printlogo


کد خبر: 171903تاریخ: 1395/11/24 00:00
نبض جامعه

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد
افزایش محدودیت برای نوگواهینامه‌ها از ابتدای سال 96
اواسط دی ماه امسال بود که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از افزایش محدودیت‌های بیشتر برای رانندگان نوگواهینامه خبر داد، محدودیت‌هایی که از ابتدای سال 96 در سراسر کشور اجرایی خواهد شد. به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری درباره اعمال محدودیت‌های بیشتر برای رانندگان نوگواهینامه گفت: دستورالعمل این موضوع ابلاغ شده و تمام استان‌ها در حال آماده شدن برای اجرای آن هستند. رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه این دستورالعمل از سوی وزیر کشور ابلاغ شده است، اظهار کرد:‌ این محدودیت‌ها برای دارندگان گواهینامه‌های پایه سوم و گواهینامه‌های موتوسیکلت و در سال اول دریافت گواهینامه‌شان اجرا خواهد شد. به گفته مهری، افرادی که گواهینامه را دریافت می‌کنند تا 3 ماه اجازه ندارند به تنهایی و بدون حضور افراد دارای گواهینامه رانندگی در کنارشان، رانندگی کنند. همچنین از ساعت 12 تا 5 صبح و در جاده‌های برون‌شهری نیز اجازه رانندگی ندارند و موظف خواهند بود علامت «احتیاط راننده مبتدی است» را هم در قسمت جلو و هم در قسمت عقب خودروی خود نصب کنند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اضافه کرد:‌ جزئیات بیشتر از این محدودیت‌ها و شرایط و مجازات‌های متخلفان نیز اعلام خواهد شد. وی گفت: آنطور که برنامه‌ریزی شده است از ابتدای سال 96 این محدودیت‌ها برای افراد نوگواهینامه اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی مطرح کرد
افزایش خرید آموزش از بخش خصوصی در مناطق محروم
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: برای توسعه عدالت آموزشی از سال آینده پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در مناطق محروم از طریق خرید خدمات آموزشی افزایش می‌یابد. به گزارش تسنیم، مرضیه گرد در نشست فصلی شورای هماهنگی مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به مراحل تصویب قانون تاسیس مدارس غیردولتی در مجلس و شورای نگهبان اظهار کرد: خوشبختانه با تصویب قانون جدید تاسیس مدارس غیردولتی، نواقص و برخی ابهامات قانون قبل به لحاظ اجرایی مرتفع شده است که امیدواریم با تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی مناسب به صورت شفاف امکان اجرای همه مواد قانون فراهم شود. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش‌وپرورش افزود: استفاده از ظرفیت‌های قانون جدید مدارس غیردولتی فرصت طلایی جهت ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی است.

کشف 53 میلیون نخ سیگار قاچاق در هرمزگان
فرمانده دریابانی هرمزگان از کشف بالغ بر 53 میلیون نخ سیگار قاچاق در 10 ماه گذشته در مرزهای دریایی هرمزگان خبر داد. به گزارش میزان، سرهنگ علی میرشمسی اظهار داشت: مرزبانان دریایی استان هرمزگان در راستای تحقق شعار سال، مبارزه با قاچاقچیان و سرباندهای قاچاق را در دستور کار خود قرار داده و با اجرای چندین طرح عملیاتی بزرگ موفق شدند چندین باند واردکننده کالا به مرزهای دریایی هرمزگان را متلاشی کنند. وی افزود: مرزبانان استان هرمزگان با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی و نیز کنترل مرزهای دریایی موفق شدند طی 10 ماه گذشته 53میلیون و 683 هزار و 100 نخ سیگار قاچاق را کشف کنند. فرمانده دریابانی هرمزگان گفت: ارزش ریالی کالاهای دخانی مکشوفه در 10 ماه گذشته بیش از 100 میلیارد ریال
برآورد شده است.


Page Generated in 0/0046 sec