printlogo


کد خبر: 172215تاریخ: 1395/11/30 00:00
اخبار

بلر: بریتانیا در حال فروپاشی است
نخست‌وزیر اسبق بریتانیا ضمن  هشدار درباره خطر فروپاشی این پادشاهی، انگلیسی‌ها را به رای دادن به برگزیت از سر بی‌اطلاعی  متهم کرد. در حالی که دولت محافظه‌کار «ترزا می» وعده داده است بند 50 پیمان لیسبون را اجرایی کند و زمینه را برای خروج کشورش از اتحادیه اروپایی در ماه آینده فراهم آورد، تونی بلر سیاستمدار فاسد رانده شده از حزب کارگر نظر دیگری دارد.«تونی بلر» گفته است قصد دارد ماموریتی را در زمینه تغییر عقیده انگلیسی‌ها درباره خروج از اتحادیه اروپا پیگیری کند. او معتقد است خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی می‌تواند به تهدیدی برای آینده این کشور تبدیل شود. بلر خطر فروپاشی بریتانیا را از جمله مواردی دانست که لزوم مذاکره مجدد درباره بریگزیت را نشان می‌هد.

بازداشت نایب‌رئیس سامسونگ
با دستگیری نایب‌رئیس غول الکترونیکی کره‌ای، روز جمعه بازار جهانی سهام دچار افت شد. دیروز «لی جه یونگ»، نایب رئیس شرکت بزرگ بین‌المللی سامسونگ الکترونیک در سئول به اتهام فساد مالی و ارتشا بازداشت شد. بازداشت او به دنبال حکم دادگاه مرکزی کره‌جنوبی درباره ارتباط سامسونگ با پرونده جنجال‌برانگیز فساد مالی نهاد ریاست جمهوری این کشور صورت گرفت. تیم ویژه دادستانی مرکزی سئول تحقیق و بررسی پرونده رسوایی خانم پارک گئون هه، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی را که به استیضاح او انجامیده است به عهده دارد. این تیم در هفته‌های اخیر اسناد و مدارک بیشتری را برای صدور حکم دستگیری یونگ جمع‌آوری کرده بود. لی‌جه‌یونگ، نخستین مدیرعاملی است که در تاریخ شرکت سامسونگ الکترونیک به‌طور رسمی به اتهام جرائم کیفری دستگیر شده است. او روز پنجشنبه در دادگاه بدوی حاضر شده بود و با توجه به مدارک جدید، به یک بازداشتگاه انتقال یافت و بعد از درخواست دوم دادگاه‌ها مبنی بر صدور حکم بازداشتش، رسماً بازداشت شد. این در حالی است که دادگاه سئول درخواست دادستانی را برای دستگیری پارک سانگ جین، رئیس سامسونگ رد کرده و با اشاره به موقعیت شغلی و مقام و منصبش در این شرکت، توجیه قضایی برای دستگیری را دشوار دانسته است.


ادامه اغتشاشات صدری‌ها در بغداد
رهبر جریان صدر عراق در ادامه سیاسی‌بازی‌هایش با هدف تحت تاثیر قرار دادن فضای انتخاباتی این کشور، دیروز از هوادارانش خواست در میدان التحریر بغداد تظاهرات کنند. در بیانیه مقتدا صدر با عنوان «انقلابیون» از کسانی نام برده شده بود که برای تظاهرات روز جمعه فراخوانده شده بودند. جالب اینکه تظاهرات دیروز برخلاف اغتشاشات روز شنبه هفته گذشته نه فقط برای تغییر کمیساریای انتخابات و قانون بلکه به بهانه محکوم کردن نیروها امنیتی عراق صورت گرفت. به عبارت دیگر جریان صدر به دنبال ایجاد ناآرامی‌های سریالی در پایتخت برای کسب امتیاز در رابطه با انتخابات پارلمانی سال آینده از دولت و حکومت بغداد است. به گفته علی التمیمی، استاندار بغداد در تظاهرات خونین شنبه گذشته، معترضان که مسلح به چاقو و اسلحه گرم بودند تلاش کردند وارد منطقه امنیتی پایتخت شوند. شدت خشونت‌ها به قدری بود که تعداد نیروهای امنیتی کشته شده (8 نفر) 2 برابر تلفات معترضان بود. مقتدا صدر در بیانیه دیروز خود تلاش کرد خود را از موضوع شلیک خمپاره به منطقه سبز بغداد توسط هوادارانش مبرا نشان دهد و گفت اگر این کار یکی از به‌اصطلاح انقلابیون باشد دستور می‌دهد فرد خاطی خودش را تسلیم کند.

بغدادی مجروح شده است
احمد اسدی، سخنگوی رسمی حشدالشعبی تاکید کرد طبق یافته‌های اطلاعاتی، ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش نه در موصل بلکه در صحرای البعاج و قیروان در مرزهای عراق و سوریه به سر می‌برد.  او گفت: «صحرای بعاج مخفیگاه داعش به شمار می‌آید و به وفاداری به این گروه تروریستی شهرت دارد. جنگنده‌های گروه اطلاعاتی الصقور بارها البغدادی را هدف قرار داده‌اند و این علاوه بر جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی است». او خبر هدف قرار گرفتن نشست بغدادی و سرکردگان داعش را تلویحا تایید کرد و گفت: «برخی اطلاعات نسبتا موثق حاکی از آن است که البغدادی چند روز پیش در روستاهای تابع منطقه البعاج مجروح و به بیمارستان منتقل شد. بنا به همین اطلاعات، وی در زمان حاضر در کرانه راست موصل یا شهرستان تلعفر حضور ندارد».


Page Generated in 0/0051 sec