printlogo


کد خبر: 172011تاریخ: 1395/11/26 00:00
نارضایتی 99/9درصدی از خدمات پس از فروش خودرو

کمتر از 1/0 درصد از مجموع نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش از نظر عملکردی و تامین رضایت مشتریان در رتبه یک قرار دارند. به گزارش تسنیم، اشکان گلپایگانی، مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افزود: براساس ارزیابی‌ها از مجموع 2440 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش 39 شرکت خودروساز در سراسر کشور تنها 20 نمایندگی در سطح رتبه یک قرار دارند. وی اضافه کرد: باتوجه به برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین هدف‌گذاری‌ها برای سال آینده، بیش از 35 درصد از نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز باید در سطح رتبه یک قرار گیرد. گلپایگانی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت مطابق فضای جدید کسب‌وکار در کشور و نیز گسترش تعاملات ایجادشده با شرکت‌های بین‌المللی، سال گذشته دستورالعمل و ضوابط مربوط به خدمات فروش و پس از فروش را بسیار سختگیرانه و مطابق استانداردهای روز دنیا بازنگری کرد.
کیفیت و خدمات پس از فروش خودروها مورد رضایت مردم نیست
از سوی دیگر رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان  با اعلام اینکه خودروساز حق ندارد به مصرف‌کننده بگوید مقابل این مبلغ همین خودرو هم خوب است، گفت: در حال حاضر نحوه کیفیت و خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروسازی اصلا مورد رضایت مردم نیست.  سیدمحمود نوابی در همایش بین‌المللی صنعت خودرو با اشاره به اینکه پرداخت خسارت باید یکی از اولویت‌های اصلی شرکت‌های خودروساز برای جذب مشتری باشد، اظهار داشت: بحث مشتری‌مداری باید در اولویت کاری خودروسازان باشد، ما تا کی باید با استانداردهای جهانی فاصله داشته باشیم؟  وی با اشاره به آیین‌نامه حقوق مصرف‌کنندگان خودرو که با تاخیری 3ساله اخیرا به تصویب معاون اول رئیس‌جمهور رسیده است، افزود: در برخی از مواد این آیین‌نامه ما کیلومترها و گارانتی‌ها را برای خودروها کاهش داده‌ایم. این در حالی است که ما باید با استانداردهای بین‌المللی خود را مطابقت دهیم نه آنکه حتی استانداردهای خودروهای وارداتی را در برخی موارد کاهش داده و مطابق معیارهای خود کنیم.  وی با اشاره به اینکه شرکت‌های بازرسی نباید به منافع خودروساز گره خورده باشند، گفت: آیین‌نامه حقوق مصرف‌کنندگان به روشنی حقوق مشتریان و نحوه رسیدگی به شکایت آنها را اعلام کرده است. وی گفت: متاسفانه سرعت اجرا در برخی بخشنامه‌ها یا حتی آیین‌نامه‌ها به کندی انجام می‌شود که این موضوع اصلا مطلوب نیست. نوابی خطاب به نمایندگان شرکت‌های خودروساز  تصریح کرد: نحوه کیفیت خدمات مورد رضایت مردم نیست، باید اقدامات لازم را برای رفع این موضوع انجام دهیم. نکته قابل توجه اینکه ما حتی در خودروهای وارداتی نیز این اصول را رعایت نمی‌کنیم، به عنوان نمونه اخیرا برگه گارانتی یک نمایندگی خودروی وارداتی به دست من رسید که در آن هیچ تعهدی نسبت به مشتریان از سوی شرکت اعلام نشده است، فقط در آن نرخ‌ها را خوب تعیین می‌کنند ولی در زمان اجرای تعهدات از آنها شانه خالی می‌کنند.
پیش از این نیز منصور معظمی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع در همایش بین‌المللی صنعت خودرو با بیان اینکه امروز خودرو یک وسیله لوکس به شمار نمی‌آید، افزود: به مسؤولان و مردم حق بدهید که از من درباره صنعت خودروی کشور بپرسند؛ مردم گاهی به زبان شکوه نارضایتی خود را از این حوزه اعلام می‌کنند به همین منظور ما امروز دور هم جمع شده‌ایم تا مشکلات صنعت خودرو را شناسایی کنیم و درصدد رفع آن باشیم.


Page Generated in 0/0145 sec