printlogo


کد خبر: 172231تاریخ: 1395/12/1 00:00
اخبار

تولید کلاه قرمزی شروع شد  بدون دنیا فنی‌زاده
مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» ویژه نوروز 96 به کارگردانی ایرج طهماسب و نویسندگی حمید جبلی و ایرج طهماسب روز گذشته کلید خورد.به گزارش فارس، روز گذشته مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب و تهیه‌کنندگی حمید مدرسی ویژه نوروز 96 مقابل دوربین رفت.  در این مجموعه عروسکی حمید جبلی (کلاه قرمزی و پسرخاله)، محمدرضا هدایتی (پسرعمه‌زا)، محمد بحرانی (ببعی و هم ساده)، بهادر مالکی (فامیل دور)، کاظم سیاحی (جیگر)، محمد لقمانیان (پسر فامیل دور)، احسان کرمی (عزیزم ببخشید)، هوتن شکیبا (دیبی)، علی سرابی (گابی) و... از جمله صداپیشه‌ها و مرضیه محبوب، محمد اعلمی، شیما بخشنده، محمد لقمانیان، مهدی برقعی و... نیز عروسک‌گردان‌های «کلاه قرمزی» هستند. در بین این نام‌ها برقعی و ذبیحی عروسک‌گردان‌های عروسک محبوب «جناب خان» بودند. همچنین قرار است به رسم هر ساله، شاهد عروسک‌های جدیدی در این اثر پرمخاطب باشیم. به‌رغم شایعاتی مبنی بر عدم حضور عروسک کلاه قرمزی به دلیل درگذشت دنیا فنی‌زاده (عروسک‌گردان)، امسال این عروسک در «کلاه قرمزی 96» حضور دارد اما عروسک‌گردان آن هنوز مشخص نیست.

علی لهراسبی: حضور من در نمایش «غبار» ارزشی و اعتقادی است
علی لهراسبی در روزهای اخیر به عنوان بازیگر و خواننده در نمایش آیینی «غبار» به کارگردانی محمدرضا مداحیان تجربه متفاوتی را در تالار وحدت پشت‌سر می‌گذارد. علی لهراسبی، خواننده موسیقی پاپ که این روزها به عنوان بازیگر و خواننده در نمایش آیینی «غبار» به کارگردانی محمدرضا مداحیان حضور دارد درباره این تجربه متفاوت بیان کرد: جنس موزیک نمایش «غبار» و اجرای آن به واسطه درون مایه و محتوایی که دارد با جنس اجرای موزیک در کنسرت فرق می‌کند و چون ملودی و ترانه اثر کاری ارزشی است من کاملا اعتقادی با آن برخورد کردم. من تا به حال زیاد روی صحنه رفتم اما تجربه‌های قبلی صرفا اجرای موسیقی بوده ولی در اینجا چون شکل کار من بازیگری است و با اجرای صحنه‌ای در کنسرت موسیقی تفاوت دارد انگیزه‌های دیگری باعث شد کنار این گروه نمایشی باشم. این خواننده پاپ درباره تفاوت اجرای موسیقی در این نمایش با آنچه پیش از این تجربه کرده بود، عنوان کرد: احساس می‌کنم مفهوم این آهنگ را باید در دل اجرا به مردم نشان دهم. به عبارتی یک خواننده در اجرای کنسرت تنهاست و گروه ارکستر و مردم در حالتی موسیقایی به دیدن برنامه آمده‌اند اما در فضای نمایشی مخاطب برای دیدن تئاتر آمده و موسیقی ارائه شده توسط خواننده جزئی از نمایش است. اردلان شجاع کاوه، میرطاهرمظلومی، شهرام عبدلی، خسروشهراز، جوادزیتونی، محسن افشار، شاپورکلهر، علی طهماسبی، یحیی ایراندوست و انوش معظمی بازیگران این نمایش هستند و غلامرضا آقاسی نیز در این نمایش شعرخوانی می‌کند.

جایزه برتر ققنوس به مهدویان رسید
جمعه‌شب گذشته، ششمین جشنواره هم‌‌اندیشی سینما انقلاب و جایزه ققنوس، برندگان نهایی خود را شناخت و با اکران فیلم برگزیده و نمایش آن برای عموم، به کار خود پایان داد. در بخشی از این برنامه از خانواده‌های شهید روحانی و شهید قدیانی، از شهدای آتش‌نشان و همچنین شهید تبارزاده از شهدای مدافع حرم تجلیل و قدردانی شد. نخستین تقدیر ویژه از آقای ابوالقاسم طالبی برای فیلم «یتیم‌خانه ایران» صورت گرفت. تقدیر و تجلیل از رسانه برتر بخش بعدی برنامه بود. جایزه دوم ققنوس به دلیل همراهی و هم‌افزایی رسانه‌ای و مشارکت در ادبیات روایی سینما انقلاب به ایزد مهرآفرین، دبیر بخش فرهنگی روزنامه جوان رسید. جایزه بعدی ققنوس به دلیل پرداختن به قهرمانان مهجور و خلق دنیای مملو از دلتنگی و رشادت زنانه و مادرانه و بکارگیری صحیح اصول فنی در پرداخت ایده به خانم منیر قیدی برای فیلم «ویلایی‌ها» رسید.  قیدی در سخنانی کوتاه از همراهی سعید ملکان برای ساخت این فیلم تشکر کرد. در نهایت جایزه برتر ققنوس نیز به محمدحسین مهدویان برای فیلم «ماجرای نیمروز» رسید. نمایش فیلم«ماجرای نیمروز» برنامه بعدی بود که با استقبال کم‌نظیر مخاطبان روبه‌رو شد.


Page Generated in 0/0061 sec