printlogo


کد خبر: 172019تاریخ: 1395/11/26 00:00
کوتاه و گویا

  چهارمین دوره مسابقات بین‌المللى سازه‌هاى ماکارونى SBC با حضور نمایندگانی از 7 کشور و با محوریت حمایت از کودکان کار برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای تماشای این رقابت‌ها، می‌توانند امروز از ساعت 9 صبح تا 19 به تالار ایوان شمس واقع در تقاطع بزرگراه‌های کردستان و شهید گمنام مراجعه کنند. در این دوره از رقابت‌ها که با حضور نمایندگانی از کشورهاى آمریکا، کانادا، کره‌جنوبی، روسیه، قزاقستان، عراق و نمایندگان کشورمان برگزار خواهد شد، گروهی از کودکان در معرض آسیب پایتخت نیز در قالب تیمی دانش‌آموزی، با رقبای بین‌المللی خود مسابقه خواهند داد.
  دهمین کنگره سالانه زیبایی‌اندام ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه با حضور جراحان پلاستیک و زیبایی در مرکز همایش‌های جزیره کیش برگزار می‌شود. حمیدرضا فتحی دبیر اجرایی این کنگره با اعلام این خبر، افزود: این کنگره با هدف ارتقای سطح علمی همکاران با بحث و تبادل نظر درباره نحوه انتخاب درمان‌های جراحی زیبایی اندام‌ها و پیشگیری و درمان عوارض‌های احتمالی برگزار می‌شود.
  مهدی احمد مهرابی، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه 13 با بیان اینکه ایجاد فضای مطلوب شهری به وضعیت روحی شهروندان و زیباسازی بصری کمک می‌کند، گفت: عملیات به‌زراعی، هرس و سمپاشی  در فضای سبز سطح محدوده توسط اکیپ‌های مشخص و کارشناسان مربوط توسط اداره فضای سبز منطقه از مدتی پیش آغاز شده و تا نیمه اول اسفندماه ادامه دارد.
  عباس بابازاده، شهردار منطقه 10 گفت: به منظور رسیدگی به وضعیت رفاهی معلولان، مناسب‌سازی فضاهای داخلی منازل مسکونی معلولان با نصب بالابر در محل سکونت، همسطح‌سازی پیاده‌رو‌های مقابل منازل و اصلاح شیب‌های نامناسب معابر در حال اجراست و با شناسایی خانواده‌هایی که فرزند یا افراد معلول دارند و در صورت تمایل آنها، رمپ‌هایی مقابل در ورودی منزل،
راه پله و محیط‌های مشاع با توجه به رضایت دیگر ساکنان و همسایه‌ها به صورت رایگان
نصب می‌شود.
  همایش ویژه پاکسازی محیط همزمان با راهپیمایی 22 بهمن و  با حضور صدها نفر از شهروندان منطقه 10 برگزار شد. امیر رشیدی، معاون خدمات شهری گفت: گروه‌های داوطلب مردمی با حضور 350نفر و همکاران نسبت به جمع‌آوری ضایعات خشک و پسماند در مسیر خیابان آزادی حد فاصل بزرگراه یادگار امام (ره) تا بزرگراه شهید نواب صفوی اقدام کرده و توانستند بالغ بر 1000کیلوگرم پسماند خشک ارزشمند جمع‌آوری کنند.
  برای نخستین بار در ایران سایت کمپوست با ظرفیت تولید ماهانه 4 تن کود خالص در منطقه  22 راه‌اندازی شد. مولایی، شهردار منطقه22 در این باره گفت: دستگاه‌های موجود در این سایت قابلیت تولید کمپوست بدون بو و تولید شیرابه و جلوگیری از تجمع حشرات و جانوران موذی را دارا بوده و روزانه 100 تا 150 لیتر(50 کیلوگرم) زباله‌ تر به همراه 10 لیتر خاک اره وارد دستگاه شده و معادل 350 کیلوگرم مواد کمپوست با نسبت ازت به کربن مناسب  از این دستگاه استخراج می‌شود.


Page Generated in 0/0052 sec