printlogo


کد خبر: 171966تاریخ: 1395/11/25 00:00
چرا جایگاه استقلالی‌ها خالی ماند؟
بلیت‌فروشی خیالی

سکوهای خالی پرتعداد بین تماشاگران استقلال، باورنکردنی‌ترین تصویر داربی تهران بود. بازی رفت، بخشی از سکوهای استقلال خالی ماند و همین مساله، حرف و حدیث‌ زیادی ایجاد کرد. این بار سازمان لیگ، ادعا کرد همه بلیت‌ها را فروخته و 100 عدد بلیت باقیمانده داخل ورزشگاه فروخته شده اما صندلی‌های خالی پرتعداد آزادی، چیز دیگری را نشان می‌دهد. بازی رفت مدیران سازمان لیگ ادعا کردند سامانه بلیت‌فروشی مشکلی ندارد و همه بلیت‌ها فروخته شده ‌است. خالی ماندن سکوهای استقلال در آن مسابقه، با بهانه بلیت خریدن و نیامدن بعضی تماشاگران استقلال به خاطر نتایج ضعیف تیم توجیه شد. امروز که استقلال در اوج است، نتایج خوبی گرفته و سازمان لیگ ادعا کرده طرفداران این تیم همه بلیت‌های‌شان را خریده‌اند، این بهانه هم بی‌معنی به نظر می‌رسد.
سؤال اینجاست، چرا سکوهای استقلال خالی مانده‌اند؟
در صورتی که ادعای سازمان لیگ درباره خرید همه بلیت‌ها صحت داشته باشد، یعنی بخشی از بلیت‌های استقلالی‌ها توسط هواداران حریف خریداری شده است. همین موضوع هم بخشی از ورزشگاه را پر از صندلی خالی و بخشی دیگر را متراکم‌تر کرده است تا حدی که بعضی تماشاگران قرمزپوش در طبقه دوم و ایستاده بازی را تماشا کنند. زمان خرید بلیت‌های داربی، فقط کافی است لحظه خرید روی لوگوی تیم مورد نظر کلیک کنید و پس از آن، هیچ محدودیتی برای ورود به ورزشگاه و نشستن در جایگاه تیم مقابل وجود ندارد. در تمام نظرسنجی‌های تلویزیونی و اینترنتی، نسبت طرفداران پرسپولیس به استقلال چیزی بین 60 تا 65 درصد، مقابل 35 تا 40 است. با این وجود، سازمان لیگ نه حاضر شده با قواعد میزبان و میهمان بلیت را به نسبت 90 به 10 بفروشد، نه براساس درصد طرفداران دو تیم بلیت‌فروشی کند. بلیت‌فروشی اینترنتی با سهمیه‌بندی 50-50 با سامانه پرگاف سازمان لیگ، دو داربی بد برای استقلالی‌ها ساخته. داربی‌هایی که  طرفداران آنها به جای حضور زودهنگام در استادیوم، کنار صندلی‌های خالی مهم‌ترین بازی فصل را تماشا می‌کنند و بلیت‌های‌شان یا فروخته نشده یا در دست طرفداران رقیب قرار دارد.
 


Page Generated in 0/0128 sec