printlogo


کد خبر: 171895تاریخ: 1395/11/24 00:00
اخبار

 نرخ دلار باید ۴۱۷۰ تومان باشد
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با انتقاد از سیاست‌های وزارت صنعت در تعیین عوارض بر صادرات گفت: براساس محاسبات دقیق اتاق تهران، نرخ دلار باید ۴۱۷۰ تومان باشد. به گزارش مهر، محمد لاهوتی با اشاره به رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده بخش صادرات افزود: بخشنامه استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان تا ۸۰ درصد به میزان علی‌الحساب، صادر شد. وی با بیان اینکه بسته حمایتی سازمان تامین اجتماعی در هفته جاری ابلاغ خواهد شد، به مشکلات واحدهای تولیدی با این سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش ما این بود که سازمان تامین اجتماعی از رسیدگی 10 ساله دفاتر دست بردارد و همان 6 ماه‌ تا یک‌سال را بپذیرد و امیدواریم این بخشنامه هم در روزهای آینده ابلاغ شود. لاهوتی با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال جاری، نرخ ارز ۲۰ درصد رشد پیدا کرد، گفت: صادرکنندگان ثبات و پایداری در نرخ ارز را می‌خواهند نه تثبیت نرخ را و بر این اساس، نرخ دستوری ارز، مورد پسند هیچ فعال اقتصادی نیست. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به اینکه نرخ ارز باید ۴۱۷۰ تومان باشد، به محاسبات دقیق اتاق تهران در رسیدن به این نرخ اشاره کرد و افزود: نگه داشتن این نرخ تا ۳۵۰۰ تومان باعث شد در بزنگاهی، نرخ ارز تا ۴۲۰۰ تومان افزایش یابد که این جهش هم به تولید لطمه زد و هم قدرت برنامه‌ریزی را از صادرکنندگان گرفت. لاهوتی با اشاره به اینکه در بودجه ۹۶، معادل ۱۲۰ میلیارد تومان برای صادرات پیش‌بینی شده است، گفت: قرار بود در سال ۹۵ معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان به صادرات تخصیص یابد که تاکنون تنها ۱۲۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.


طرح اشتغال روستایی تصویب شد
کلیات طرح برداشت 5/1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسیده است. غلامرضا کاتب، رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، درباره طرح اشتغالزایی برداشت 5/1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی گفت: اجرای این طرح نیاز به آورده از سوی متقاضیان ندارد. هنوز نرخ سود این تسهیلات مشخص نشده است، ممکن است بخشی از این تسهیلات قرض‌الحسنه و بخشی دیگر با نرخ سودی مشخص باشد. وی با بیان اینکه تمام افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، افزود: این طرح از آغاز برای سراسر استان‌ها با اولویت مناطق محروم اجرایی می‌شود و استانی به عنوان پایلوت نخواهد بود. وی درباره ضمانت روستاییان برای دریافت این تسهیلات تصریح کرد: این طرح به گونه‌ای تصویب می‌شود تا وثایق دریافتی از متقاضیان فقط وثایق روستایی باشد، چرا که امکان تامین وثایق شهری برای روستاییان وجود ندارد. وی اضافه کرد:  هدف اصلی این میزان برداشت پول  از صندوق توسعه ملی از سوی دولت افزایش اشتغال روستاییان و مناطق محروم است که قرار است با نرخ کارمزد 4 درصد پرداخت شود تا روستاییان توان بازپرداخت آن را داشته باشند.


نرخ انواع ماهی و مرغ در بازار
اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی اعلام کرد نرخ هر کیلوگرم مرغ با ۱۵۰ تومان کاهش در هفته جاری به ۷ هزار و ۱۵۰ تومان رسیده و هر شانه تخم‌مرغ ۲ کیلوگرمی بدون تغییر ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد. قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در سطح خرده‌فروشی نیز 5 هزار و 300 تومان و شانه‌های 2 کیلوگرمی این محصول 10 هزار و 600 است. ماهی قزل‌آلا هم در بازار مصرف کاهش هزار تومانی را  تجربه کرده به‌طوری ‌که هر کیلوگرم از این محصول از 14 هزار تومان به 13 هزار تومان و نوع رنگین‌کمانی آن از 17 هزار تومان به 16 هزار تومان رسیده است. هر کیلوگرم ماهی سنگ‌سر طلایی و شیر جنوب 28 هزار تومان، تیلاپیا 18 هزار و 500 تومان، آزاد 9 هزار تومان، کفال 38 هزار تومان و سفید 45 هزار تومان قیمت دارد.


Page Generated in 0/0072 sec