printlogo


کد خبر: 172138تاریخ: 1395/11/28 00:00
نبض جامعه

با موافقت مجلس انجام شد
تصویب احتساب سابقه تدریس معلمان حق‌التدریس
نمایندگان با طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق‌التدریس استخدامی در آموزش‌وپرورش موافقت کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان با کلیات و جزئیات طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق‌التدریس استخدامی در وزارت آموزش‌وپرورش موافقت کردند. براساس این گزارش در ماده واحده این طرح آمده است:
 یک ماده به شرح زیر به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین‌ حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش‌وپرورش مصوب 15/7/ 1388 و اصلاحات بعدی آن الحاق می‌شود: ماده الحاقی- معلمان حق‌التدریسی که به استخدام آموزش‌وپرورش درآمده‌اند و تا زمان لازم‌الاجرا شدن این قانون در وزارت آموزش‌وپرورش اشتغال دارند می‌توانند به منظور احتساب سابقه خدمت ایام حق‌التدریس که به تایید وزارت آموزش‌وپرورش می‌رسد در سوابق خدمت و بازنشستگی، سهم خود و دولت را به صورت نقد (یکجا) یا اقساط به طور کامل پرداخت کنند. صندوق‌های بازنشستگی نیز پس از دریافت اقساط موظف به احتساب سوابق یادشده در بازنشستگی واجدان شرایط است.
تبصره 1- مدت پرداخت اقساط، معادل سابقه خدمت قابل احتساب هر یک از معلمان است.
تبصره2- مبنای پرداخت حق بیمه یا بازنشستگی، حداقل حقوق یا دستمزد سال لازم‌الاجرا شدن این قانون است.
تبصره 3- مدت سابقه خدمت دوره حق‌التدریس به تناسب خدمت تمام وقت با توجه به طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور و دستور‌العمل وزارت آموزش‌وپرورش و همچنین پرداخت کسورات مربوط، در سوابق خدمت دولتی و بازنشستگی افراد قابل احتساب است. تبصره 4- حداکثر مهلت قانونی درخواست بهره‌مندی از این قانون از تاریخ لازم‌الاجرا شدن به مدت یک‌سال است.

پاسخ معاون شهردار تهران به اتهامات وزیر راه
آخوندی و همکارانش به مردم آدرس غلط می‌دهند
«می‌گویند تهران یک پارکینگ بزرگ شده است؛ من می‌پرسم سیاست‌گذار تولید اتومبیل‌ها و ورودشان به تهران کیست؟ کدام دولت همین چندماه پیش با تسهیلات خرید و وام 25میلیونی ناگهان حجم انبوهی از خودرو را به این شهر وارد کرد؟» به گزارش فارس، پشمچی‌زاده، معاون شهردار تهران با بیان این مطلب گفته است: «گفت‌وگوی آقای وزیر و نقل‌های دیگری از معاونان‌شان درباره بلندمرتبه‌های تهران را مطالعه کرده‌ام و صریح می‌گویم که وی و همکارانشان در دولت به مردم آدرس غلط می‌دهند. آنچه درباره پلاسکو اتفاق افتاد بیش از آنکه به ماهیت بلندمرتبه بودنش ربط داشته باشد به  نبود نظارت در دوره بهره‌برداری مربوط است که این هم از وظایف وزارت کار و وزارت راه و شهرسازی بوده است». وی افزود: براساس مبحث 22 ساختمان، وزارت شهرسازی باید بر شرایط سازه‌ای نظارت می‌کرد و بر مبنای قانون کار وزارت کار باید به چگونگی بهره‌برداری و رعایت ایمنی در استفاده نظارت می‌کرد.

پیشنهاد اجباری شدن «صندلی کودک» در خودروها
رئیس پلیس راهور ناجا از پیشنهاد اجباری شدن استفاده از صندلی کودک در خودروها خبر داد و در عین حال توضیحاتی را درباره چگونگی گرفتن گواهینامه از سوی مشمولان غایب یا فراری سربازی ارائه داد. به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری در حاشیه ششمین گردهمایی بین‌المللی ایمنی راه‌ها و سومین گردهمایی بین‌المللی نروتروما با حضور در جمع خبرنگاران، عوامل بروز تصادفات را راننده، جاده، خودرو، قوانین و مقررات و شرایط محیطی عنوان و اظهار داشت: خوشبختانه ما در ۹ ماه اول امسال شاهد کاهش ۳۵۰ مورد فوتی تصادفات نسبت به سال گذشته بودیم. این در حالی است که یک میلیون گواهینامه جدید صادر شده و 5/1 میلیون خودرو نیز وارد چرخه حمل و نقل شده است. وی افزود: باید توجه کرد که ما در سطح جاده‌های برون‌شهری ۳۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز داریم و ۲۰۰۰ نقطه حادثه‌خیز درون شهری نیز در کشور وجود دارد. مهری افزود: در عین حال بحث اجباری شدن استفاده از صندلی کودک را هم پیشنهاد داده‌ایم تا بتوانیم آن را جزو کدهای تخلفاتی محسوب کنیم.


Page Generated in 0/0060 sec