printlogo


کد خبر: 172084تاریخ: 1395/11/27 00:00
اخبار

صهیونیست‌ها از 32 سال پیش برای تجزیه کشورهای اسلامی برنامه داشتند- قسمت سوم
بازی اسرائیلی در زمین استعماری خاورمیانه
طبق چشم‌انداز کلی سند اسرائیلی کیوونیم، جهان عرب و جهان اسلام به مثابه برجی کاغذی است که استعمار (فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها) آن را در دهه 20 قرن گذشته بدون توجه به خواسته‌ها و چشمداشت‌های ساکنان این دو جهان بنا کردند. این نقشه باید با راهبرد برافروختن آتش جنگ‌های داخلی در برخی از این کشورها پیاده شود.
شبه‌جزیره‌ عرب (عربستان، یمن و شیوخ خلیج‌فارس)- تمام این کشورهای عرب بر پایه و اساسی سست و متزلزل بنا شده‌‌اند و موجودیت و بقای خود را مدیون نفت هستند. در یمن شمالی و جنوبی اقلیت شیعه بزرگ‌ترین اقلیت کشور هستند. در سعودی از درآمدهای کلان آن تنها اقلیتی کوچک بهره می‌برند که فاقد هرگونه پشتوانه داخلی و مردمی هستند و حتی دستگاه نظامی در این کشورها قدرت حفظ نظام حاکم و دفاع از آن را ندارد.
 منطقه شبه‌جزیره‌ عرب نمونه کامل فروپاشی و تجزیه بر اثر فشارهای داخلی و خارجی است و این موضوع به شکلی خاص کشور عربستان را آن هم در آینده‌ای نزدیک تهدید می‌کند. هرج و مرج و فروپاشی داخلی نتیجه حتمی و طبیعی مورد انتظار در عربستان است، چون حکومت در آن بدون هیچ پایه و اساسی بنا شده است.
مغرب عربی (الجزایر، تونس و مراکش)- مناطق کوهستانی الجزایر شاهد وقوع جنگ داخلی بین 2 قبیله از قبایل ساکن این کشور است. این در حالی است که بین 2 کشور مغرب و الجزایر نیز اختلافاتی وجود دارد که میراث دوره استعمارگران اسپانیایی است. در تونس افراط‌گرایی دینی وحدت و یکپارچگی این کشور را تهدید می‌کند.
ایران، ترکیه، پاکستان و افغانستان- ساختار جمعیتی در ایران چند زبانه است؛ نیمی از آنها را فارس‌زبان‌ها و نیمی دیگر را آذری‌زبان‌ها تشکیل می‌دهند. جامعه ترکیه به 2 بخش اصلی تقسیم می‌شود؛ نیمی از آنها اهل سنت ترک‌تبار و نیمی دیگر را اقلیت شیعی علوی به عنوان بزرگ‌ترین اقلیت ترکیه تشکیل می‌دهند. کردهای اهل‌سنت اقلیت دیگر ترکیه هستند. در افغانستان نیز شیعیان بزرگ‌ترین اقلیت این کشور هستند و حدود یک‌سوم جمعیت افغانستان را به خود اختصاص می‌دهند. در پاکستان سنی نیز شیعیان بزرگ‌ترین اقلیت بوده و موجودیت نظام حاکم را تهدید می‌کنند.


یحیی السنوار نخست‌وزیر دولت حماس  در غزه شد
فرمانده‌ای قسم خورده علیه اسرائیل
یحیی السنوار، یکی از محبوب‌ترین فرماندهان شاخه نظامی حماس و موسس گردان‌های عزالدین قسام در مقام نخست‌وزیر دولت غزه جانشین اسماعیل هنیه شد. السنوار 6 سال پیش در تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده بود. پس از آزادی، در اجتماع فلسطینیان در غزه، علیه این رژیم اعلام جهاد کرده و قسم خورده بود تا زمان آزادی همه اعضای حماس از اسارت اسرائیل به مبارزه ادامه دهد. روزنامه عبری‌زبان هاآرتص انتخاب سنوار را نشان‌دهنده افزایش قدرت شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین(حماس) دانسته است. اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر سابق دولت حماس در غزه بود که پس از انتخابات سال 2007 فلسطین به این سمت انتخاب شد اما به دلیل اشتباه بزرگی که در چرخش به سمت قطر و عربستان و گروه‌های تروریستی مورد حمایت آنها داشت محبوبیت خود را بین فلسطینی‌ها از دست داد. سنوار که فارغ‌التحصیل رشته زبان عربی است، در اردوگاه آوارگان  در سال 1988 به اسارت رژیم اسرائیل درآمد  و به 4 دوره حبس ابد محکوم شد، ولی ماه اکتبر سال 2011 میلادی، براساس توافق مبادله بیش از یکهزار اسیر فلسطینی در ازای آزادی گلعاد شالیت، یک نظامی اسرائیلی، آزاد شد.


Page Generated in 0/0052 sec