printlogo


کد خبر: 172017تاریخ: 1395/11/26 00:00
اخبار

اعضای باند 4 نفره کلاهبردار دستگیر شدند
سرقت 2 میلیاردی با ارسال پیامک
اعضای باند 4 نفره کلاهبردار در شهرستان پیشوا که با ارسال پیامک و انجام عملیات کارت به کارت به سرقت 2 میلیاردی از حساب دیگران مبادرت کرده بودند با تلاش عوامل پلیس شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش فارس، سرهنگ مصطفی علیزاده، فرمانده انتظامی شهرستان پیشوا گفت: در پی ارسال یک فقره پرونده کلاهبرداری پیامکی از دادسرای ناحیه یک تهران مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی مبلغ 18 میلیون ریال از حساب شاکی به طور غیرمجاز برداشت کرده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. وی افزود: در تحقیق به عمل آمده از شاکی، مشخص شد وی قصد واریز مبلغ 18 میلیون ریال به کارت برادرش را داشته است که فرد یا افرادی شماره کارت دیگری را برای شاکی ارسال کرده‌اند و او با تصور اینکه پیامک از طرف برادرش است وجه مذکور را به آن شماره واریز می‌کند و بعد از واریز وجه متوجه کلاهبرداری می‌شود. علیزاده تصریح کرد: با به‌کارگیری روش‌های فنی و شگردهای خاص پلیسی، محل برداشت وجه در پیشوا شناسایی می‌شود و 4 نفر که اقدام به برداشت وجه با آن شماره کارت کرده بودند نیز شناسایی و طی چند عملیات همزمان و غافلگیرانه دستگیر شدند. این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان 18 عدد عابربانک متعلق به افراد دیگر، چند فقره چک و سیمکارت و وجوه نقد کشف شد. علیزاده افزود: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به جرم خود اعتراف کرده و اظهار داشتند تاکنون حدود 2 میلیارد ریال از طریق ارسال پیامک یا کارت به کارت کلاهبرداری کرده‌اند، لذا در این باره پرونده جهت سیر مراحل بعدی تحویل مقامات قضایی شد.


ارسال بیش از هزار و 100 طرح برای جایزه بزرگ اختراعات
دبیر شورای سیاست‌گذاری نخستین جایزه بزرگ اختراعات ایران از ارسال بیش از 1100 طرح اختراع به دبیرخانه نخستین جایزه بزرگ اختراعات ایران خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، مصطفی حسنی با بیان اینکه این جایزه با هدف حمایت از ایده‌های نو در کشور و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها در حوزه اختراع برگزار می‌شود، گفت: حوزه‌های پزشکی، تجهیزات پزشکی، پلیمر، پتروشیمی و صنایع وابسته اصلی‌ترین محورهای این جشنواره است و در این برنامه تلاش داریم تا فاصله بین ایده، اختراع تا تجاری‌سازی محصول را برای مخترعان کم کنیم. وی گفت: بیش از 1800 نفر برای ارائه اختراع نام‌نویسی کردند و حدود هزار و 112 طرح به دبیرخانه رسید که پس از چند مرحله داوری در نهایت 389  طرح برگزیده شد و در روز اختتامیه از 30 طرح قدردانی می‌شود. نخستین جایزه بزرگ اختراعات ایران با همکاری جمعی از نخبگان و مشارکت شورای دستیار جوان مناطق آزاد اول اسفند در برج میلاد برگزار می‌شود.

آغاز هفته آگاهی از مغز با شعار «مغزت رو بشناس»!
هفته آگاهی از مغز به همت ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی ‌و فناوری ریاست‌جمهوری از روز جمعه، 29 بهمن‌ماه به منظور ارتقای آگاهی عموم مردم نسبت به عملکردهای مغز برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، سیما توکلی، دبیر اجرایی هفته آگاهی از مغز با بیان اینکه این هفته با شعار «مغزت رو بشناس!» برگزار می‌شود، افزود: این هفته با 3 هدف کلی ارتقای عملکرد مغز، شناسایی بیماری‌های مغزی و پرهیز از برچسب‌گذاری روی بیماران مبتلا به بیماری‌های روانی برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه ستاد علوم‌شناختی با مشارکت سایر ارگان‌های دولتی، برنامه‌هایی را در این هفته برگزار می‌کند، یادآور شد: برگزاری 4 سمینار تخصصی در مناطق 4، 18، 19 و 6 تهران در سطح دانش‌آموزی از جمله برنامه‌های این هفته است. توکلی افزود: سفیران مغز به عنوان مروجان این حوزه در 70 مدرسه کشور حضور می‌یابند و درباره موضوعاتی چون مغز، کارکردهای مغز و عملکرد مغز مطالبی را ارائه می‌دهند.


Page Generated in 0/0203 sec