printlogo


کد خبر: 172116تاریخ: 1395/11/28 00:00
رویدادها

کارگردان «پرده‌نشین»  سریال 100 قسمتی می‌سازد
دومین مجموعه تلویزیونی 100 قسمتی به کارگردانی بهروز شعیبی ساخته می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، آزیتا ایرایی، نویسنده فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی گفت: «اقیانوس آرام» عنوان مجموعه نمایشی 100 قسمتی است که کار نگارش اولیه آن به اتمام رسیده و هم‌اکنون در شورای بخش نمایشی سیما در دست بررسی است. وی بیان کرد: این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی در 100 قسمت، درامی خانوادگی را پیرامون اتفاقات زندگی پدر خانواده روایت می‌کند.

۱۵ نویسنده ایتالیایی در راه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
کارلو چروتی، رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران در نشست ترجمه شفاهی، خبر از حضور ۱۵ نویسنده از کشور ایتالیا در ایام برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این نشست کارلو چروتی با اشاره به حضور ایتالیا به عنوان میهمان ویژه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: پیشنهاد میهمان ویژه شدن کشور ایتالیا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مورد استقبال مقامات ایتالیا قرار گرفت و با جدیت آن را دنبال می‌‌کنند. وی در ادامه گفت: کشور ایتالیا برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته است که از جمله آن می‌توان به برگزاری نمایشگاه کتاب و آثار نسخ خطی در کتابخانه ملی ایران اشاره کرد. همچنین برنامه‌های مختلفی نیز در حوزه کتاب و موسیقی در نظر گرفته شده است. رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران در ادامه گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده 15 نویسنده از کشور ایتالیا نیز در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در این رویداد فرهنگی حضور خواهند داشت.

خاله سارا در «مهدپویا»
«سارا روستاپور» تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «مهد پویا» با اشاره به زمان پخش این برنامه گفت: این برنامه قرار است اردیبهشت سال آینده از شبکه پویا پخش شود. به گزارش فارس، وی ادامه داد: به احتمال فراوان باکس صبحگاهی برای این برنامه انتخاب شده است و در طول روز بازپخش هم دارد. این کارگردان تصریح کرد: مراحل فنی و تدوین این برنامه به نیمه رسیده است و به این دلیل که کار بسیار سنگینی را در بخش تدوین داریم و برنامه نیز مجری‌محور نیست، تدوین بیش از تولید زمان خواهد برد. «مهد پویا» عنوان برنامه‌ای
30 دقیقه‌ای است که هر روز در 90 قسمت از شبکه پویا پخش می‌شود. در این برنامه 5 عروسک ماپت حضور دارند که هر کدام یک حیوان (گاو،‌ خرس، خرگوش، فیل و گربه) هستند و 5 بچه خردسال صداپیشه آنها هستند. از عوامل این برنامه می‌توان به مریم نشیبا راوی، سپیده و ساناز شاه‌حسینی نویسنده، حمزه صالحی شاعر، احمد آکشته، ساناز و الناز نظری، تارا حیدری و آرش شریف‌زاده عروسک‌گردان اشاره کرد.

تولید نوشت‌افزار «شاهزاده روم»
دومین سری از نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی براساس شخصیت‌های پویانمایی «شاهزاده روم» تولید شد تا در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد. به گزارش مهر، مجتبی رمضانپور، مدیر شرکت فطرس از تولید سری دوم نوشت‌افزار براساس شخصیت‌های «شاهزاده روم» خبر داد و افزود: «شاهزاده روم» نام فیلم سینمایی انیمیشن به کارگردانی هادی محمدیان است که در جشنواره فیلم فجر دو سال قبل رونمایی شد و مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. مدیر شرکت فطرس که از اعضای مجمع نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی است به ضرورت وجود پیوست‌های فرهنگی اشاره و بیان کرد: پیوست فرهنگی به این معناست که براساس یک شخصیت داستان نوشته و فیلم ساخته شود. اگر بچه‌ها شخصیت‌های والت‌دیسنی یا مرد عنکبوتی و باب اسفنجی را می‌شناسند به این خاطر است که در قالب فیلم و کارتون با این شخصیت‌ها آشنا شده و با عروسک‌هایش بازی کرده‌اند اما چند درصد با شخصیت‌ها و داستان‌های ایرانی آشنا هستند. حامد جعفری، تهیه‌کننده «شاهزاده روم» همچنین گفت: در حال حاضر لباس، نوشت‌افزار، پیکسل، لیوان، وسایل جشن تولد و جشن تکلیف براساس پویانمایی «شاهزاده روم» طراحی و تولید شده و قرار است براساس فیلم «فیل‌شاه» نیز به تولید جدی محصولات جانبی توجه کنیم، چراکه شرکت بزرگ و مهمی چون والت‌دیزنی بیش از دوسوم سود خود را مرهون تولید و فروش محصولات جانبی است.


Page Generated in 0/0312 sec