printlogo


کد خبر: 172157تاریخ: 1395/11/28 00:00
اخبار

می‌گفتند با آمریکا کنار بیاییم تا شرمنده شوند
مرجع تقلید شیعیان گفت: زمانی بعضی می‌گفتند با آمریکایی‌ها ور نرویم و با آنها کنار بیاییم و رفاقت کنیم که اگر رفاقت کنیم شرمنده می‌شوند. آ‌یت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی در واکنش به ادعای اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر طرفداری ایران از تروریسم گفت: هیچ کشوری به اندازه ایران با تروریسم مبارزه نکرده و نقش مؤثر در این زمینه نداشته است. به گزارش رسا، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: زمانی بعضی می‌گفتند با آمریکایی‌ها ور نرویم و با آنها کنار بیاییم و رفاقت کنیم که اگر رفاقت کنیم شرمنده می‌شوند و رفاقت می‌کنند. عده‌ای واقعا چنین عقیده‌ای داشتند اما پرده‌ها بالا رفت و معلوم شد اینها عهدشکن هستند، یک سال و نیم مذاکره کردند حالا می‌خواهند دبه در بیاورند و دبه در آورده‌اند. وی خاطرنشان کرد: دیگر حربه توجیه‌گران کند است که بگویند می‌شود با آمریکایی‌ها ساخت، بدتر از پیمان‌شکنی آمریکایی‌ها، دروغگویی آنهاست. اخیرا رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده طرفدار شماره یک تروریسم در دنیا ایران است، این دروغی بسیار بزرگ است. این مرجع تقلید اضافه کرد: هیچ کشوری به اندازه ایران با تروریسم مبارزه نکرده و جمهوری اسلامی در سوریه، لبنان و عراق نقش مؤثر داشته است، دشمن شماره یک تروریسم ایران است اما می‌گویند بدترین طرفدار تروریسم ایران محسوب می‌شود.

ترامپ مراقب باشد دولت تازه‌‌تأسیسش از هم نپاشد
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص با بیان اینکه ترامپ کوچک‌تر از آن است که برای ایران تعیین تکلیف کند، گفت: باید به ترامپ گفت مراقب باشد این دولت تازه‌تاسیسش از هم نپاشد. به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دیدار دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان عراق، در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا از فتنه‌گران سال 88 اظهار داشت: باید به آقای ترامپ گفت مراقب باشد این دولت تازه تاسیسش از هم نپاشد. وی ادامه داد: این دولت تشکیل نشده دو نفر از اعضایش را از دست داد؛ یا برکنار شدند یا به عناوین مختلف استعفا کردند. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دولت آقای ترامپ کوچک‌تر از آن است که برای دولت جمهوری اسلامی ایران تعیین تکلیف کند. جمهوری اسلامی ایران در طول 38 سال گذشته نشان داده کشوری مستقل و مبتنی بر آرای مردم است و 22 بهمن ماه امسال دیدیم به ادعای رسانه‌های غربی و آمریکا مردم حضوری پرشور بیشتر از سال های گذشته داشتند که این تو دهنی محکمی به اظهارات و اقدامات ترامپ است.

هماهنگی بیشتر دلیل تعویق سفر مقام روس به تهران
یک دیپلمات سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیاز به هماهنگی بیشتر را دلیل تعویق سفر یک مقام روس به ایران اعلام کرد. دیپلمات سفارت جمهوری اسلامی درباره مطلب روزنامه کامرسانت چاپ مسکو به ایرنا گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد مقام‌های ایرانی هیچ اطلاعات محرمانه‌ای در زمینه برنامه حضور دیمیتری راگوزین، معاون نخست‌وزیر روسیه در تهران اعلام نکرده‌اند و فقط در برخی سایت‌ها به اصل سفر اشاره شده است. دیپلمات ایرانی [بدون ذکر نام] افزود: برنامه حضور راگوزین در تهران در چارچوب سفرهای متقابل با همتای ایرانی و در ادامه برنامه‌های قبلی تنظیم شده بود که متاسفانه در مراحل آخر به دلایل فنی و نبود هماهنگی برنامه‌ها به تعویق افتاد.  این منبع خبری همچنین با اشاره به اهمیت و نقش مثبت معاون نخست‌وزیر روسیه در روابط 2 کشور، اظهار امیدواری کرد سفر به تعویق افتاده در زمان مناسب و با همه ترتیب‌های لازم تنظیم شود. یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در تهران نیز ضمن تکذیب این اخبار که سفر راگوزین به تهران به دلیل افشای اطلاعات محرمانه به تعویق افتاده، گفت این شایعه‌ها صحت ندارد. راگوزین که پیش‌بینی شده بود هفته جاری به تهران سفر و با مقام‌های جمهوری اسلامی دیدار و مذاکره کند، خود اعلام کرده به دلایل فنی سفرش به تعویق افتاده است.


Page Generated in 0/0103 sec