printlogo


کد خبر: 172202تاریخ: 1395/11/30 00:00
اخبار

تجلیل رئیس رسانه ملی از سازندگان مستندهای انقلاب
رئیس رسانه ملی در مراسمی از برگزیدگان مستندهای ویژه انقلاب اسلامی  تجلیل کرد. به گزارش مهر، علی‌عسگری در مراسمی با قدردانی از مستندسازان ویژه انقلاب اسلامی، این مستندسازان جوان و خلاق را از رویش‌های انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: تلویزیون یک رسانه مستند است تا یک رسانه نمایشی و با توجه به گرایش مردم به شناخت واقعیت‌ها، مستند بهترین گونه برای پاسخ به این تمایل مخاطبان است. وی در ادامه ضمن تأکید بر عمیق بودن موضوع در برنامه‌های مستند، یادآور شد: مستندها نیازمند تحقیق عمیق هستند تا بتوانند عمق موضوع را برای مخاطبان خود واکاوی کنند. مستند برای رسانه‌هایی همچون تلویزیون که مسؤولیت اجتماعی داشته و با مردم سروکار دارند بسیار اهمیت دارد و بر این اساس پخش مستند باید در دستور کار همه شبکه‌های تلویزیونی قرار گیرد. وی با اشاره به پخش مستندهای ویژه انقلاب در دهه فجر امسال که برخی از تصاویر این مستندها برای نخستین‌بار پخش شده بودند، اظهار کرد: این مستندها مورد توجه و اقبال عمومی مردم قرار گرفته است و اطلاعات دریافتی ما از نظرات مردمی و بویژه جوانان نشان می‌دهد که در قالب این مستندها با تاریخ و چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی آشنا شده‌اند. سلیم غفوری، مدیر شبکه مستند سیما نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در فرآیند تولید مستندهای ویژه انقلاب اسلامی، برخورداری از روایت خوب، استفاده مناسب از آرشیو، بهره‌گیری از نیروهای جوان و خلاق و استفاده از قالب روایت در تولید این مستندها را از جمله ویژگی‌های مهم این تولیدات برشمرد. در پایان این مراسم رئیس رسانه ملی با قدردانی از تهیه‌کنندگان مستند انقلاب در دهه فجر از مستندهای برتر «در برابر طوفان»، «قصه‌های انقلاب»، «خط به خط»، «خط اصیل» و «پرونده ۱۲۲۰» تقدیر کرد.

«شعله‌ور» نعمت‌الله به پایان رسید
فیلم سینمایی «شعله‌ور» به کارگردانی حمید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی که از تاریخ ۲۱ مهرماه وارد مرحله فیلمبرداری شده بود، پس از گذشت ۱۲۰ جلسه فیلمبرداری در شهرستان زابل در استان سیستان و بلوچستان به پایان رسید. به گزارش شبستان، «شعله‌ور» قرار بود در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید که به دلیل به طولانی شدن مراحل فیلمبرداری، نتوانست در این فستیوال حضور داشته باشد. امین حیایی، دارا حیایی، زری خوش‌کام، پانته‌آ مهدی‌نیا، مژگان صابری و بهمن پرورش بازیگران این فیلم سینمایی هستند. فیلمنامه «شعله‌ور» به طور مشترک توسط هادی مقدم‌دوست و حمید نعمت‌الله به نگارش درآمده و مضمونی اجتماعی دارد.

بایرامی از «لم‌یزرع» می‌گوید
نشست ادبی «اسپرسو با طعم ساوالان» به منظور بررسی رمان «لم یزرع» محمدرضا بایرامی برگزار می‌شود. به گزارش مهر، انتشارات اسم و فروشگاه کتاب ترنجستان سروش، نشست اسپرسو با طعم ساوالان را به منظور بررسی آثار محمدرضا بایرامی با محوریت رمان «لم یزرع» برگزار می‌کنند. «لم یزرع» که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال جاری برای نخستین‌بار عرضه شد، داستانی است درباره یک خانواده شیعه عراقی که در جریان جنگ تحمیلی گرفتار ماجراهای عجیبی می‌شوند. محمدرضا بایرامی برای نگارش این رمان توانست در سال جاری جایزه ادبی جلال‌ آل‌احمد را به دست بیاورد. این نشست روز سه‌شنبه سوم اسفند از ساعت ۱۵:۳۰ در فروشگاه ترنجستان سروش واقع در خیابان انقلاب اسلامی نرسیده به وصال شیرازی برگزار می‌شود.

برگزاری شب شعر فلسطین در حوزه هنری
شب شعر فلسطین با عنوان «همه برای فلسطین» فردا، یکشنبه اول اسفند در حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش مهر، شب شعر فلسطین با عنوان «همه برای فلسطین» روز یکشنبه اول اسفند، با حضور مسؤولان فرهنگی، شعرای کشورهای اسلامی و تعدادی از شعرای کشور در حوزه هنری برگزار می‌شود. این نشست در آستانه برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین برگزار خواهد شد. کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه و قدس در راستای اجرای قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین (تصریح شده در قانون اساسی) در سال ۱۳۶۹ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد. شب شعر فلسطین روز یکشنبه اول اسفند از ساعت ۱۵:۳۰ در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0060 sec