدید کنند، ملت ما یکپارچه و آگاه خواهد بود و در برابر بدخواهان تا‌ آخر ایستادگی خواهد کرد. رئیس‌جمهور گفت: ما در برابر هرگونه تهدید، نابخردی و آتش با خرد، استقامت و ایستادگی و با قدرت پاسخ خواهیم داد. قدرت ما از قدرت ملت ایران است.
به گفته روحانی، ایران دنبال تنش و تشنج در منطقه و جهان نیست اما در برابر کسانی که چشم طمع به کشور دارند با قدرت ایستادگی می‌کند و در برابر زور همه جناح‌ها و پیر و جوان یک‌صدا هستیم و به همه بدخواهان می‌گوییم که اینجا ایران، بیشه شیران است. روحانی در بخش پایانی سخنانش انتخابات بهار 96 را مورد توجه قرار داد و گفت: ملت ایران در ماه‌های آینده قدرت خود را در پای صندوق‌های رای به بدخواهان و استکبار جهانی نشان خواهد داد. زبان گویای ملت در پای صندوق رای خواهد بود. ما به 38 سال انقلاب‌مان افتخار می‌کنیم و آینده ما آینده پرامیدی خواهد بود.
تأکید مردم بر اقتدار موشکی
در پایان مراسم یوم‌الله 22 بهمن، راهپیمایان با انتشار قطعنامه‌ای به راهپیمایی خود پایان دادند. در بخشی از این قطعنامه آمده است: ملت انقلابی و دشمن‌شناس ایران اسلامی، ضمن بی‌اعتمادی مطلق به قدرت‌های سلطه‌گر و در راس آنها آمریکای جنایتکار، خشم و اعتراض خود را نسبت به بدعهدی‌ها و نقض مفاد توافقنامه «برجام» توسط «آمریکا» ابراز داشته و با محکوم کردن تلاش‌های کاخ سفید برای وضع تحریم‌های جدید و ایجاد موج «اسلام‌ستیزی» و «ایران‌هراسی» با همراهی ارتجاع منطقه؛ از دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیأت نظارت بر اجرای برجام، می‌خواهد با اتخاذ مواضع قاطعانه و راهکارهای پیشگیرانه مؤثر، مقابله به مثل شجاعانه را در دستور کار قرار دهند. راهپیمایان تاکید کردند: ملت انقلابی و بصیر ایران اسلامی، «آمریکا» را همچنان «دشمن شماره یک» خود دانسته و با تأسی از منویات و هشدارهای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) برای «جهاد کبیر» و مقابله با راهبرد «رخنه» و «نفوذ» دشمن در ارکان نظام و تضعیف «اراده ملی»، تلاش‌ها و اقدامات نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در تحقق یافتن امنیت ملی ممتاز در کشور و منطقه پرآشوب فعلی را مورد تحسین قرار داده و آمادگی خود را برای رویارویی عاشورایی برابر هر تهدید احتمالی اعلام می‌دارد. آنان افزودند:  امت غیرتمند ایران اسلامی، ضمن تاکید بر اصل غیر قابل مصالحه و مذاکره بودن امنیت جمهوری اسلامی ایران، «اقتدار موشکی» را نماد «قدرت بازدارندگی»، تضمین «امنیت ملی» و «خط قرمز دفاعی» خود و تداوم روند قدرت‌افزایی و ارتقای توان موشکی و توسعه توانمندی‌های دفاعی را حق مردم ایران براساس حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد دانسته و هرگونه مداخله در این زمینه را نقض قواعد آمره حقوق بین‌الملل و خارج از صلاحیت هر کشور و نهادی می‌داند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:
 امسال دشمنان تهدیدات خود را با گمان اینکه مردم از نظام اسلامی مایوس و دلسرد خواهند شد، افزایش دادند اما مردم با این حضور استثنایی و مثال‌زدنی نقشه‌های آنان را نقش بر آب کردند

آیت‌الله نوری‌همدانی:
حضور حماسی مردم دارای
3 پیام اساسی برای دشمنان است که جانفشانی برای انقلاب، پاسخ کوبنده به دشمنان و وفاداری به اصل نظام و ولایت فقیه از مهم‌ترین پیام‌های این حضور حماسی است

آیت‌الله جوادی‌آملی:
 حضور در راهپیمایی وفای به عهد و تقویت نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی است که هر دوستی را امیدوار و هر دشمنی را ناامید می‌کند؛ ان‌شاءالله نظام اسلامی تا ظهور صاحب اصلی‌اش از هر خطری مصون خواهد بود
 


Page Generated in 0/0086 sec