printlogo


کد خبر: 172090تاریخ: 1395/11/27 00:00
اخبار

قیمت شکر تنظیم بازاری اعلام شد
براساس تصمیمات جلسات کارگروه تنظیم بازار و به منظور کاهش سطح عمومی قیمت شکر عرضه شکر از محل موجودی کارخانجات قندوشکر و شرکت بازرگانی دولتی ایران با قیمت‌های مصوب صورت می‌پذیرد. به گزارش شاتا، شرکت بازرگانی دولتی ایران و انجمن صنفی کارخانه‌های قندوشکر آمادگی خود را برای همکاری با  مصرف‌کنندگان عمده (صنف و صنعت) شکر اعلام کردند و با همکاری این دو مرکز  شکر را می‌توان با قیمت‌های مناسب فراهم کرد. براین اساس، حداکثر قیمت فروش هر کیلوگرم شکر فله در کارخانه  ۲۵ هزار و ۲۰۰ ریال، حداکثر قیمت فروش هر کیلوگرم شکر فله در مغازه ۲۸ هزار و ۵۵۰ ریال، حداکثر قیمت فروش شکر بسته‌بندی ۹۰۰ گرمی در مغازه ۲۹ هزار و ۵۰۰ ریال و حداکثر قیمت فروش هر کیلوگرم شکر بسته‌بندی در مغازه ۳۲ هزار ریال است.


آغاز حواله‌فروشی ساندروهای سایپا
بلافاصله پس از پایان پیش‌فروش «ساندرو استپ وی» اتوماتیک که سایتش یک ساعته بسته شد و دست خیلی از مردم به آن نرسید، تبلیغات رنگانگ خرید و فروش حواله این خودرو در بازار آغاز شده است. به گزارش تسنیم، این روزها بازار خرید و فروش خودروی ساندرو استپ وی بسیار داغ است و همین امر باعث شده همچنان این خودرو اختلاف قیمتی 8 میلیون تومانی در بازار نسبت به قیمت کارخانه داشته باشد. شرکت سایپا برای تأمین نیاز بازار یکشنبه گذشته 5500 ساندرو استپ وی را پیش‌فروش کرد. از روز گذشته نیز فروش حواله‌های سال 96 این خودرو با تحویل خرداد و تیر ماه 96 در بازار رونق پیدا کرده است. برخی فروشندگان خودرو معتقدند این حواله را خود نمایندگی‌های فروش خودرو به طرق مختلف خریداری کرده‌اند و از طریق تبلیغات و اختلاف قیمت بازار تا کارخانه  در صدد کسب سود بسیار هستند که در این میان نظارت بخش‌های متولی بسیار کمرنگ است. در حال حاضر قیمت کارخانه ساندرو استپ وی اتوماتیک 52میلیون و 550 هزار تومان است اما در بازار با قیمت 63 میلیون به فروش می‌رسد. همچنین مدل دنده‌ای این خودرو هم در کارخانه 46 میلیون و 550 هزار تومان و در بازار 54 میلیون تومان است.


نحوه توزیع سبد حمایت غذایی
مدیر کل رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز توزیع سبد حمایت غذایی خبر داد و اقلام و فروشگاه‌های طرف قرارداد برای دریافت این سبد را اعلام کرد. احد رستمی در گفت‌وگو با مهر از آغاز توزیع سبد حمایت غذایی خانوارهای نیازمند از ابتدای هفته جاری خبر داد و گفت: چهارشنبه هفته گذشته اعتبار سبد غذایی نیازمندان از خزانه کل کشور واریز شد و از ابتدای هفته جاری نیز با واریز سهم خانوارهای نیازمند به تناسب تعداد افراد، این طرح با ابلاغ به تمام استان‌ها آغاز شد. وی با اشاره به اینکه سبد حمایت غذایی فقط شامل خانواده‌های تحت پوشش دائم کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی می‌شود، افزود: این خانواده‌ها می‌توانند با همراه داشتن کارت‌های بانکی متصل به حساب یارانه نقدی خود به فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه و سبد غذایی خود را دریافت کنند. وی درباره فروشگاه‌هایی که مشمولان باید برای دریافت سبد حمایت غذایی خود مراجعه کنند، گفت: این افراد برای دریافت سبد غذایی خود باید به یکی از ۶ هزار فروشگاه اتکا، اسکاد (اتحادیه سراسری تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت)، امکان، فرهنگیان، تعاونی مصرف محلی، سپه، رفاه و شهروند در سطح کشور مراجعه کنند. به‌گفته وی، این طرح 5/3 میلیون خانوار معادل ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور را در بر می‌گیرد.  گفتنی است اقلام این سبد شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، برنج، حبوبات، ماکارونی، لبنیات، روغن مایع، رب گوجه‌فرنگی و خرماست که مشمولان می‌توانند به تناسب اعتبار واریز شده به حساب آنها، نسبت به دریافت سبد غذایی خود از هر نام تجاری (بِرند) مد نظر اقدام کنند. هزینه سبد حمایت غذایی حداقل ۳۰هزار تومان و حداکثر نیز ۱۲۰ هزار تومان است؛ برای خانواده‌های یک نفره ۳۰ هزار تومان، برای خانواده‌های دو نفره ۵۰ هزار تومان و برای خانواده‌های بیشتر از این جمعیت به ازای هر نفر ۱۰ هزار تومان به حساب سرپرستان این خانواده‌ها واریز شده است. وی با بیان اینکه مبالغ واریز شده بابت سبد حمایت غذایی قابل برداشت نیست و فقط برای خرید اقلام یادشده از فروشگاه‌های اعلام شده قابل استفاده است، گفت: از زمان واریز این مبالغ به حساب‌های سرپرستان خانوار، مهلتی 4 ماهه برای خرید این اقلام در نظر گرفته شده است.


Page Generated in 0/0152 sec