printlogo


کد خبر: 172094تاریخ: 1395/11/27 00:00
جاسوسی محرز است

بررسی اظهارات مقامات امنیتی درباره آنچه حسین موسویان در ارتباطات خود با بیگانگان انجام داده، واقعیت‌ها درباره این دیپلمات مشکوک را آشکار می‌کند. در جدول زیر، برخی از این اظهارات و اطلاعیه‌ها آمده است:
حجت‌الاسلام والمسلمیــن غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، وزیر اطلاعات در دولت نهم، 23 آبان 1386: «از نظر وزارت اطلاعات جرم حسین موسویان محرز و قابل اثبات است و از ابتدا گفتم او مسائل را برخلاف مصالح و امنیت کشور در اختیار بیگانگان از جمله سفارت انگلیس قرار داده است... اعمال نفوذ معمولا برای تبرئه و نه اعلام مجرمیت صورت می‌گیرد ولی امیدواریم در پرونده موسویان این کار انجام نشود... پشت‌سر آقای موسویان جریانات و افراد متنفذی وجود دارند که مایلند او را از اتهامات وارده تبرئه کنند».
حجت‌الاسلام اژه‌ای، 6 آذر 1386: «از ابتدا تاکنون گفته‌ام آقای موسویان مطالبی را بر خلاف مصالح، در کشور بیگانه مطرح کرده و این از نظر اطلاعاتی محرز است ولی تشخیص نهایی برعهده دستگاه قضاست... از نظر وزارت اطلاعات قضیه جاسوسی موسویان محرز و قابل اثبات است. شما می‌گویید اگر قاضی تبرئه کرد، موسویان مجرم نیست ولی من می‌گویم از نظر وزارت اطلاعات ایشان مجرم است البته ممکن است قاضی نپذیرد کما اینکه بسیاری اوقات حرف دادستان را هم قاضی نمی‌پذیرد و اگر قاضی مجرم را تبرئه کرد، الزاما ممکن است به معنای اعمال نفوذ نباشد ولی احتمال اعمال نفوذ هم هست».
بیانیه وزارت اطلاعات در دوران مدیریت حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، 31 مرداد 1389: «وزارت اطلاعات قویا اعلام می‌دارد با عنایت به رای صادره از سوی شعبه ‌١٥ دادگاه انقلاب اسلامی تهران که قطعی شده است، به استناد ماده ‌٥٠٥ قانون مجازات اسلامی، آقای حسین موسویان به جرم «جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده با پوشش مسؤولان نظام و ماموران دولت و در اختیار قرار دادن اطلاعات مزبور به دیگران (افراد فاقد صلاحیت و بیگانگان)» به 2 سال حبس تعزیری و 5 سال محرومیت از مشاغل دیپلماتیک در وزارت امور خارجه و اشتغال در امور بین‌الملل سایر نهادها و ارگان‌های کشور محکوم شده است. لذا اقدام نامبرده مصداق روشن و کامل جاسوسی است».
حجت‌الاسلام مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم، 3 شهریور 1389: «آنچه درباره جاسوس بودن موسویان می‌گوییم براساس اسناد و اطلاعات است به همین دلیل براساس تعاریف وزارت اطلاعات از جاسوس، اطلاعیه وزارت اطلاعات مبنی بر جاسوس بودن وی درست است... ما نمی‌خواهیم دستگاه قضا را زیرسوال ببریم، قوه‌قضائیه ممکن است براساس قوانین خود که ممکن است ضعف یا مشکلی نیز در آنها وجود داشته باشد عمل کرده باشد بنابراین تبرئه وی توسط دستگاه قضا بیانگر آن نیست که جاسوس نباشد، چرا که براساس اسناد ما ایشان جاسوس محسوب می‌شود».


Page Generated in 0/0054 sec