printlogo


کد خبر: 172137تاریخ: 1395/11/28 00:00
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
رئیس‌جمهور می‌خواهد بحران را از دور کنترل کند!
برگزاری نماز جماعت معترضان اهوازی مقابل استانداری خوزستان

گروه اجتماعی: عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به مشکل قطعی برق در خوزستان گفت: متأسفانه این دولت، دولت توانمندی نیست و رئیس‌جمهور می‌خواهد از دور شرایط را کنترل کند در حالی‌که در موضوع خوزستان باید عملیاتی برای حل مشکل اقدام شود.
جواد کریمی‌قدوسی با اشاره به بحران قطعی آب و برق در روزهای اخیر در خوزستان، به فارس گفت: بنده بتازگی سفری به اهواز و یکی، دو شهر استان خوزستان داشتم و از نزدیک محرومیت‌هایی که مردم منطقه دارند را شاهد بودم و زیرساخت‌هایی که در این کلانشهر کشور مانند سیستم فاضلاب و تأمین آب شرب با مشکلاتی مواجه است. وی ادامه داد: استان خوزستان استانی فقیر و محروم ذاتی نیست، آب و زمین و موقعیت راهبردی بسیار خوبی دارد؛ همه اینها در کنار مردم انقلابی دست به دست هم می‌دهد تا این استان بتواند کانون اشتغال و پیشرفت و یک مجموعه کم‌نظیر باشد. نماینده مجلس افزود: انتظار این است که دولت به طور ویژه حضور فوق‌العاده عملیاتی داشته باشد، نیازی به بردن پول هم به آنجا نیست چون خودش مرکز ثروت ملت است. با یک مدیریت بسیار خوب می‌شود آنجا به لحاظ رشد جمعیت و ایجاد اشتغال فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای آینده به وجود آورد. متأسفانه دولت منفعل است و اگر سیلی بیاید یا اتفاق و حوادثی مانند بحران قطع آب و برق در خوزستان اتفاق بیفتد یکدفعه وزرا سراسیمه به آنجا می‌روند.‌ کریمی‌قدوسی اظهار داشت: بنده بارها گفته‌ام این دولت را بنده دولت توانمندی نمی‌بینم. به لحاظ عملیاتی آقای روحانی یک دیپلمات بوده و در تمام عمرش فقط کار مذاکره و گفت‌وگو داشته، اصلا کار اجرایی، رهبری و هدایت یک مجموعه را نداشته لذا برای اداره دولت توانایی لازم را ندارد و نمی‌تواند بخوبی از نیروها و امکاناتی که در اختیار دارد استفاده کند. وی افزود: رئیس‌جمهور باید کسی باشد که بتواند بقیه را هدایت کند اما ایشان از دور می‌خواهد همه را کنترل کند و وقت کافی را برای امور نمی‌گذارد. دولت، دولت عملیاتی قوی نیست و این ریشه مشکلات ایجاد شده است.
برگزاری نماز جماعت معترضان اهوازی
همچنین نماز جماعت معترضان اهوازی مقابل استانداری خوزستان برگزار شد. 3 روز از ادامه اعتراضات مردم خوزستان به وضعیت و مشکلات موجود در استان و تجمع مقابل استانداری می‌گذرد. حرکت و اعتراضات در فضایی کاملا آرام و صلح‌طلبانه در حال انجام است و معترضان تنها با حمل پلاکاردهای اعتراض‌آمیز نسبت به مشکلات بیکاری، بی‌آبی، ریزگردها، موضوع انتقال آب، قطع برق و عدم توجه به توسعه و پیشرفت خوزستان گلایه داشته و خواستار رسیدگی سریع دولت به وضع موجود هستند. با اقامه اذان ظهر روز گذشته به وقت اهواز این معترضان به نماز جماعت نشستند و نشان دادند به هیچ‌وجه اهداف اختلافی و ضدارزشی در سر ندارند و تنها خواستار توجه به استان خود هستند.


Page Generated in 0/0059 sec