printlogo


کد خبر: 172144تاریخ: 1395/11/28 00:00
اخبار

 اجرای طرح اصلاح فرآیند احیای آب ترش در پالایشگاه خانگیران
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از اجرای اصلاحات بر فرآیند احیای آب ترش در واحدهای عملیاتی این مجتمع گازی خبر داد. سیدمجید منبتی با اعلام این خبر افزود: در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» با تکیه بر توان داخلی، طرح اصلاح فرآیند احیای آب ترش در این شرکت اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. وی اظهار داشت: این طرح با سرمایه‌گذاری 2 میلیارد و 300 میلیون ریالی و 375 نفر روز کار انجام گرفت و سالانه از هدررفت 22هزار تن آب مقطر جلوگیری و به چرخه انرژی پالایشگاه برگشت داده می‌شود. این مقام مسؤول تصریح کرد: از اجرای این طرح
8 میلیارد ریال صرفه‌جویی مالی حاصل شده است.  منبتی تاکید کرد: اجرای این طرح در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از تجهیزات موجود در پالایشگاه خانگیران صورت گرفته است.


ضریب پایداری خطوط انتقال گاز میانه افزایش یافت
 مرکز تعمیرات خطوط لوله میانه مورد بهره‌برداری و در چرخه انتقال گاز قرار گرفت. یدالله بایبوردی، مدیر منطقه با اعلام این خبر گفت: به منظور انتقال مستمر و افزایش پایداری شبکه انتقال گاز و همچنین جهت نیل به بهره‌وری بیشتر و جلب رضایت مشتری، مرکز تعمیرات خطوط لوله میانه به بهره‌برداری رسید. بایبوردی ضمن مهم بر شمردن این پروژه افزود: با محاسبات دقیق و نیازسنجی در جهت رفع مشکلات عدیده از جمله افت فشار احتمالی گاز استان‌های زنجان و آذربایجان شرقی و همچنین شهرستان‌های تحت پوشش و تابعه این دو استان، این پروژه به مرحله اجرا درآمد. مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز اظهار داشت: با توجه به سردسیر بودن مناطق شمالغرب کشور و نگرانی از احتمال افت فشار و قطع گاز مشترکان در فصول سرد سال که با کاهش دما و پیک مصرف گاز پدید می‌آید؛ با انجام این پروژه ضمن رفع نگرانی‌های موجود، قابلیت اطمینان و پایداری انتقال گاز در منطقه تحت پوشش به صورت فزاینده‌ای افزایش یافت.


Page Generated in 0/0061 sec