printlogo


کد خبر: 172029تاریخ: 1395/11/26 00:00
اخبار

محسن چاووشی:
شرمساری خوزستان برای کیست؟
محسن چاووشی، خواننده پرطرفدار موسیقی پاپ در فضای مجازی برای خوزستان و مشکلاتی که برای این دیار پیش آمده‌، نوشت: وقتی خوزستان اینطور باشد شرمساری‌اش برای کیست؟ به گزارش فارس‏، محسن چاووشی، خواننده پرطرفدار موسیقی پاپ در صفحه شخصی خود در فضای مجازی برای خوزستان و مشکلاتی که برای این دیار پیش آمده ‌است دست به قلم شد. او در صفحه شخصی‌اش نوشت: ‌«بحث و موضوع خوزستان، آنقدر تکراری شده و آلوده به اغراض مختلف سیاسی و... که آدم نمی‌داند واقعا چه بگوید. خوزستان اما یک مساله سیاسی نیست. یک مساله انسانی است و انسان را مدام نمی‌شود با سیاست و جناح‌بازی‌های مغرضانه فدا کرد. حال خوزستان خوب نیست. یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور، اینطور باشد شرمساری‌اش برای کیست؟  با مقصرجلوه دادن این یا آن دردی از تن خوزستان رنجور و مهجور، مظلوم و سربلند اما مغرور کم می‌شود؟ نه! حرف بزنیم، می‌شود شوآف. حرف نزنیم، می‌گویند سکوت کرده، مصلحت‌اندیش است. من درد می‌کشم از درد خوزستان. از درد هرکجای ایران. هر زمان. هر وقت. هر جا. هر گوشه‌ای از این وطن که دردش بیاید، یک گوشه از وجود من می‌لرزد... این هوا و این نارسایی‌ها حق هیچ‌کدام از مردمان این سرزمین نیست. گاهی وقت‌ها فکر می‌کنم هر مساله‌ای در این کشور، فقط سوژه‌ای برای صفحه‌های مجازی شده و تیترهای اول روزنامه‌ها و... ولی آنها که در خوزستان زندگی می‌کنند می‌دانند دیده شدن درد خوب است اما از آن بهتر درمان کردن یا حداقل تلاش برای درمان کردن است. این کاری است که باید شود. مطرح کردن دردها کار اشتباهی نیست، درست است اما کافی نیست. خوزستان و مردمش به گردن این کشور و مردمانش حق دارند. این را هزار بار گفته‌ام اما در این سال‌ها چه کردیم برای این خاک و مردمانش که... خوزستان به ما نیاز ندارد آنقدر که ما به خوزستان نیاز داریم. ما بیشتر از خوزستان به خوزستان نیاز داریم. اگر حرف نمی‌زنم از مصلحت‌اندیشی نیست، از تکرار و بی‌نتیجه ماندن حرف، عاجزم».

12 فیلم نامزد اکران نوروز
سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: از میان درخواست‌ها برای نمایش نوروزی ۱۲ فیلم نامزد اکران در نوروز 96 هستند. به گزارش فارس،‏ غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره جلسه دیروز (25 بهمن) شورای صنفی نمایش گفت: 200 درخواست کتبی از سوی دفاتر پخش به شورای اعلام شده بود که مورد بررسی قرار گرفت و از میان این درخواست‌ها 12 فیلم کاندیدای اکران نوروز 96 شدند؛ «گشت 2»، «ماجرای نیمروز»، «هاری»، «یک روز بخصوص»، «رگ خواب»، «سه بیگانه»، «زرد»، «بدون تاریخ، بدون امضا»، «فراری»، «آشوب»، «آباجان» و «کارگر ساده نیازمندیم».  وی ادامه داد: «خوب، ‌بد، جلف» هم با توجه به اکران در 27 بهمن ماه متقاضی اکران 96 خواهد بود و اکران آن ادامه می‌یابد.

بازیگر فیلم «ماجرای نیمروز»:
جایزه‌ام را جای دیگری می‌گیرم
بازیگر فیلم «ماجرای نیمروز» گفت: در عرصه بازیگری سینما کار من با آقای مهدویان آغاز شد و در مستند «آخرین روزهای زمستان» در نقش «شهید حسن باقری» به ایفای نقش پرداختم. به گزارش میزان، مهدی زمین‌پرداز، بازیگر فیلم «ماجرای نیمروز» درباره گذشته کاری خود گفت: شاید برخی از تماشاگران من را نشناسند اما من سال‌ها در تئاتر فعالیت داشته و فارغ‌التحصیل این رشته هستم. در عرصه بازیگری سینما هم کار من با آقای مهدویان آغاز شد و در مستند «آخرین روزهای زمستان» در نقش «شهید حسن باقری» به ایفای نقش پرداختم. بازیگر فیلم «ایستاده در غبار» درباره نقشش در فیلم «ماجرای نیمروز» تصریح کرد: ابتدا قرار بود این نقش را «بابک حمیدیان» بازی کنند، ولی به علت مشغله وی در فیلمی دیگر با من تماس گرفتند و به جای حمیدیان این نقش را بازی کردم. در این فیلم نقش «مسعود» به عنوان یک بازجو را تجربه کردم. تجربه‌ای که بسیار هم سخت بود. وی از با اهمیت بودن تمام نقش‌ها در ماجرای نیمروز خبر داد و تاکید کرد: من با یک روز تاخیر به این کار اضافه شدم و وقتی فیلمنامه به من داده شد از آقای مهدویان پرسیدم کدام یک از این نقش‌ها پررنگ است و گفتند همه نقش‌ها به یک اندازه مهم و جدی هستند به همین خاطر هم شاید در فیلم نقش اولی وجود ندارد. زمین‌پرداز خاطرنشان کرد: من زیاد به سیمرغ فکر نمی‌کنم چون جایزه‌ام را جای دیگری می‌گیرم. همین که مخاطب، منتقدان و اهالی رسانه اینقدر کار را دوست داشتند برای من کافی است و این خودش یک سیمرغ است.


Page Generated in 0/0160 sec