printlogo


کد خبر: 171912تاریخ: 1395/11/24 00:00
اخبار

همکاری کشتی ایران و آمریکا فراتر از سیاست است
سرمربی تیم کشتی آزاد آمریکا گفت: حضور در ایران سابقه طولانی حسن‌نیت و همکاری 2 کشور از طریق ورزش را نشان می‌دهد که یک نمونه قابل توجه از دیپلماسی ورزشی است. به گزارش مهر، «بیل زادیک» با بیان این مطلب افزود: وقتی خبر ممنوعیت حضور تیم آمریکا در ایران را به دلیل قانون مهاجرت کشورمان شنیدم بسیار ناامید شدم اما دیپلماسی فدراسیون کشتی ایران بخوبی عمل کرد و با درخواست از دولت ایران که من باور دارم آنها به اهمیت ورزش در فرهنگ خود آگاه هستند، توانستیم در جام‌جهانی حضور یابیم.
وی ادامه داد: البته همکاری کشتی ایران و آمریکا فراتر از سیاست است. حضور تیم‌های کشتی 2 کشور در مسابقات سابقه زیادی دارد. خود من نیز در سال ۲۰۰۱ به عنوان کشتی‌گیر در جام تختی شرکت کردم و این روند همچنان ادامه دارد. زادیک اظهار داشت: کشتی ایران به عنوان ورزش ملی طرفداران بسیاری دارد. آنها ضمن برخورداری از آموزش خوب، استعدادهای بالایی نیز دارند. مطمئنم رقابت‌های جام‌جهانی که با حضور ۸ تیم برتر دنیا برگزار می‌شود با حضور تماشاگران ایرانی عظمت بالایی خواهد داشت.

پیروزی بسکتبالیست‌های ایران برابر ژاپن
تیم «ب» بسکتبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی برابر ژاپن موفق به شکست این تیم شد. تیم «ب» بسکتبال ایران که براساس دعوتنامه دریافتی و برای برگزاری 2 دیدار تدارکاتی عازم ژاپن شده است، دیروز دومین دیدار دوستانه خود را برابر تیم‌ملی این کشور برگزار کرد. ملی‌پوشان بسکتبال ایران در این دیدار با نتیجه ٧٣ بر ٦٨ پیروز شدند. شاگردان مهران حاتمی در تیم «ب» بسکتبال، نیمه نخست دیدار دیروز برابر ژاپن را ٣٥ بر ٣٠ واگذار کردند. آنها کوارتر نخست این نیمه را با برتری ١٨ بر ١٠ خود تمام کردند اما در کوارتر دوم متحمل شکست ٢٥ بر ١٢ شدند. ملی‌پوشان بسکتبال ایران در ادامه دیدار برابر ژاپن، هر دو کوارتر نیمه دوم را به ترتیب با نتایج ٢٠ بر ١٢ و ٢٣ بر ٢١ به سود خود تمام کردند تا در نهایت برنده ٧٣ بر ٦٨ این بازی شوند. تیم «ب» بسکتبال در حالی در این دیدار پیروز شد که روز جمعه نتیجه نخستین دیدار برابر ژاپن را واگذار کرده بود.

اوتو فیستر سرمربی تیم‌ملی فوتبال افغانستان می‌شود
سرمربی و کادر فنی جدید تیم‌ملی فوتبال افغانستان طی نشستی امروز یکشنبه از سوی فدراسیون فوتبال افغانستان رسما معرفی خواهند شد. بعد از مذاکرات فدراسیون فوتبال افغانستان با «اوتو فیستر» سرمربی آلمانی، وی فردا رسما به عنوان جانشین «پیتر شگرت» معرفی خواهد شد. اوتو فیستر، مربی ۷۹ ساله آلمانی پیش از این به عنوان سرمربی با تیم‌های ملی و باشگاهی زیادی همکاری کرده است. فیستر سرمربیگری تیم‌های آفریقایی روآندا، بورکینافاسو، سنگال، ساحل‌عاج، جمهوری دموکراتیک کنگو، توگو، کامرون، ترینیداد و توباگو و غنا را در کارنامه دارد. فیستر همچنین با تیم‌های ملی آسیایی (بنگلادش و تیم‌ملی امید و بزرگسالان عربستان) کار کرده است. به گزارش خبرگزاری‌های افغانستانی، امروز علاوه بر معرفی اوتو فیستر به عنوان سرمربی جدید، انوش دستگیر به عنوان کمک‌مربی، منصور فقیریار مربی دروازه‌بان‌ها، مصطفی مهرزاد کاردیناتور یا هماهنگ‌کننده، علی عسکرلعلی سرپرست و مدیر عمومی تیم‌ملی فوتبال افغانستان معرفی خواهند شد.

سرمربی سابق پرسپولیس چگونه خشم کادر فنی الاهلی را برانگیخت؟
سرمربی پرتغالی سابق سرخ‌های پایتخت پس از بازی ال‌کلاسیکوی عرب با اظهاراتش کادر فنی الاهلی مصر را خشمگین کرد. به گزارش فارس، اظهارات مانوئل ژوزه، سرمربی سابق پرسپولیس که به عنوان کارشناس بازی برای دیدار الاهلی مقابل الزمالک در رقابت‌های سوپر کاپ مصر دعوت شده بود، باعث عصبانیت کادر فنی تیم سابقش، الاهلی شد. این بازی که مشهور به «ال‌کلاسیکوی عرب» است در نهایت با نتیجه تساوی به پایان رسید و الزمالک در ضربات پنالتی الاهلی را شکست داد. سایت ارم‌نیوز امارات نوشت: ژوزه پس از این بازی از لحاظ فنی اظهاراتی را داشت و بازی الاهلی را زیر سوال برد و این عمل ژوزه باعث خشم کادر فنی این تیم از سرمربی پرتغالی شد.  ژوزه در سال 2012 هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت و پس از نیم‌فصل حضور در سرخ‌های پایتخت این تیم را ترک کرد.


Page Generated in 0/0054 sec