printlogo


کد خبر: 171882تاریخ: 1395/11/24 00:00
باز هم داربی و باز هم اوج هیجان فوتبال ایران
هم حساس هم کلیدی

حساس‌ترین بازی نیم‌فصل دوم امروز یکشنبه ساعت 15 در ورزشگاه آزادی بین 2 تیم پرسپولیس و استقلال برگزار می‌شود. هشتادوچهارمین تقابل 2 تیم در حالی برگزار می‌شود که استقلالی‌ها سه‌شنبه هفته گذشته در پلی‌آف لیگ قهرمانان در یک بازی سخت و 120 دقیقه‌ای مقابل السد قطر به میدان رفتند و پیروز شدند. پرسپولیس هم قبل از داربی، تراکتورسازی را با 3 گل بدرقه کرد تا سرخپوشان هم مثل آبی‌های پایتخت با روحیه به داربی برسند البته آنها به اندازه استقلال خسته نیستند زیرا شاگردان برانکو  48 ساعت بیشتر از بازیکنان استقلال استراحت کرده‌اند. کمال کامیابی‌نیا غایب بزرگ پرسپولیس در این دیدار است. هافبکی که غیبتش می‌تواند به سود استقلال تمام شود زیرا برانکو ناچار است حسین ماهینی را به جای کامیابی‌نیا به میدان بفرستد. استقلال هم در این بازی وریا غفوری را به دلیل مصدومیت احتمالا در اختیار نخواهد داشت. پرسپولیس با 9 امتیاز بیشتر نسبت به تراکتورسازی صدرنشین است و اگر بتواند در داربی پایتخت پیروز شود 50 امتیازی می‌شود و فاصله‌اش را با قهرمانی زودهنگام در لیگ برتر به حداقل می‌رساند. پرسپولیس 6 برد متوالی داشته و به دنبال هفتمین برد پی‌درپی فصل خود مقابل استقلال در داربی است. آبی‌پوشان هم 3 برد متوالی 3 گله کسب کرده‌اند تا خود را به رده سوم جدول لیگ برسانند اما 13 امتیاز با سرخپوشان فاصله دارند، با این حال برخی پیشکسوتان استقلال مدعی‌اند  اگر استقلال داربی را ببرد قهرمان لیگ می‌شود. پرسپولیس در این فصل فقط یک شکست داشته و مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ را هم در اختیار دارد بنابراین عبور از سد مستحکم قرمزپوشان کار دشواری است. استقلال البته در گلزنی برتر از پرسپولیس است و 29 گل زده و یک گل زده بیشتر از سرخپوشان دارد. این تنها برتری آماری آبی‌پوشان مقابل سرخپوشان است. با این حال برانکو بارها گفته نتیجه داربی به جایگاه دو تیم در جدول ربطی ندارد. هواداران 2 تیم نیز در داربی‌های اخیر فرهنگ بالای خود را در ورزشگاه به نمایش گذاشته‌اند و حتی در داربی 4 بر 2 هم هواداران استقلال باخت را پذیرفتند و با وجود ناراحتی ورزشگاه را ترک کردند و فرهنگ بالای خود را به نمایش گذاشتند. در داربی 84 هم هواداران 2 تیم بار دیگر باید نشان دهند چه فرهنگ خوب و بالایی دارند و بازیکنان 2 تیم هم با تمام توان برای پیروزی تلاش می‌کنند. برنده داربی هر تیمی باشد قطعا هواداران بازنده نتیجه را قبول خواهند کرد. مسابقه رفت 2 تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید و هواداران و فوتبالدوستان امیدوارند بازی برگشت برنده داشته باشد. علیرضا فغانی هم روز یکشنبه سوت آغاز داربی 84 را مثل بازی دور رفت به صدا در می‌آورد.
حضور همزمان 3 دفاع راست در یک ترکیب
غیبت کمال کامیابی‌نیا هافبک میانی سرخپوشان را می‌توان بدترین اتفاق ممکن قبل از داربی برای پرسپولیس دانست. شاید اگر به استقلالی‌ها می‌گفتند به انتخاب خودتان یک بازیکن از مردان ثابت پرسپولیس را انتخاب کنید که در داربی حضور نداشته باشد، قطعا انگشت آنها روی نام کمال کامیابی‌نیا فرود می‌آمد. احتمال اینکه برانکو برای پر کردن جای خالی کامیابی‌نیا از حسین ماهینی مدافع راست تیمش استفاده کند بسیار زیاد است. چون غیر از او بازیکن دیگری که قابلیت حضور در پست هافبک دفاعی داشته باشد وجود ندارد. انتقال ماهینی از دفاع راست به هافبک میانی، باعث می‌شود برانکو یک بازیکن هم برای جانشینی وی در این پست انتخاب کند که به احتمال زیاد این بازیکن صادق محرمی مدافع جوان سرخپوشان است. با توجه به اینکه رامین رضاییان هم سرانجام و بعد از گذشت نیم‌فصل و اندی توانسته برانکو را مجاب به استفاده از خودش در ترکیب ثابت کند، باید انتظار داشت هر 3 مدافع راست تیم پرسپولیس برای داربی در ترکیب ثابت قرار داشته باشند. اتفاقی که برای نخستین‌بار در طول این فصل شاهد آن هستیم؛ حضور همزمان صادق محرمی، رامین رضاییان و حسین ماهینی در ترکیب ثابت. با این حال این احتمال هم وجود دارد که برانکو بخواهد از گزینه‌های دیگر برای جانشینی کامیابی‌نیا استفاده کند. گزینه‌هایی چون محسن مسلمان یا با درصد شانس کمتر شهاب کرمی.
جنگ سایه‌ها
با توجه به تاریخچه بازی‌های داربی باید اذعان کرد معمولا تیم‌های حاضر در داربی پایتخت روی خط دفاع خود حساب ویژه باز می‌کنند شاید برای اینکه گل نخوردن در داربی مهم‌تر از گل زدن است. خط دفاعى مطمئن پرسپولیس مهم‌ترین عامل صدرنشینى این تیم است. پرسپولیس تنها با 5 گل خورده بهترین خط دفاعى لیگ را دارد. زوج حسینى و انصارى در مرکز دفاع بى‌نقص عمل مى‌کنند. ماهینى در راست کاملا در اختیار تیم است و با تجربه بالاى خود خوب مى‌داند چه زمان در حمله شرکت کند. تنها نگرانى پرسپولیس در سمت چپ است. احمد زاده به‌رغم درخشش مقابل تراکتورسازى مدافع چپ تخصصى نیست و همین موضوع نقطه ضعف اصلى این تیم در داربى است. حیدرى در راست با تجربه‌ترین بازیکن استقلال است که با روزهاى خوب خود فاصله دارد. زکى‌پور جوان در چپ با هوش اما بسیار کم تجربه است. زکى‌پور در این بازى روز بسیار سختى را پیش‌رو دارد و کادر فنى استقلال باید مراقب باشد. در مرکز خط دفاعى پادووانى و جانواریو شناخت خوبى از یکدیگر دارند اما کمبود سرعت نقطه ضعف اصلى آنان است. با توجه به آمار 2 تیم بدون تردید پرسپولیس در این خط بر رقیبش برترى دارد.
2 بازیکنی که می‌توانند سرنوشت داربی را تغییر دهند
در ترکیب 2 تیم استقلال و پرسپولیس 2 بازیکنی بازی می‌کنند که می‌توانند نقش بسزایی در رقم خوردن نتیجه شهرآورد بزرگ پایتخت داشته باشند. در این دیدار 2 بازیکن در ترکیب 2  تیم وجود دارند که می‌توانند سرنوشت این بازی حساس را تغییر دهند. با وجود آنکه در پرسپولیس همه نگاه‌ها به مهدی طارمی است اما این بازیکن در صورتی می‌تواند بدرخشد که بخوبی تغذیه شود. به نظر می‌رسد مثل دیدار برابر تراکتورسازی برگ برنده سرخپوشان برای پیروزی در دیدار برابر استقلال سروش رفیعی است. رفیعی جزو 2 بازیکنی است که می‌تواند سرنوشت داربی را تغییر دهد. رفیعی از هوش و تکنیک بسیار بالایی برخوردار است. او در دیدار برابر تراکتورسازی یک تنه سرخپوشان را نجات داد تا نشان دهد بهترین خرید نیم‌فصل بوده است. اما در استقلال تاثیرگذارترین بازیکن این تیم مهدی رحمتی است که هواداران استقلال امید زیادی به درخشش او در داربی دارند. رحمتی همواره از بازیکنان تاثیرگذار استقلال بوده است. اگر او بتواند در دیدار برابر پرسپولیس آماده باشد و دروازه خود را بسته نگه دارد استقلال می‌تواند امید به پیروز شدن در این دیدار حساس را داشته باشد.
 


Page Generated in 0/0076 sec