printlogo


کد خبر: 172004تاریخ: 1395/11/26 00:00
آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به ویژگی‌های رهبر انقلاب:
آیت‌الله خامنه‌ای مانند آفتاب است

گروه سیاسی: اعتماد مراجع عظام تقلید به شیوه مدیریت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب، همواره در مواضع آنها نشان داده شده است. مراودات و مناسبات رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید نیز به‌گونه‌ای است که نشان‌دهنده وجود یک رابطه مستمر و نزدیک میان ولی‌فقیه و علمای قم است.
به گزارش «وطن‌امروز»، آیت‌الله العظمی سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی از مراجع تقلیدی است که سابقه طولانی در مبارزات انقلاب داشته است. او از شاگردان مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی و امام خمینی رضوان‌الله‌علیهما است. آیت‌الله علوی‌گرگانی سابقه آشنایی دیرینه با رهبر انقلاب دارد. او درباره رهبر انقلاب می‌گوید که همه مراجع نسبت به آیت‌الله خامنه‌ای اعتماد دارند و ایشان توانسته است با هوش و درایت کشور را مدیریت کند.
این مرجع تقلید درباره رابطه مراجع تقلید با آیت‌الله خامنه‌ای گفت: ولایت فقیه از زمان شیخ طوسی و قبل از آن  بوده و سند آن، همان سخن امام زمان(عج) است که فرمودند: «و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها إلی رواه حدیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجه‌الله علیهم» یعنی «در رخدادهایی که پیش می‌آید به راویان حدیث ما مراجعه کنید زیرا آنان حجت من بر شمایند و من حجت خدا بر آنان هستم». این همان معنای ولایت فقیه است. این ولایت فقیه از بین نمی‌رود و بوده و خواهد بود تا به دست امام زمان(عج) برسد.
آیت‌الله علوی‌گرگانی به تسنیم گفت: ولایت فقیه یک مساله اساسی و ریشه‌دار است و اینگونه نیست که بگوییم خود امام خمینی(ره) آن را ابداع کرده باشند، بلکه امام مفهوم آن را روشن کردند. اکنون مراجع نیز ولایت دارند و می‌توانند در همه امور نظر دهند اما در زمان کنونی که آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انتخاب شدند و مورد تایید مراجع هستند، همه نظرات تابع ولایت فقیه است تا ایشان سرآمد همه باشند و مملکت یکصدا باشد. اختیار امور هم به دست رهبر معظم انقلاب است و نظر ایشان را پیاده می‌کنیم.
این مرجع تقلید درباره سابقه آشنایی خود با رهبر انقلاب اظهارداشت: در قم ایشان را در درس حاج شیخ مرتضی حائری و مرحوم محقق داماد دیده بودم. البته در درس مرحوم بروجردی یادم نیست اگرچه خود ایشان می‌گویند که در درس آیت‌الله بروجردی شرکت داشتند. ایشان از اصحاب حضرت امام رحمه‌الله علیه بودند و ما هم که به درس مرحوم امام می‌رفتیم ایشان را می‌شناختیم لکن ایشان از جهات انقلابی و مبارزات سیاسی پیشرو و جزو ارکانی بودند که در اطراف امام حضور داشتند. ما هم مطالبی را که امام می‌گفتند، نمی‌گذاشتیم ایشان تنها بماند و نظرات امام را در سخنرانی و در ایام تعطیلات پخش می‌کردیم ولی آیت‌الله خامنه‌ای نقش موثرتری داشتند. ایشان در مسیر سیاست بودند اما رفاقت و دوستی ما پابرجا بود. اکنون هم ایشان نسبت به ما بزرگوار است. ما از زمان مرحوم پدرشان با ایشان آشنایی داشتیم. در آن زمان در مسجد پدرشان با ایشان آشنا و مذاکراتی داشتیم و بعد هم در قم  ارتباط داشتیم و در درس مرحوم محقق داماد و شیخ مرتضی حائری ایشان را می‌دیدیم.
آیت‌الله علوی‌گرگانی در ادامه درباره مدیریت سیاسی و جایگاه فقهی آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کرد: شخصیت ایشان مانند آفتاب روشن است. در دنیا اینگونه نیست که یک نفر را همه قبول داشته باشند و از زمان پیامبر و حضرت علی علیه‌السلام اینگونه بوده است و نباید به شبهه‌افکنان توجه کرد. شخصیت رهبری بحمدالله جاافتاده‌ است و توانسته‌اند کشور را اداره کنند. ممکلت‌داری شوخی نیست و خداوند عقل و هوشی به ایشان داده که توانستند کشور را مدیریت کنند و ان‌شاءالله تا زمان ظهور امام زمان(عج) خدا سایه ایشان را بر سر کشور نگه دارد. درباره منزلت علمی ایشان نیز باید گفت کسانی که به درس ایشان می‌روند افراد بسیار فاضلی هستند. اگر در ایشان علم و منزلت نبود کسی در درس‌شان حاضر نمی‌شد. الحمدلله شخصیت والایی هستند و خدا حفظ‌شان کند.
این مرجع تقلید در ادامه در پاسخ به این سوال که رهبر معظم  انقلاب در سال‌های اخیر بارها  بر واژه انقلابی بودن و انقلابی ماندن تأکید داشتند. به نظر شما روحیه انقلابی چه تأثیری در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب دارد؟ خاطرنشان کرد: انقلابی بودن اصل اول است و ما از ابتدا با این انقلاب جلو آمدیم. اگر انقلاب فراموش بشود کل هدف ما تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و باید مراقب باشیم روح انقلاب را از دست ندهیم. خون شهدا و جانبازان براحتی نریخته که هرکس بنشیند انقلاب یا رهبری را تضعیف کند. کشوری که این همه خون داده است باید توسط مردم نگه داشته شود. اگر هرکس حاشیه‌ای درست کند چیزی از انقلاب نمی‌ماند لذا رهبری تأکید دارند که مردم و مسؤولان بدانند انقلاب با چه سرمایه‌ای به‌دست آمده و نسل جوان بفهمند که انقلاب رایگان به‌دست نیامده و باید روحیه انقلابی را نگه داریم و فراموش نکنیم.


Page Generated in 0/0238 sec