printlogo


کد خبر: 172131تاریخ: 1395/11/28 00:00
مزدوران آل‌خلیفه به منازل شهروندان جزیره یورش می‌برند
سرکوب انگلیسی بحرینی‌ها!

با آنکه تظاهرات مسالمت‌آمیز بحرینی‌ها در ششمین سالروز انقلاب‌شان با سرکوب گسترده از سوی مزدوران امنیتی آل‌خلیفه همراه شد ولی انقلابیون، صبح چهارشنبه بار دیگر به خیابان‌ها آمده و با سر دادن شعارهایی، بر استمرار قیام‌شان تا تحقق تمام اهداف تاکید کردند. منابع بحرینی گزارش دادند در حالی‌ که صبح چهارشنبه تظاهراتی در البلادالقدیم در حال برگزاری بود، نیروهای امنیتی با حمله به این شهرک، به منازل شهروندان یورش بردند. همچنین نیروهای آل‌خلیفه با یورش به شهرک عالی، اقدام به برچیدن موانعی که شهروندان برای حمایت از خود برابر نیروهای امنیتی در خیابان‌ها قرار داده بودند کردند. شبکه 14 فوریه گزارش داد جوانان انقلابی منطقه المصلی نیز نام حمد بن عیسی را با هدف لگدمال شدن در کف خیابان نوشتند. نیروهای امنیتی همچنین عصر روز سه‌شنبه به دنبال برگزاری تظاهرات‌ اعتراض‌آمیز در سالروز انقلاب بحرین، یک جوان به نام «عباس علی عون» را در سماهیج بازداشت کردند. همچنین یک جوان دیگر به نام «حسن محمد علی» در منطقه الدیه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. نیروهای آل‌خلیفه همچنین به شهرک ابوصیبع و الشاخوره یورش برده و موانعی که جوانان در خیابان‌ها برای حمایت از خود برابر نیروهای امنیتی قرار داده بودند برچیدند.  فعالان سیاسی از زیر گرفتن مردم توسط خودروهای نظامی در مناطق الدیه و السنابس و تعقیب مردم و شلیک گلوله و گازهای اشک‌آور به سوی آنها بویژه به 2تن از تظاهرات‌کنندگان از ناحیه چشم خبر دادند. از سوی دیگر مراکز تجاری روستاها و مناطق مختلف این کشور که از روز دوشنبه در پاسخ به فراخوان اعتصاب عمومی نیروهای انقلابی بویژه ائتلاف 14 فوریه دست از کار کشیدند، چهارشنبه برای سومین روز متوالی به اعتصاب خود ادامه دادند.  این در حالی است که تلویزیون بحرین روز سه‌شنبه که مصادف با ششمین سالروز انقلاب 14 فوریه بود، آهنگ‌های ملی برای انحراف افکار عمومی از اعتراض‌ها علیه رژیم آل‌خلیفه پخش می‌کرد.
زیر گرفتن یک کودک توسط مزدوران آل‌خلیفه
عوامل امنیتی رژیم بحرین با خودروی نظامی دو دیفرانسیل خود، یک کودک را در منطقه بنی‌جمره تعقیب کردند و پس از آنکه با خودرو او را زیر گرفتند، او را بازداشت کردند. رئیس بنیاد حقوق بشر بحرین با اعلام این خبر تاکید کرد کودک در این حادثه بشدت آسیب دیده و نظام حاکم در قبال سلامت این کودک، مسؤول است. طبق این گزارش، نظامیان آل‌خلیفه این کودک را در جریان تظاهرات گسترده مردمی در منطقه بنی‌جمره که همزمان در دیگر شهرهای بحرین نیز برگزار شد، بازداشت کردند.
دلایل نگرانی غرب از پیروزی انقلاب بحرینی‌ها
به اعتقاد کارشناسان و ناظران سیاسی، رژیم آل‌خلیفه در نتیجه حمایت آمریکا و رژیم استعمارگر انگلیس، علیه خواسته اکثریت مردم بحرین ایستادگی و سرکوب علمای دینی، مخالفان و فعالان سیاسی را تشدید می‌کند. یوسف الحوری، فعال حقوق‌بشر بحرینی می‌گوید درباره سکوت مجامع بین‌المللی بویژه آمریکا و انگلیس در قبال جنایت‌های آل‌خلیفه گفت: «در واقع برای کشورهایی نظیر آمریکا و انگلیس و در کل تمام کشورهای سرمایه‌داری، موضوع اقتصاد در اولویت قرار دارد. آنها می‌دانند در صورتی که در کنار ملت بحرین قرار بگیرند نفوذ خود را در میان کشورهای خلیج‌فارس از دست می‌دهند. کاملا آشکار است ملت بحرین در صورتی که پیروز شود اجازه نخواهد داد پایگاه‌های آمریکا و انگلیس در این کشور باقی بماند و این دو کشور بخوبی می‌دانند با پیروزی انقلاب بحرین چه بسا باید از کل منطقه خلیج‌فارس خارج شوند به همین دلیل است که واشنگتن و لندن در کنار ملت بحرین قرار نمی‌گیرند. در همین راستا، شیخ عبدالله الدقاق، عالم برجسته بحرینی تأکید کرد: یک تیم امنیتی انگلیسی به فرماندهی یک افسر انگلیسی پرونده امنیتی بحرین را مدیریت می‌کنند و در روزهای اخیر شاهد حضور افسران انگلیسی در منطقه بنی‌جمره و همراهی‌شان با مزدوران آل‌خلیفه بودیم. این نیروها تحت اشراف افسران انگلیسی به منازل مردم یورش می‌برند. وی با بیان اینکه همکاری امنیتی آل‌خلیفه با انگلیسی‌ها بر کسی پوشیده نیست، یادآوری کرد متن بازجویی تمام زندانی‌ها به انگلیسی ترجمه شده و به بخش ویژه افسران انگلیسی در دستگاه امنیتی ارسال می‌شود.
تظاهرات مقابل سفارت بحرین در لندن
تعدادی از شهروندان بحرینی مقیم لندن به مناسبت سالروز انقلاب بحرین مقابل سفارت این کشور در لندن تجمع کرده و شعارهای انقلابی سر دادند. تجمع‌کنندگان همچنین تصاویر شهدای بحرین و جوانانی که اخیرا توسط دولت بحرین اعدام شدند، در دست داشتند.
انفجار در ستره
وزارت کشور بحرین سه‌شنبه‌شب در صفحه توئیتر خود نوشت بر اثر وقوع انفجار تروریستی در منطقه ستره 2 نفر از شهروندان زخمی شدند. برخی منابع خبری نیز از انهدام یک خودروی پلیس در جریان این انفجار خبر دادند.
قدرت گرفتن دادگاه‌های نظامی آل‌خلیفه
معاون دبیرکل جنبش الوفاق بحرین در بیانیه‌ای شدیداللحن علیه آل‌خلیفه تداوم سرکوب منتقدان و تضییع حقوق شهروندان در این کشور را محکوم کرد. حسین الدیهی بر ضرورت تداوم اعتراضات مسالمت‌آمیز و تلاش برای مذاکرات با نظارت سازمان ملل متحد و همچنین برگزاری همه‌پرسی در این زمینه تاکید کرد. معاون دبیرکل الوفاق با بیان اینکه موفقیت فرآیند  سیاسی در بحرین نیازمند کنار گذاشتن گروه‌های تنش‌زا و بحران‌آفرین در بدنه رژیم حاکم است، افزود: رژیم آل‌خلیفه طی 6 سال گذشته تمام حقوق سیاسی، مدنی، اخلاقی، دینی و مذهبی مردمی را که خواستار آزادی و مطالب مشروع خود هستند، نقض کرده است. الدیهی با تمجید از مقاومت و فداکاری مردم به رهبری شیخ عیسی قاسم، رهبر برجسته شیعیان بحرین اعلام کرد: تحرکات سیاسی مردم بحرین وارد مرحله سرنوشت‌سازی شده است.  وی حمایت‌های مالی و سیاسی حامیان رژیم آل‌خلیفه و فضاسازی رسانه‌ای آنان را اقدامی «بی‌ثمر» توصیف کرد و گفت: مقاومت مسالمت‌آمیز مردم، چهره واقعی رژیم سفاک آل‌خلیفه را فاش کرد. از سوی دیگر، مرکز حقوق بشر بحرین روز چهارشنبه در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: بزودی دادگاه‌های نظامی قدرت خود را گسترش خواهند داد. این منبع تاکید کرد: این اقدام رژیم آل‌خلیفه با هدف کسب مجوز قانونی برای تعقیب قضایی شهروندان صورت گرفته است.
6 سال بی‌عدالتی مستمر در بحرین
همزمان با افزایش اعمال خشونت‌ها علیه معترضان در بحرین، لین معلوف، معاونت دفتر بیروت عفو بین‌الملل  نسبت به فاجعه قریب‌الوقوع حقوق بشری در این کشور عربی هشدار داده است. این نهاد حقوق بشری سه‌شنبه همزمان با تظاهرات سراسری مردم بحرین در گرامیداشت ششمین سالگرد خیزش مردمی سال 2011 هشدار خود را اعلام کرد. وی گفت: «بحرین در مقطع حساسی قرار دارد. در 2 ماه اول 2017 شاهد تشدید نگران‌کننده اقدامات سرکوبگرانه و خودسرانه نیروهای امنیتی و همچنین نخستین اعدام‌ها از زمان آغاز قیام 2011 بوده‌ایم. 6 سال گذشت اما عدالت همچنان در بحرین وجود ندارد».


Page Generated in 0/0074 sec