printlogo


کد خبر: 171953تاریخ: 1395/11/25 00:00
مدیرکل نوسازی مدارس استان:
۳۸ درصد مدارس سمنان تخریبی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به وضعیت سازه‌ای مدارس این استان گفت: ۳۸ درصد مدارس استان سمنان تخریبی است. ابوالفضل دربانی در گفت‌وگو با تسنیم در سمنان، اظهار داشت: امروز تنها 15 درصد از بناهای مدارس در استان سمنان براساس ضوابط مدرسه‌سازی مستحکم است. وی با اشاره به اینکه 81 درصد دیگر مدارس استان سمنان باید تخریب و نوسازی یا مقاوم‌سازی شود، اضافه کرد: از این میزان 43 درصد از مدارس استان سمنان نیاز به مقاوم‌سازی داشته و 38 درصد از مدارس نیز تخریبی است و باید نوسازی شود. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان افزود: البته این 43 درصد مدارس استان سمنان براساس ضوابط جدید مدرسه‌سازی نیاز به مقاوم‌سازی دارند، چراکه ضوابط مدرسه‌سازی با توجه به  زلزله‌های اخیر تغییر کرده است.  دربانی با اشاره به بخشی از عملکرد اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در 5/3 سال گذشته گفت: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا امروز با حمایت‌هایی که انجام شده است، ماهانه 2 پروژه مدرسه‌سازی در استان سمنان تحویل آموزش‌وپرورش این استان شده است. وی اضافه کرد: براساس آمارهای موجود در زمان فعالیت دولت یازدهم به صورت میانگین روزانه 5/1 کلاس درس در استان سمنان استانداردسازی گرمایشی شده و امروز یکهزار و 944 کلاس درس در 329 مدرسه استان سمنان از نظر سیستم‌های گرمایشی استانداردسازی شده است. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به اینکه امروز 80 درصد از سیستم‌های گرمایشی مدارس این استان استاندارد است، از اتمام طرح استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس این استان تا پایان سال 96 خبر داد و گفت: البته امروز هم حتی یک کلاس درس استان سمنان نیز با بخاری‌های نفتی گرم نمی‌شود. دربانی با اشاره به اینکه پروژه‌های تکمیل‌شده در حوزه آموزش‌وپرورش در قالب 83 پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی بوده است از احداث 422  کلاس درس و افزوده شدن 70 هزار و 119 مترمربع به فضای آموزشی این استان در این مدت خبر داد.
تحصیل دانش‌آموزان در مدارس فرسوده
مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان سمنان اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با بیان اینکه ۶۵ درصد مدارس این استان فرسوده هستند، گفته بود: ۶۵ هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.
دربانی در دیدار اعضای ستاد برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی، ضمن اشاره به لزوم بهسازی مدارس استان، گفته بود: امروز توسعه و بهسازی فضاهای آموزشی یکی از اولویت‌های کاری سازمان توسعه و نوسازی مدارس است اما در این بین کمک خیران مدرسه‌ساز بسیار مهم است. وی افزوده بود: خوشبختانه مجمع خیران مدرسه‌ساز در استان سمنان از سال ۷۸ تاسیس شده و در حال حاضر ۶۵۰ نفر از خیران حقوقی و حقیقی در آن عضو هستند که تاکنون خدمات شایانی را نیز به مجموعه آموزش‌وپرورش استان ارائه داده‌اند اما باید گفت امروز با وجود مشکلات اقتصادی نیازمند کمک بیشتر این خیران و دستگاه‌های دولتی هستیم. حضور این قشر نیکوکار باعث دلگرمی مسؤولان و همچنین مجموعه مدیریت آموزش‌وپرورش می‌شود همچنین باید گفت اجر این مقوله ارزشمند، با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان سمنان در بیان اهمیت نوسازی مدارس استان نیز گفته بود: ۱۱۲هزار دانش‌آموز در استان وجود دارد که ۶۵هزار نفر آنها در مدارس فرسوده تحصیل می‌کنند که این مهم از این منظر بسیار اهمیت پیدا می‌کند.


Page Generated in 0/0053 sec