printlogo


کد خبر: 172207تاریخ: 1395/11/30 00:00
چالش بر سر محروم بودن یا نبودن طارمی مقابل الهلال عربستان
معمای حضور

در حالی که ابتدا عنوان شد مهدی طارمی حق حضور مقابل الهلال عربستان را دارد. ناگهان روز پنجشنبه فدراسیون خبر داد او مقابل نماینده عربستان به علت اخراج در آخرین بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا محروم است! اما به فاصله 24 ساعت ناگهان یک خبر دیگر مخابره شد دال بر اجازه حضور طارمی در این بازی حساس.  اما چرا این اتفاقات رخ داد؟ بهتر است از ابتدا خبر را بررسی کنیم. در دیدار برگشت 2 تیم فوتبال پرسپولیس ایران و الهلال عربستان و در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا بود که مهدی طارمی مهاجم سرخپوشان از زمین مسابقه اخراج شد. آن مسابقه در نهایت با برتری الهلال و حذف نماینده ایران به پایان رسید. در همان مقطع زمانی (هفتم خردادماه ۱۳۹۴) محمدرضا کسرایی مسؤول کمیته روابط بین‌الملل در مصاحبه‌ای با سایت سازمان لیگ اعلام کرد با توجه به حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، محرومیت طارمی در لیگ برتر اعمال می‌شود و این بازیکن در نخستین مسابقه فصل آینده (95-۹4) حضور ندارد. استدلال کسرایی یکی از ماده‌های آیین‌نامه انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود: «طبق ماده ۳۸ پاراگراف ۲ بند c از آیین‌نامه انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا در نخستین مسابقه رسمی باشگاهی این محرومیت اعمال خواهد شد.» طارمی در نخستین مسابقه لیگ سال گذشته مقابل پدیده به میدان نرفت و این بازی با نتیجه تساوی ۲ - ۲ خاتمه یافت؛ این در حالی است که حالا مسؤولان فدراسیون فوتبال مدعی هستند طارمی از بازی در لیگ قهرمانان آسیا محروم است و نباید مقابل الهلال عربستان در نخستین بازی این رقابت‌ها (روز سه‌شنبه هفته آینده) بازی کند! حامد مومنی، مسؤول روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال این موضوع را اعلام و تاکید کرده درصورتی که طارمی برابر الهلال بازی می‌کرد، نتیجه مسابقه ۳ بر صفر به سود نماینده عربستان اعلام می‌شد. وی گفت: «طارمی در دور یک‌شانزدهم نهایی سال ۲۰۱۵ در تاریخ ۲۶ مه ‌مقابل الهلال از زمین مسابقه اخراج شده بود و از آنجایی که باید در نخستین مسابقه این محرومیت اعمال شود، این محرومیت با توجه به غیبت پرسپولیس در فصل گذشته به لیگ قهرمانان سال جاری انتقال پیدا کرده است». با تناقض ایجاد شده مشخص نیست اگر قرار بوده طارمی در لیگ قهرمانان آسیا محروم شود، چرا این محرومیت در لیگ برتر هم اعمال شده و برانکو ایوانکوویچ در نخستین بازی فصل گذشته تیمش این مهاجم تاثیرگذار را در اختیار نداشته است. آیا مسؤولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اطلاعات به روزی از قوانین و مقررات انضباطی ندارند یا آیین‌نامه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییر کرده است!
طارمی محروم نیست
در حالى که عنوان شده با توجه به تغییر قوانین از سال ٢٠١٦، محرومیت لیگ قهرمانان به مسابقات داخلى مرتبط نمى‌شود،  طارمى مشکلى براى همراهى این تیم نخواهد داشت.    
پرسپولیس در دیدار اول خود در فصل جدید لیگ قهرمانان به مصاف الهلال عربستان خواهد رفت و گفته مى‌شود مهدى طارمى با توجه به اخراجش در آخرین بازى سرخپوشان در لیگ قهرمانان از همراهى این تیم محروم خواهد بود.
با این حال مهدى طارمى که در فصل گذشته لیگ برتر با توجه به کارت قرمزى که برابر الهلال دریافت کرده بود، این تیم را برابر پدیده مشهد همراهى نکرده بود، اینگونه محرومیت خود را سپرى کرد و حالا به نظر مى‌رسد مشکلى براى همراهى این تیم برابر الهلال در عمان نخواهد داشت.
طارمى که محرومیت خود را پیش از تغییرات در مقررات این مسابقات در فصل ٢٠١٦ برابر پدیده در مسابقات داخلى پشت سر گذاشته اکنون این محرومیت عطف به ماسبق نخواهد شد و به گفته فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ مشکلی برای همراهی پرسپولیس ندارد.
به گفته او استعلام‌های لازم و مجدد دوباره از‌ ای‌اف‌سی گرفته شده و طارمی قطعا مشکلی برای بازی پرسپولیس مقابل الهلال ندارد.
برانکو قصد داشت برای بازی الهلال از علی علیپور استفاده کند که با این وصف، خود طارمی دوباره به عنوان مهره ثابت خط حمله مقابل تیم قدرتمند الهلال به میدان خواهد رفت تا سرخپوشان با حداکثر توان ممکن و با تیم کامل مقابل الهلال به میدان بروند.


Page Generated in 0/0053 sec