printlogo


کد خبر: 172092تاریخ: 1395/11/27 00:00
اخبار

پرونده حقوق‌های نجومی باز است
مستشار دیوان محاسبات از ارائه گزارشی از حقوق‌های نجومی از سوی دیوان محاسبات تا پایان امسال خبر داد. اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به حقوق‌های نجومی در این دیوان، گفت: پرونده حقو‌ق‌های نجومی هنوز در دیوان محاسبات بسته نشده و همچنان در حال رسیدگی است. وی افزود: قرار است گزارش دیگری تا پایان سال از بررسی‌های دیوان محاسبات درباره حقوق‌های نجومی ارائه شود.


IPC متوقف شد
الگوی جدید قراردادهای نفتی پس از تصویب متوقف‌ شده و براساس این الگوهای جدید قراردادی امضا نشده است. هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه پس از تصویب الگوهای جدید نفتی (IPC) تاکنون قراردادی با طرف خارجی بسته نشده، گفت: طرف‌های خارجی که برای عقد قرارداد به کشورمان آمده‌اند، تنها تفاهمنامه امضا کرده‌اند که هیچ الزامی برای طرفین ندارد. وی با تأکید بر اینکه تاکنون ثمره‌ای از IPC ندیده‌ایم، ادامه داد: الگوی جدید قراردادهای نفتی پس از تصویب متوقف شد‌ و براساس این الگوهای جدید، قراردادی امضا نشده است. وی با بیان اینکه اشکالی که نمایندگان به IPC وارد می‌دانستند زودتر از آنچه فکر می‌شد، خود را نشان داد، گفت: نمایندگان بر این اعتقاد بودند که در الگوی جدید قراردادها این موضوع که پس از تحریم‌ها شرکت‌های خارجی طرف قرارداد موظف به ادامه همکاری باشند، دیده نشده که با اظهارات اخیر رئیس شرکت توتال مشخص شد IPC دارای مشکلاتی است.


ثبت سفارش انبوه قبل از بخشنامه جهانگیری
رئیس شورای رقابت با بیان اینکه معاون اول رئیس‌جمهور قبل از ابلاغ بخشنامه محدودیت واردات خودرو متوجه رقم بالای تقاضای خرید ارز برای واردات خودرو شده بود، گفت: این حجم ثبت‌سفارش آن هم قبل از ابلاغ بخشنامه عادی نبوده و باید مورد بررسی جدی قرار گیرد. رضا شیوا در گفت‌وگو با تسنیم، با اعلام اینکه براساس گزارشات دریافتی پیش از ممنوعیت واردات خودرو توسط نمایندگی‌های غیررسمی درخواست رقم بالای خرید ارز برای واردات خودرو اعلام شده بود، افزود: معاون اول رئیس‌جمهور در زمان بررسی و ساماندهی بازار ارز متوجه این امر شده و با ابلاغ بخشنامه ممنوعیت واردات خودرو توسط نمایندگی‌های غیررسمی مانع بروز التهاب در بازار ارز شده است، چراکه اگر آن میزان تقاضای ارز برای واردات خودرو به بازار می‌آمد تشنج عجیبی ایجاد می‌کرد. وی اضافه کرد: براساس گزارشات دریافتی این حجم ثبت‌سفارش آن هم قبل از ابلاغ بخشنامه عادی نبوده و باید مورد بررسی جدی قرار گیرد.


Page Generated in 0/0055 sec