printlogo


کد خبر: 171915تاریخ: 1395/11/24 00:00
اخبار

«ماجرای نیمروز» جزو 5 فیلم پرفروش سال آینده است
سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» گفت: بعد از «سیانور» احساس کردم فضا برای کارهای تاریخی بویژه تاریخ معاصر مهیا شده، یعنی استقبال مخاطبان از فیلم‌های «سیانور» و «ایستاده در غبار» من را مجاب کرد می‌‌توان این فضا را ادامه داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: هرچند تا به حال هم به علل مختلف همه ما از روایت تاریخ معاصر دور بودیم و یکی از علت‌های آن انگ‌هایی است که زده می‌شوند اما 2 فیلم قبلی، فیلم‌هایی بودند که تاریخ معاصر یا شخصیت‌هایی را روایت کرده بودند که شعاری نبود و عنوان حاکمیتی به آن تعلق نمی‌گرفت. رضوی ادامه داد: پیش‌بینی من این است که فیلم«ماجرای نیمروز» جزو 5 فیلم پرفروش سال آینده باشد و این یعنی مخاطب آن را می‌بیند. وی افزود: ما هم در فیلم «ماجرای نیمروز» سراغ یکی از ملتهب‌ترین اتفاقات تاریخ معاصر رفتیم و به نظرم سخت‌ترین بخش کار قبل از تولید بود، زمانی که ما باید نهادهای مختلف را مجاب می‌کردیم که اجازه دهند ما این مقطع را کار کنیم. رضوی گفت: در جریان اتفاق ناگواری که برای «سیانور» در اکران افتاد، یک‌سری عوامل دست به دست هم دادند ولی زمینه کار «ماجرای نیمروز» با زمینه «سیانور» متفاوت و راهش هموارتر است.

«صدف نبوت»  تازه سروده‌های استاد سازگار
مجموعه جدیدی از سروده‌های استاد غلامرضا سازگار با عنوان «صدف نبوت» همزمان با ایام فاطمیه منتشر می‌شود. به گزارش تسنیم، جدیدترین اثر غلامرضا سازگار، شاعر پیشکسوت آیینی، با عنوان «صدف نبوت» از سوی مؤسسه ادبیات و هنر هلال منتشر می‌شود. این اثر که دربردارنده سروده‌های سازگار با موضوع فاطمی است، همزمان با ایام فاطمیه به چاپ خواهد رسید. «صدف نبوت» مشتمل بر تمام تازه‌سروده‌های این شاعر پیشکسوت درباره مناسبت‌های جمادی‌الاول و جمادی‌الثانی و شهادت حضرت زهرا(س) است. سروده‌های این مجموعه در قالب‌های نوحه، سرود و غزل  قصیده است. سازگار که از پیشکسوتان شعر آیینی است، در اشعارش «میثم» تخلص می‌کند. برخی از شعرهای او در زمره‌ ماناترین آثار آیینی قرار می‌گیرند. اشعار این شاعر اهل‌بیت(ع) نه اینکه از لحاظ ادبی دارای پیچیدگی‌ها و اتفاقات زبانی خاصی باشند، بلکه اتفاقاً سهل ممتنع و همه فهم بودن زبان اشعار او باعث شده است بسیار مورد توجه قرار گیرد. اندیشه‌ متعالی و حرف‌های روشنگرانه در شعر به همراه سلامت کلام و صحیح و مستند بودن وقایع در بیان مدح و مراثی اهل‌بیت(ع) نکته‌ بسیار مهمی است که غلامرضا سازگار همیشه به آنها توجه دارد و در اشعارش کمتر می‌توان به ایرادات محتوایی برخورد. سازگار شاعری استاد دیده و مداحی پای منبر پرورش یافته است و این امر ساختار ذهنی او را بسیار سالم بار آورده است.

حضور بیش از 100 کشور در جشنواره فیلم 100
بخش «نمایش ویژه» شامل آثار منتخب جشنواره‌های بین‌المللی جهان در جشنواره بین‌المللی فیلم «۱۰۰» برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، بهنام بهادری مدیر کمیته بین‌الملل جشنواره فیلم‌ «100»  آثار این بخش را از جشنواره‌های مطرح جهان از جمله جشنواره فیلم‌های60 ثانیه‌ای دانمارک، جشنواره 60 ثانیه‌ای پاکستان، جشنواره 60 ثانیه‌ای هند، جشنواره 100 ثانیه‌ای بوستون، ویدیو میکر ایتالیا و... عنوان کرد.  وی افزود: جشنواره فیلم «100» قدیمی‌ترین جشنواره «ثانیه‌ای» دنیا است، آثار جشنواره‌های بین‌المللی جهان نیز در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود. بهادری با انتشار اسامی کشورهای شرکت‌کننده در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم«100» اعلام داشت که  بیش از 100 کشور در این جشنواره حضور دارند؛ ایالات متحده، هند، بریتانیا، ترکیه، اسپانیا، کانادا، برزیل، فرانسه، روسیه، آرژانتین، ایتالیا، مکزیک، آلمان، مصر، بنگلادش، پرتغال، چین، هلند و... از جمله این کشور‌ها هستند. جشنواره بین‌المللی فیلم‌ «100» طی روزهای چهارم تا ششم اسفندماه سال جاری به دبیری علی قربانی در تهران برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0058 sec