printlogo


کد خبر: 172016تاریخ: 1395/11/26 00:00
خطر جانی برای هموطنان 13 استان کشور

گروه اجتماعی: معاون پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به دلیل خطرات جانی که در برخی از استان‌ها به دلیل بارش شدید برف و باران گزارش شده است، تصمیم گرفته شد مدارس و ادارات این استان‌ها تعطیل اعلام شود. به گزارش میزان، مرتضی اکبرپور گفت: تاکنون 25 استان کشور تحت تاثیر بارش باران، برف و آبگرفتگی قرار گرفته‌اند. وی افزود: در 8 استان کشور نیز سیل و آبگرفتگی شدید گزارش شده است. معاون پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور از آماده‌باش کامل ستاد بحران و دستگاه‌های امدادی استان‌های درگیر بارش برف و باران خبر داد و اظهار کرد: برخی استان‌ها تحت تاثیر بارش برف و باران قرار گرفته‌اند که به لحاظ رعایت و حفظ ایمنی و کاهش خطرات احتمالی مدارس برخی از این استان‌ها نیز تعطیل اعلام شده ‌است.  اکبرپور ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شدت بارش برف و باران خطرات جانی برای شهروندان 13 استان کشور وجود دارد و تاکید شده مدارس و برخی از ادارات این استان‌ها تعطیل شود. وی درباره مشکلات حال حاضر استان‌های متاثر از بارش برف و باران خاطرنشان کرد: مسدود شدن برخی جاده‌های مواصلاتی، افت فشار گاز و ریزش بهمن از جمله اصلی‌ترین مشکلات ما در استان‌های متاثر از بارش برف و باران است.
هشدار درباره بارش شدید باران در 7 استان
کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در 25 استان کشور خبر داد و گفت: بارش‌های حداقل 7 استان کشور سیل‌آسا خواهد بود. به گزارش میزان، محمد اصغری با اشاره به اینکه اوج بارش‌های زمستانه را در کشور شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، فارس، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه، لرستان، کردستان، بخش‌هایی از کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، سمنان و بخش‌هایی از کرمان و همدان بارش برف و باران ادامه دارد.  وی ادامه داد: شدت بارش‌ها در تمام کشور ادامه داشته و تنها در 2 استان قم و مرکزی با پدید آمدن حفره در لایه‌های ابرها از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود.  کارشناس هواشناسی با هشدار به مردم کشور بویژه برخی استان‌ها درباره بارش باران‌های سیل‌آسا، از آنها خواست در حد امکان برخی مناطق را تخلیه کرده یا از خانه‌های خود خارج نشوند.  اصغری تاکید کرد: در استان‌های هرمزگان، بوشهر، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و لرستان شاهد شدید‌ترین بارش سال‌های اخیر در این مناطق خواهیم بود که در این ارتباط هشدار‌های لازم صادر و ادارات و مدارس تعطیل شده است.
دستور تخلیه منازل مسکونی
به علت احتمال طغیان رودخانه، دستور تخلیه منازل مسکونی منطقه «خندق شهر» زاهدشهر فسا صادر شد. به گزارش میزان، عبدالمحمد عسکرزاده، بخشدار بخش شیبکوه فسا در پی بارش سیل‌آسای باران از مردم منطقه خندق زاهدشهر خواست هر چه سریع‌تر منازل مسکونی خود را تخلیه کنند. وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته با ستاد بحران شهرستان بیش از 150 خانوار در این منطقه ساکن هستند که باید هر چه سریع‌تر منازل خود را تخلیه کنند.


Page Generated in 0/0052 sec