printlogo


کد خبر: 171904تاریخ: 1395/11/24 00:00
آوای شهر

فرماندار تهران خبر داد
آغاز طرح ضربتی جمع‌آوری «متکدیان» پایتخت
فرماندار تهران از آغاز طرح ضربتی جمع‌آوری متکدیان با همکاری شهرداری تهران و سازمان بهزیستی به مدت 10 روز خبر داد. به گزارش ایسنا، فرهادی در حاشیه آیین افتتاح مرکز روزانه آموزش و توانبخشی بیماران روانی مزمن «احبا» در جمع خبرنگاران گفت: 2 دستگاه شهرداری تهران و سازمان بهزیستی کشور با هماهنگی فرمانداری تهران به مدت 10 روز طرح ضربتی جمع‌آوری متکدیان را آغاز کردند. وی ادامه داد: شهرداری تهران موظف به ساماندهی و پذیرش متکدیان بالای 15 سال و بهزیستی موظف به پذیرش و ساماندهی متکدیان کمتر از 15 سال است. فرماندار تهران ادامه داد: این افراد پس از جمع‌آوری در یک مجتمع فوریت‌های اجتماعی مورد غربالگری قرار گرفته و پس از تفکیک جنسیتی و جداسازی زنان، مردان و اتباع توسط دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و شهرداری، با هماهنگی فرمانداری تهران ساماندهی می‌شوند.

ورود سامانه تازه بارشی به کشور
از روز یکشنبه (امروز) با ورود سامانه بارشی جدید، پیش‌بینی می‌شود بارش در اغلب استان‌های کشور رخ دهد، همچنین پیامد فعالیت این سامانه در مناطق جنوبی، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق کوهستانی بارش برف و تگرگ، همچنین آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهد بود. به گزارش فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی در سواحل خزر، دامنه‌‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های البرز، غرب، شمال شرق، پاره‌ای مناطق شرق و جنوب کشور فعال است و باعث افزایش ابر، بارش باران و در مناطق کوهستانی و مرتفع بارش برف شده است. از امروز با ورود سامانه بارشی فعال دیگری از غرب و جنوب کشور بر شدت بارش‌ها افزوده خواهد شد و روز دوشنبه (فردا) نیز بارش‌ها ادامه دارد. این سامانه روز یکشنبه در نیمه غربی کشور فعال است و روز دوشنبه کل کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و روز سه‌شنبه در شمال غرب، غرب، جنوب و نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود.

افتتاح نخستین آسانسور ویژه جانبازان در مترو
نخستین آسانسور ویژه جانبازان، سالمندان و افراد کم‌توان در ایستگاه متروی سعدی افتتاح شد. به گزارش «وطن امروز»، مهندس علی عبدالله‌پور، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با تاکید بر اینکه ایجاد محیطی امن برای تردد آسان و ایمن جانبازان و معلولان یکی از اولویت‌های ماست، اظهار داشت: احداث و راه‌اندازی آسانسور ویژه برای افراد کم‌توان این امکان را به آنها می‌دهد تا به سهولت از سطح خیابان گذر کرده و به سکوها دسترسی پیدا کنند. وی با اشاره به افتتاح نخستین آسانسور ویژه این اقشار در ایستگاه متروی سعدی افزود: مدیریت مهندسی کیفیت و ایمنی شرکت بهره‌برداری متروی تهران این طرح را به صورت پایلوت با ایجاد ۴ آسانسور ویژه در ایستگاه سعدی انجام داد و در قدم بعدی ایستگاه امام خمینی (ره) به این امکان مجهز می‌شود. مهندس عبدالله‌پور با بیان اینکه بزودی سایر ایستگاه‌های مترو هم به این آسانسور مجهز می‌شوند، تصریح کرد: طراحی و جانمایی این آسانسورها باید با دقت انجام شود و سعی می‌کنیم در تمام ایستگاه‌هایی که سازه آنها اجازه این‌کار را به ما می‌دهد آسانسورهای ویژه را نصب کنیم. قائم‌مقام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در پایان خاطرنشان کرد: افراد با داشتن کارت‌های ویژه جانبازان، معلولان و کارت منزلت می‌تواند از این آسانسور استفاده کنند و افراد واجد شرایطی که این کارت‌ها را ندارند می‌توانند به سایت eticket.tehran.ir یا ایستگاه امام خمینی (ره) مراجعه کنند.
 


Page Generated in 0/0073 sec