printlogo


کد خبر: 171883تاریخ: 1395/11/24 00:00
ثریا قاسمی، برنده سیمرغ بلورین نقش مکمل زن :
از من برای حضور در اختتامیه دعوت نشد!

اگرچه با برگزاری مراسم  اختتامیه، سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر پایان یافت اما هنوز حواشی این دوره از جشنواره پرجنجال پایان نیافته است. به گزارش «وطن‌امروز» جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر با صدای اعتراض هنرمندان و منتقدان در انتخاب فیلم‌ها همراه بود و چینش اکران فیلم‌ها آغاز شد و در ادامه انتخاب تعجب‌برانگیز نامزدها و برندگان، موجب شد اعتراضات همه‌گیر از جانب رسانه‌ها، مردم و صاحبان آثار افزایش پیدا کند. در حالی که بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند جشنواره امسال بدترین جشنواره در طول 35 دوره بوده است  اما حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی با کلمات و عباراتی مانند «سینمای امید» سعی کرد اعتراضات و انتقادات را به محاق ببرد. در میان اهالی سینما اما برخلاف اظهارات رئیس سازمان سینمایی، حاشیه‌ها و اعتراض‌ها ادامه دارد و هنوز گدازه‌های فجر 35 فوران می‌کند و گلایه‌های سینماگران، پشت سرهم روی خروجی خبرگزاری‌ها می‌رود، از کنایه‌های اینستاگرامی و تلگرامی بازیگران فیلم‌های حاضر در جشنواره تا انتقادات تند کارگردانان با سابقه سینمای ایران.
داوری‌ها در حد لیگ یک
علیرضا رئیسیان درباره داوری‌های این دوره از جشنواره گفته است: داوری‌ها در حد لیگ یک بود. علیرضا رئیسیان درباره جشنواره سی‌وپنجم فجر گفته است: اساسا گروه مدیریتی حجت‌الله ایوبی از همان روز اول تا به امروز نشان داد قائل به استفاده و مشارکت همه نیروها و جناح‌ها در سینمای ایران نبوده و متاسفانه خسارات زیاد و جبران‌ناپذیری را به بدنه سینمای کشور وارد کرده است. در این راستا رئیس سازمان سینمایی با گروهی خاص و مدنظر خود همسویی داشته که عواقب سختی هم به دنبال داشته است. رئیسیان با اشاره به انتخاب دوره سی‌وپنجم فیلم فجر اضافه کرد: نتایج جشنواره در هر دوره‌ای در آرای هیات داوران آن خلاصه می‌شود و آنچه لغزش و کاستی باشد جبران‌ناپذیر است. داوری در جشنواره امسال از هیچ منطق کارشناسانه‌ای پیروی نمی‌کرد و در هیچ دوره‌ای تا به این اندازه به آرای داوران اعتراض نکرده بودند و حتی برخی کاندیداها نیز انصراف خود را از این جشنواره اعلام کردند که شکل نامطلوبی را در آینده سینمای ایران و جشنواره فیلم فجر پیدا می‌کند. رئیسیان ترکیب داوری این دوره از جشنواره را در حد دسته یک دانست و گفت: جای این سوال پیش می‌آید که آیا سینمای ایران آنقدر کمبود داور و نیروی موثر دارد که از برخی آنها در جشنواره‌های مختلف هم استفاده می‌شود؟ وی خطاب به حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ گفت: حالا باید شما بر این تصمیم‌گیری‌های نادرست بایستید و هنگام خداحافظی از سینمای ایران در کنار افتخارات خود به زیان و ضررهایی که به بدنه سینمای ایران وارد کردید در کارنامه خود هم
نگاه کنید.
ثریا قاسمی: از من دعوت نشد!
عجایبی که همگی در این دوره از جشنواره اتفاق افتاد، شاید در همه دوره‌های پیشین نه سابقه داشته و نه به این شکل اتفاق افتاده است. «ثریا قاسمی» برنده سیمرغ بهترین بازیگر مکمل زن از جشنواره سی‌وپنجم گفته است: من از جشنواره و نتایج‌اش خبر چندانی ندارم و دوستان اطرافم به من گفتند چه اتفاق‌هایی افتاده و حتی آنها به من گفتند جایزه گرفتم. چیزی به من اعلام نشده بود.
من اصلا اطلاع نداشتم که بخواهم به این مراسم بیایم، قاعدتا باید اینطور می‌بود که زنگ می‌زدند و اطلاع می‌دادند اما این اتفاق نیفتاد. ثریا قاسمی در ادامه می‌افزاید: من همانقدر برای مسؤولان جشنواره بی‌اهمیت بودم که آنها برای من. اصلا من جایزه را می‌خواهم چه کار کنم! بهتر است به جای همه این تشریفات و برو و بیاهای تجملاتی که این همه آدم ۶ ماه یا یک‌سال از وقت‌شان را برای 10 روز صرف می‌کنند که آدم‌ها بیایند فیلم ببینند و بعد هم به 4 نفر سیمرغ بدهند، فکری برای ساماندهی وضعیت نابسامان هنرمندان بیکار و بیمار کنند.


Page Generated in 0/0065 sec